שאלת השאלות – מהי העוגה המושלמת עם קפה?

מאת: WeLead

 

עוגת גבינה פירורים

יש חיבור מסתורי ונפלא בין עוגות הגבינה האיכותיות לבין כוס הקפה שלכם. שילוב מרתק של טעמים שאין שני לו. כאשר מוסיפים לעוגת הגבינה גם פירורים פריכים שהכנתם בעצמכם מבצק או פוררתם עוגיות בטעמים שונים אתם יוצרים את הקינוח המושלם. החום של הקפה על הלשון לצד ביס מעוגת הגבינה והיא נמסה בפה. עוגת גבינה פירורים – ישנה חוויה יותר טובה מזו?

חלק, יעדיפו עוגת גבינה בעלת מרקם פחות אוורירי – עוגה מעט קפואה או סמיכה יותר. גם טעמה של עוגת הגבינה הזו יתעצם כאשר היא באה במפגש עם טעמו של הקפה. היתרון – כל אחד מסוגי הקפה שתבחרו החל מאספרסו קצר ומרוכז ועד לפרפצ’ינו עם קצפת ישתלבו היטב עם עוגת הגבינה.

סופלה שוקולד

מי שלא יכול לוותר על המתיקות החזקה של השוקולד יכול להעצים את הקשר בין הקפה שלו לקינוח באמצעות סופלה שוקולד טעים. אם אינכם מכירים את הקינוח הטעים והשברירי מדובר בעוגה האפויה בתוך כוס שעולה (בכוונה מוקדמת) על גדותיו. יש המגדילים לעשות ומטמינים קוביית שוקולד בתוך הסופלה שנמסה כאשר מחממים אותו ויוצרת מעין סופגנית שוקולד עם מלית מתוקה.

הטעם המתוק העז הזה מתחבר בעיקר עם משקאות קפה מעט מרירים יותר כמו האספרסו או האמריקנו ומוסיף את הטעם המתוק למרירות הטבעית של משקאות הקפה הללו. בדרך כלל נפגוש את הסופלה כמנה המוגשת בבתי קפה יוקרתיים ואצל האופים המנוסים או בסיומה של ארוחה טובה במסעדה.

עוד עוגה הקרובה מאד בטעמה ובצורתה לסופלה היא פונדנט השוקולד – בו החלק החשוב הוא ליבת השוקולד הנשפכת לאיטה כאשר אנו מתחילים לאכול את הקינוח המתוק. ההבדל העיקרי בינה לבין הסופלה הוא כמות השוקולד בתוך העוגה ומרקם הבצק סביב השוקולד – הסופלה יהיה לרוב אוורירי יותר.

עוגת סברינה

הקינוח האחרון שמשתלב יד ביד עם טעמו של קפה קליל הוא עוגת סברינה. זוהי עוגה שמגיעה אלינו מהמטבח הצרפתי העשיר ומכילה בצק אוורירי משולב בתמצית רום או ברום אותנטי (למי שאוהב מעט אלכוהול במאפה). יש גרסאות של העוגה הזו שמשלבות את פירות העונה ואחרות מסתפקות בבצק הנפלא. יותר ממחצית מהעוגה מורכב מקצפת המעטרת את חלקה העליון. במסעדות שונות בבירות אירופה תפגשו את הגרסה השובבה של הסברינה המכילה פירות ומעט וודקה במקום רום.

 

נפגוש את הסברינה פעמים רבות ליד משקאות קפה קר או משקה חם קליל כאשר חובבי הקצפת יוכלו ליצור “סט תואם” ולהוסיף קצפת מהודרת גם מעל לכוס הקפה. מי שאינו רגיל לסברינה מדובר במנה כבדה במיוחד שלמרות גודלה הקטן מאד מספיקה בקלות גם לשני סועדים שחוצים אותה לשניים או אוכלים אותה יחדיו.

לסיכום, אם אתם מתכננים ביקור קצר בבית הקפה השכונתי או מעוניינים להגיש קינוח יחד עם הקפה במפגש חברתי או ארוחה חגיגית – נסו לבחור את המנות שטעמן משתלב בצורה הטובה ביותר עם הקפה שלכם. עם נס קפה פשוט שמכינים בבית ההמלצה שלנו להשקיע כמה שיותר בקינוח ולהגיש עוגת גבינה עם פירורים. אם אתם שותים את הקפה בחוץ תוכלו לשלב אותו עם סברינה או סופלה שוקולד מקצועי וטעים. בכל מקרה – אל תוותרו על הקינוח המתוק בסוף הארוחה!