A password will be e-mailed to you.

פירות הקיץ והשפתעם: כל מה שאתם צריכים לדעת

מאת: חלי ממן | 25 ביוני 2016

אחת ההנאות הגדולות בקיץ היא הגעתם של פירות הקיץ למדפים. אמנם חשוב כמו בכל דבר, לשים לב לכמויות, אך פירות הקיץ נחשבים לבריאים ביותר. לפניכם המדריך המלא של כוהנת הבריאות חלי ממן לפירות הקיץ.

החום הלוהט של הקיץ מביא ביחד איתו את פירות העונה העסיסיים כמו אננס, אבטיח, מלון, מנגו, דובדבנים ועוד. בעונת הקיץ אנשים נוטים לאבד את התיאבון שלהם, מה שגורם להם להתרחק ממאכלים כבדים. מבחינה זאת פירות הקיץ מתאימים מאד לתפריט הקיצי בשל היותם מרעננים במיוחד. בנוסף לסיפוק בלוטות הטעם ורענון הגוף, רוב פירות הקיץ בריאים מאוד היות והם מכילים ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים. כמות השומן שנמצאת ברוב פירות הקיץ היא זניחה אך יש להקפיד לאכול אותם במידה. בנוסף, מאחר שתכולת המים של רוב פירות הקיץ היא בין 80% – 90%, הם תורמים לזוהר בריא וקורן של עור.

פירות

קרדיט תמונה: istock

אבטיח – לא רק עוזר להרוות את הצמא, אך גם מהווה מקור טוב לבטא-קרוטן (אשר הופך בתהליכים ביוכימיים בגוף לוויטמין A), ויטמין C, פקטין, ליקופן, אשלגן וברזל. אבטיח יכול לסייע לטיפול בבעיית כליות, בעיות בתפקוד שלפוחית השתן ובעיות עיכול אחרות.

 

משמש – משמש טרי הוא מקור טוב של ברזל, ויטמין C, בטא-קרוטן, אשלגן וסיבים תזונתיים. משמש מיובש מסייע לשמירת נוזלים. היתרונות הבריאותיים של משמש כוללים סיוע במניעת אנמיה, סרטן, מחלות עור, חום, כאבי אוזניים, בעיות עיכול ועצירות.

 

פירות יער – מכילים חומרים נוגדי חמצון וכמות גדולה של ויטמינים, דוגמת E ו-C המסייעים לחיזוק המערכת החיסונית. אוכמניות ותותי יער מכילים פיטוכימיקלים יתרונותיו רבים ומגוונים: חלקם מגנים מפני סוגים שונים של סרטן, חלקם פועלים למניעת מחלות לב ובעיות במחזור הדם. לחמוציות כידוע אפקט ריפוי דלקת בדרכי שתן ומניעתם.

 

אפרסקים ושזיפים – מכילים כמות מכובדת של ויטמין C, בטא-קרוטן, פיטוכימיקלים, נוגדי חמצון ואנתוציאנינים הידועים כמגנים מפני תהליכי הזדקנות. בנוסף, אפרסק יכול לסייע לשיפור אנמיה, עייפות ורמות כולסטרול גבוהות. מחקרים מראים כי פירות אלה בעלי יכולות הגנה של סיבוכי סכרת, טרשת עורקים ואף אלרגיה.

פפאיה ומנגו – מהווים מקור מצוין של וויטמין C, בטא-קרוטן, ויטמין A וסיבים תזונתיים. אכילת כמות מספקת של מנגו לבדו יכולה להפוך את הגוף למחסן של ויטמין A למשך חודשים. מנגו עשיר בוויטמין C ו- E ומכיל אשלגן, ברזל וחומצה ניקוטינית שהיא בעצם ויטמן B3 חיוני למערכת העיכול ואף עוזר לגמילה מאלכוהול וסיגריות. פפאיה נהדרת לירידה במשקל ומסייעת לפעילות העיכול. לעיתים קרובות פפאיה משמשת כתרופה טבעית לעצירות.

 

דובדבנים – דובדבנים לא רק טעימים, אלא גם מכילים ויטמין C וחומצה אלגית אשר מעכבת צמיחה של תאים סרטניים בגוף מסוג סרטן השד, סרטן צוואר הרחם או סרטן השחלות.

 

אננס – מלבד היותו הפרי העמוס ביותר בוויטמינים ומינרלים, הוא מקור טוב מאוד של ברומלין שהוא אנזים שעוזר לעיכול ולכן טוב לירידה במשקל. אננס מכיל חומרים נוגדי חמצון המגנים על הגוף מפני מחלות. עוזר לסילוק ליחות מהגרון, מקל על דלקות מפרקים וסינוסיטיס. האננס אף עוזר לבחילות בזמן הריון.

 

ענבים – הטעם הנפלא של הענבים מביא אתו גם שלל סגולות בריאותיות. אכילת ענבים מעשירה אותנו בשפע רכיבי תזונה חיוניים ובריאותיים אשר מסייעים במניעת ובהפחתת הסיכון לחלות בסרטן, ענבים מפחיתים את הסיכון למחלות לב וכלי דם, מסייעים בהקטנת הסיכון להיווצרות קרישי דם, הפחתת שקיעת הכולסטרול הרע ותוספת משמעותית של ויטמינים ומינרלים כמו ויטמין C, ויטמין A, ויטמינים מקבוצת B וגם בסיבים תזונתיים החשובים ליעילות תקינה של מערכת העיכול. הענבים בעלי מגנזיום שלו חשיבות רבה בקרב ספורטאים בשל ייצור אנרגיה, הרפיית שרירים ומניעת התכווצויות.

לעוד כתבות עשו לנו לייק בפייסבוק