A password will be e-mailed to you.

מדינת הפסטיבלים

מאת: תמיר ילינק | 15 באוקטובר 2019

מוזיקה, אומנות, מסיבות אינסופיות, מסורת מפוארת וצבעוניות אדירה – זה רק חלק ממה שמחכה לכם במדינת הפסטיבלים הבלתי מעורערת: פורטוגל

מוזיקה, אומנות, מסיבות אינסופיות, מסורת מפוארת וצבעוניות אדירה – זה רק חלק ממה שמחכה לכם במדינת הפסטיבלים הבלתי מעורערת: פורטוגל. מתוך שלל הפסטיבלים שמציעה פורטוגל הססגונית, בחרנו עבורכם ארבעה מובילים – פסטיבל טראנס, מוזיקת רוק, פסטיבל בינלאומי לפיסול בחול וגם פסטיבל מסורתי במיוחד. איך מצליחים לשלב בין הביקור בפסטיבלים השונים מבלי לפספס אף אטרקציה תיירותית אחרת? טיול מאורגן לפורטוגל זו דרך נהדרת לעשות זאת!

 

  1. פסטיבל טראנס: BOOM

מדי שנה בחודשי הקיץ מתקיים פסטיבל מוזיקת הטרנס-פסיכדלית הגדול ביותר בפורטוגל. שורשיו נטועים אי שם בשנץ 1997 ומאז ועד היום הוא הפך לאחת המסורות האהובות במדינה, המושך אליו תיירים מכל רחבי העולם. הפסטיבל כולל חמש במות עצומות בגודלן, בהן מתרחשת סצנות מוזיקליות שונות – החל ממוזיקת האוס, מוזיקת עולם, מוזיקת דאנס אלקטרונית וכמובן – הבמה המרכזית, שכולה קודש למוזיקת טראנס-פסיכדלית. מלבד מוזיקה מעולה, מציע הפסטיבל גם אזור מנוחה ו”צ’יל אאוט” נוח ונעים, כמו גם אטרקציות נוספות – טקסי מדיטציה משותפים, שיעורי יוגה, הרצאות, אזור מסאז’ מפנק וגם בריכה טיפולית.

  1. פסטיבל רוק: Paredes de Coura

פסטיבל הרוק פראדס דה קואורה נמשך ארבעה ימים ומתקיים מדי שנה בסוף חודש יולי או תחילת אוגוסט, כבר 26 שנים ברציפות. זהו אחד הפסטיבלים הפורטוגזיים המובילים, הוותיקים והמרתקים ביותר במדינה. מתקיימת בו סצנה מוזיקלית מדהימה המשלבת בין הבטחות מוזיקליות טריות, מוזיקאים מוכרים ואהובים מכל רחבי העולם וגם להקות פורטוגליות ולהקות מארצות שכנות. הפסטיבל מתקיים בעיירה הקטנה והקסומה פראדס דה קואורה הממוקמת בחלקה המערבי של המדינה, בסמוך לחופי נהר טאבאו ומכאן שמו.

הפסטיבל הוכתר על ידי מגזין המוזיקה המוביל “רולינג סטון” לאחד מחמשת פסטיבלי המוזיקה הטובים באירופה  והוא זוכה לתואר בצדק. מארגניו עומלים על מינונים מדויקים בין להקות מקומיות ומוזיקאים צעירים ומוכשרים לבין גדולי השמות של המוזיקה העכשווית, כמו – ארקייד פייר, פיקסיז, קולדפליי ואפילו ניק קייב.

  1. פסטיבל פיסול בחול: העיירה Pera

הפסטיבל הבינלאומי לפיסול בחול הוא אחד המחזות המרהיבים המתקיימים בפורטוגל, המושך אליו מקומיים ותיירים כאחד. הפסטיבל החל את דרכו בשנת 2003 בעיירה Pera שבחבל Algarve והוא מהווה מוקד משיכה מהנה למבוגרים ולילדים כאחד. האומנים המוכשרים, המגיעים מכל רחבי העולם, עומלים מדי שנה ללא לאות על הפיכת 65,000 טונות של חול לפסלים מרהיבים ביופיים. בכל שנה נסוב הפסטיבל סביב נושא ייחודי אחר – החל ממוזיקה, ממלכת החיות, קולנוע הוליוודי, אלילים, מיתולוגיות, פלאי העולם, עולמות אבודים, סיפורי קסם, ספורט ואפילו פוליטיקה. הפסטיבל פעיל ביום ובלילה והוא מיוחד בכל שעות היום. מלבד המיצגים היפהפיים, מתקיימים בשטחו של הפסטיבל גם משחקי פיסול בחול, מיצגים, סיורים מודרכים והפנינג חגיגי לכל המשפחה.

  1. פסטיבל יוחנן הקדוש

יוחנן הקדוש, או בכינויו הנוסף: יוחנן המטביל, הוא פטרונה של העיר פורטו. לכן, על אף שהחגיגות לכבודו נערכות בערים רבות ברחבי אירופה, הפסטיבל החגיגי ביותר נערך בפורטוגל. אם במקרה אתם מזדמנים לעיר פורטו בלילה שבין 23-24 ליוני, לא תוכלו לפספס את הפסטיבל העליז והצבעוני, במהלכו יוצאים תושבי העיר לרקוד, לשמוח, ליהנות ממוזיקה טובה, קונצרטים, הופעות חגיגיות וממפגן מרשים במיוחד של זיקוקי דינור המאירים את שמי העיר. על אף שהיום הפסטיבל לובש צורה מודרנית יותר, דעו כי יש לו שורשים פגאניים מסורתיים ועתיקים, הקשורים ביסודות האש, האוויר והמים. עד היום נוהגים המקומיים להדליק מדורות, להעיף לכל רוח בלונים צבעוניים ולשחות בנהר שבעיר. גם אם לא תגיעו לפורטו בתאריכי הפסטיבל המדויקים, תוכלו עדיין ליהנות מהפסטיבל הגדול ביותר המציין את פתיחת עונת הקיץ – ה- Festa da Cidade.