האטרקציות בפריז שאסור לפספס – או לשכוח לצלם

מאת: תמיר ילינק

במרחק חמש שעות טיסה בלבד, נמצא אחד היעדים היפים ביותר בעולם ואחת הערים הכי פוטוגניות שיש – פריז. טיסות לפריז יוצאות מישראל מדי יום ונוחתות בשדה התעופה אורלי או שארל דה גול. נסיעה קצרה מהשדה תוביל אתכם למרכז העיר  ולשפע אטרקציות שפשוט אסור לכם להחמיץ. אז היכן מבקרים? אילו יעדים מצטלמים הכי טוב ויותירו לכם מזכרת לנצח? ועל הדרך גם כמה עוקבים חדשים באינסטגרם? הצטרפו אלינו למסע פריזאי מקומי.

  1. מונמארטר – רובע האמנים

על גבעה ברובע ה-18 בעיר, נמצא אחד הרובעים היפים ביותר בפריז ואחד מאזורי התיירות המרכזיים בעיר – רובע מונמארטר. זהו רובע האמנים המקומי, בו התגוררו בעבר ציירים כמו: ואן גוך, פיקאסו ודאלי. עד היום מתקיימת בו סצנה תרבותית-בוהמית מובילה, לצד היותו אזור יפהפה מבחינה אדריכלית. בראש הגבעה מתנשאת בזיליקת הלב הקדוש ומספיק מבט חטוף בראש הגבעה כדי להבין שצפויות לכם תמונות יפהפיות מהאופק הרחוק בו היא ממוקמת. מלבד הבזיליקה, רחובות הרובע מהווים פנינה ארכיטקטונית נפלאה. הסמטאות הצרות, המדרכות המרוצפות, חנויות הבוטיק המעוצבות והחזיתות המקושטות – כולן יוצרות אווירה ציורית להפליא, כמו שרק בפריז תוכלו למצוא.

  1. גני Trocadéro – תצפית נפלאה לאייפל

מגדל אייפל הוא אחד מאתרי החובה במהלך הביקור בעיר. כשעומדים בסמוך למבנה העצום, קשה להכיל את גודלו וגובהו  וגם הצילומים נראים בהתאם. אם אתם רוצים להצליח לתפוס את ממדיו באופן מושלם וליהנות מתצפית נפלאה לעיר, סיירו בגני טרוקדרו, אחד המקומות היפים ביותר בעיר. מלבד העובדה שתוכלו ליהנות בהם ממבט פתוח אל מגדל אייפל, תוכלו גם לשוטט בין שבילי הגן, להתרשם מהפסלים היפים, המדשאות הירוקות ומרבדי הפרחים הצבעוניים. אם אתם רוצים ליהנות מתמונה של פעם בחיים, מומלץ להגיע לאזור בשעת הזריחה, אז מגדל אייפל טובל בקרני האור הראשונות והמראה יפה מתמיד. בנוסף, בזמן זה האזור פנוי יחסית.

  1. שער הניצחון – מבט מהפסגה

שער הניצחון הוא אחד המונומנטים המרכזיים והמפורסמים ביותר בפריז, הממוקם בקצה שדרות שאנז אליזה המפורסמות. השער הגדול הוקם אי שם בשנת 1836 בהוראת נפוליאון, כדי להלל ולפאר את לוחמי המהפכה הצרפתית. במהלך השיטוט באזור וככל שתתקרבו אל שער הניצחון לא תזדקקו לתמריץ מיוחד כדי לשלוף את המצלמה. האזור מלא במבנים יפהפיים לבילוי אורבני מושלם. אך אם תרצו לזכות גם בתמונה בלתי נשכחת – טפסו אל שער הניצחון, המשמש כנקודת תצפית מעולה על העיר. בתום טיפוס של מאתיים מדרגות (זה ישתלם לכם), תזכו לעמוד בגובה 50 מטרים ולצפות על פריז כולה. לא משנה באיזו שעה ביום תעשו זאת, צפויה לכם חוויה בלתי נשכחת. הנוף הנשקף מראש המבנה עוצר נשימה. הוא יחשוף בפניכם את שתיים עשרה השדרות המתפצלות ממנו, כמו גם את הגודל והעוצמה של המבנה העתיק  ולא פחות חשוב, יספק לכם כמה צילומים נפלאים.

  1. מוזיאון הלובר

מוזיאון הלובר הוא ביתם של כמה מהיצירות המפורסמות ביותר בעולם, ביניהן יצירתו של לאונרדו דה וינצ’י – המונה ליזה. מלבד הסיור בגלריות השונות, מבנה המוזיאון הוא מבנה אדריכלי מדהים. הפירמידות החיצוניות מצטלמות נפלא, זאת הודות לפרספקטיבות המיוחדות שהן יוצרות. לא משנה אם אתם מגיעים ביום או בלילה, צפויה לכם חוויה פוטוגנית ביותר. את הביקור במוזיאון מומלץ לתכנן בקפידה, כיוון שמדובר באחד המוזיאונים הגדולים בעולם. המוזיאון כולל שלושה אגפים, בכל אחד מהם מוצגים אוצרות אמנות בני אלפי שנים, לצד פריטים מוכרים פחות. כדי לחוות את העושר התרבותי העצום הזה, מומלץ לעשות שימוש במדריך קולי או להשתתף בסיור מודרך.

  1. רחוב Rue Cremieux הצבעוני

בעבר היה הרחוב המרוצף, הקטן והמקסים הזה הממוקם ברובע ה-12 של פריז, מקום סודי שרק מעטים ידעו עליו. היום הוא פופולרי הרבה יותר, בעיקר עבור צלמי אופנה, יוצרי קולנוע או חובבי צילום המגיעים לשוטט בו ולהנציח את הרחובות הצבעוניים והיפים. בעת הטיול ברחוב, ייתכן ולא תרגישו שאתם נמצאים בפריז הקלאסית. יש משהו בחזיתות הצבעוניות, בתריסי העץ ובצמחייה השופעת שמזכירה את שכונת נוטינג היל בלונדון או את רחובות ונציה הקטנים. כך או כך, מדובר באחד המקומות היפים והצבעוניים ביותר שיש, בו כל בניין צבוע בצבע אחר ויוצר חגיגה נהדרת לעיניים – ולמצלמה.