A password will be e-mailed to you.

כל השבוע מרגיש כמו שבת – ארוחות שהילדים יאהבו בבידוד

מאת: תמיר ילינק | 5 באפריל 2020

זוכרים את ימי השבת המפנקים? אותם ימים שבהם הבית התמלא בניחוחות נפלאים של בישול ארוחת הבוקר, ההורים ישבו ושתו קפה בניחותא במקום לרוץ לעבודה, ואתם חיכיתם לצלחת עם המנות המהבילות. הימים הללו יכולים להיות עכשיו השגרה היומית שלכם, שבה אתם מעניקים לקטנטנים את אותה חוויה. דווקא בתקופה של חוסר וודאות תוכלו ליצור מקום של שקט ושלווה במטבח, עם כמה ארוחות שהילדים יאהבו בזמן הבידוד.

 

בלינצ’ס

בלינצ’ס טעים שאיתו נתחיל את היום עם ניחוח נפלא של גבינה לבנה מחוממת. איך מכינים אותו? ערבבו קמח, ביצים, מעט סוכר, מלח, מים ושמן. אם אתם בוחרים במלית מתוקה אפשר להוסיף יותר סוכר, ואם המלית שלכם אינה מתוקה תוכלו לוותר על הסוכר לחלוטין. לאחר שיצרתם את הבלילה חממו מחבת עם מעט חמאה, ובעזרת מצקת צקו בערך חצי כוס בלילה על המחבת הרותחת. הפכו את הבלינצ’ס כאשר מופיעות בועות והוא התייצב. לאחר שהוא מוכן תוכלו להוסיף לו תערובת של גבינה לבנה וצימוקים, גבינת ריקוטה או פטריות ובצל.

קרפים

בדיוק כמו שהכנתם את הבלינצ’ס, אתם יכולים להכין גם קרפ. הסוד של הקרפ טמון בהחלפה של השמן בחמאה מומסת, ולאחר מכן בהמתנה של רבע שעה לאחר שערבבתם את הבלילה. תוכלו ליצור בלילה פחות סמיכה מזו שבה השתמשתם לבלינצ’ס, על ידי הוספת כמות גדולה יותר של חלב. לאחר מכן, חממו היטב את המחבת והתחילו להכין את הקרפים. אם יש לכם מחבת גדולה ושטוחה הקרפ יצא מושלם. כאשר הופכים אותו, שימו לב שהוא יבש מכל צדדיו כדי שלא יקרע.

אחרי שהוא מוכן מתחיל הכיף האמיתי. בחירת המילוי. תוכלו להשתמש בנוטלה או כל ממרח שוקולד שיש בבית. לחתוך תותים ולהוסיף אותם לשמנת או לחתוך בננה ולשלב אותה עם נוטלה. אפשר לשדרג את המתכון עם תוספות מתוקות: זלפו מעט מייפל והוסיפו קוקוס טחון לחגיגה.

ביצה בקן

ביצה בקן היא למעשה ביצת עין הממוקמת במרכזה של פרוסת לחם. הדרך להכין אותה היא באמצעות חיתוך חור במרכז הפרוסה. לאחר מכן, טגנו את הפרוסה מכיוון אחד עם מעט חמאה. הפכו את פרוסת הלחם והוסיפו שוב מעט חמאה. אז, שברו בעדינו ביצה לתוך החור בפרוסת הלחם וטגנו עד שחלבון הביצה התקשה.

טוסט מגולגל

מכירים את הטוסט הרגיל? מדוע שלא נוסיף לו טוויסט מיוחד וניתן לילדים את התחושה שמדובר במאכל חדש שעדיין לא ניסו. הסוד הוא לחתוך את החלק הקשה של הלחם בצדדים. לאחר מכם, הוסיפו גבינה צהובה מגוררת ואם תרצו גם פרוסות של עגבנייה. אם אין לכם גבינה מגוררת אפשר גם לחתוך אותה לפרוסות ארוכות. יש המכינים את הטוסט בטוסטר עצמו ואחרים בוחרים דווקא בטיגון קל על מחבת דקיקה כאשר מכסים אותה במכסה צמוד כדי שהגליל לא יפתח.

דייסה אפויה

האם ידעתם שאפשר להפוך דייסה לעוגה בריאה במיוחד? הכינו דייסת קוואקר והוסיפו לה קינמון, צימוקים או חלווה. לאחר מכן, חממו מראש את התנור ל-150 מעלות צלסיוס. שמנו את התבנית עם מעט חמאה ושפכו את הדייסה. הוסיפו מעט שמנת מתוקה והכניסו לתנור לשלושת רבעי שעה. ההנאה מובטחת!

יוגורט עם פירות וגרנולה

רוצים קינוח מתקתק שלוקח בדיוק דקה וחצי להכין? פתחו חבילת יוגורט, ושפכו לתוך כוס או קערה. לאחר מכן הוסיפו גרנולה, סילאן או דבש ועטרו עם פירות העונה. יש המכינים את הקינוח הזה בכוס גבוהה כאשר בתחתיתה מסתתרים תותים.

ביצת עין בתוך מסגרת פלפל

זוכרים את הביצה בקן? קיימת גרסה בריאה להפליא של המנה הזו המבוססת על… פלפל! אתם יכולים לחתוך פלפל גדול לפרוסות ולאחר מכן לטגן את הפרוסות מעט במחבת. ולאחר מכן שברו את הביצה בתוך הפלפל והמשיכו לטגן עד שהחלמון הופך משקוף ללבן.

לביבות תפו”א

גם אם חנוכה עדיין רחוק, לביבות תפוחי אדמה יכולות להעצים כל ארוחה. ההכנה שלהן פשוטה להפליא. קלפו את תפוחי האדמה וגררו אותם בעזרת פומפייה. הוסיפו ביצים ומעט קמח. בכל פעם שפכו מעט מהבלילה למחבת עם שמן שחומם מראש והפכו לאחר חמש דקות כאשר הלביבות מזהיבות. תוכלו להגיש את המעדן  הזה עם מעט אבקת סוכר ומעט גבינת שמנת או בגרסה הבריאה – עם יוגורט.

פנקייקים מפירות

האם שמעתם פעם על פנקייק מטבעות של פירות? אם לא, כעת נספר לכם כיצד להכין את הפנקייק המגניב הזה. חתכו פירות שאתם אוהבים לטבעות, טבלו אותם בבלילת הפנקייק, אותה תכינו מקמח, ביצים, אבקת אפייה, שמן, חלב, סוכר ומעט תמצית וניל. את הטבעות הטבולות בבלילה הניחו בזהירות