A password will be e-mailed to you.

מתחטבים בקיץ: טיפים לגוף מושלם

מאת: אירה דולפין | 2 ביולי 2016

קשה להתווכח עם הצלחה ועוד יותר עם עובדות נראות לעין, מאמנת הכושר של הסלב אירה דולפין בעלת גוף מדהים, חשבון אינסטגרם המונה מעל 20 אלף עוקבים ולקוחות מאד מרוצים ממעמקי הביצה.

לרגל עונת הבקיני שכבר כאן, אירה דולפין מביאה לכם מספר טיפים בדרך לגוף המושלם:

  1. פתחו את הבוקר עם כוס מים פושרים וסחטו פנימה חצי לימון. המים מנקים את הגוף מרעלים מיותרים, גורמים לנו להיות יותר חיוניים ומרגיעים את הבטן.
  2. לפני כל פעילות גופנית, גם השרירים והמפרקים זקוקים להכנה. חימום הדרגתי המתאים לסוג פעילות שאנו מבצעים הינו חשוב ביותר.
  3. פעילות גופנית בבוקר מגבירה את זרימת הדם בגוף ואת אספקת החמצן, כך שהיא גורמת לחילוף חומרים מהיר יותר ובכך תורמת לירידה במשקל יותר מפעילות בשעות מאוחרות.

  4. הוסיפו לתפריט היומי שלכם 2-3 תמרים. הם מכילים סיבים תזונתיים, מפחיתים כולסטרול, בתמר יש אבץ (מחזק את מערכת החיסון), ברזל וסידן וכמו כן הם מומלצים ביותר לאנשים אנמיים.
  5. אם החלטתם להתחיל להתאמן, הצטרפו לקבוצה או מאמן אישי כדי שאלו ידרבנו אתכם וייצרו מחויבות. רוב המחקרים מראים שמי שמתמיד הם אלו שהחליטו לעשות את הכושר שלהם בקבוצה.
  6. חשוב לעשות פעילות אירובית של חצי שעה לפחות פעמיים-שלוש בשבוע. השתדלו לעשות את זה כ-5 שעות לפני שאתם הולכים לישון, כדי לאפשר לגוף להירגע.
  7. אכלו הרבה סלק, בכל ווריאציה אפשרית. מחקרים הוכיחו כי שתייה של מיץ סלק על בסיס יומי מקטינה באופן משמעותי את לחץ הדם בקרב אנשים שסובלים מלחץ דם גבוה.

    I don’t work on Saturday’s, but for Amos Im willing to make an effort ????? #pinkroomtlv#morninginspiration#

    A photo posted by Owner &creator Of Pinkroom (@iradolfin) on

  8. מחקרים שנערכו בשנים האחרונות על אנשים שסובלים מנדודי שינה גילו כי שתייה של 250 מ”ל מיץ דובדבנים חמצמץ, פעמיים ביום, מאריכה את השינה בכ-90 דקות נוספות.
  9. לאלו שיושבים כל היום במשרד, כדי להפחית את הנזקים שבישיבה ממושכת חשוב מאוד פעם בחצי שעה לקום, ללכת כמה צעדים ולהימתח. נסו להימנע מלשהות באותה תנוחה יותר מעשרים דקות, התזוזה גם אם מבוצעת לזמן קצר תזרים את הדם בגוף ותעזור לו לצאת מהקיבעון התנועתי שבו הוא שרוי מרבית היום.
  10. כאשר החלטתם לבצע פעילות אירובית גוונו את תכנית האימון שלכם בכדי למנוע שעמום ובכדי להמשיך להתחזק. שינוי רוטינת האימון בכל 6-8 שבועות חיונית כדי לשמור על הגוף/ שרירים מאותגרים ובהסתגלות מתמדת. הגוף ישקיע יותר אנרגיה, אתם תהיו מאותגרים, תשרפו יותר קלוריות ושומנים ותחזקו יותר את הגוף והשרירים.

  11. לכו ברגל, במקום לנסוע באוטו או לחלופין חפשו מקום חניה מרוחק יותר, רדו ועלו במדרגות ולא במעלית. במידה ואתם רוצים להגיע מאזור רוחק יותר בתוך העיר השתמשו באופניים.
  12. אכילת סיבים תזונתיים חשובה מאוד לשמירה על אורח חיים בריא. מחקרים מצביעים על כך שצריכת סיבים תזונתיים מפחית את הסיכון להשמנה, גורמת לתחושת שובע ומסדירה את פעילות המעיים. סיבים תזונתיים מצויים בין היתר בדגנים מלאים, פירות, ירקות וקטניות.
  13. הרבו בשתיית מים והימנעו לחלוטין משתיית מתוקים, מים בגוף מעודדים שריפת קלורית שומן. במידה וקשה לך לשתות מים הוסיפו לכוס פירות חתוכים או נענע לטעם.
  14. חשוב לא להתחיל אימון בתחושת רעב, הדבר מצביע על מחסור אנרגטי בגוף ועלול לפגוע באיכות האימון.
אירה דולפין | צילום: אבישג סער ישוב

אירה דולפין | צילום: אבישג סער ישוב