A password will be e-mailed to you.

בלוגרית השבוע: דינה רפאל

מאת: WeLead | 25 באוגוסט 2016

בלוגרית השבוע שלנו דינה עובדת בצמוד לבעלה עורך התרבות והאוכל האגדי, יורם-מארק רייך. יחד הם מתחזקים זוגיות לדוגמה לצד אתר מצליח ביותר. 

 

קצת עלי: חיפאית, אם לשתי בנות, נשואה ליורם מארק-רייך האחד והיחיד.

שם הבלוג: כדאי לדעת

צילום: אלבום פרטי

 

כמה שנים את כותבת? כשנתיים וחצי.

מהו תחום ההתמחות של הבלוג? צרכנות, לייף סטייל, ביקורת מסעדות, אופנה, תיירות, מוזיקה, תרבות ואמנות.

במה את עוסקת בנוסף על היותך בלוגרית? עד לפני שנה עבדתי במשרות בכירות בהייטק ובמקביל גם למדתי להנאתי פילוסופיה (אני ד”ר לפילוסופיה), לפני כשנה החלטתי לקחת פסק זמן מהחיים המטורפים. כיום אני עוסקת רק במה שנחמד לי לעשות, בין היתר, תפעול וניהול של אתר ‘כדאי לדעת’ ולימודי תואר דוקטורט נוסף, הפעם בהיסטוריה.

איך עלה הרעיון לפתוח בלוג? כבת הזוג של יורם מארק-רייך מזה כעשר שנים, ליוויתי אותו באינספור מסעדות ואירועי תרבות אליהם הגיע מתוקף תפקידו כעורך התרבות והאוכל של עיתון ‘ידיעות חיפה’. אני הרגשתי שיש לי גם מה לומר ומה להעיר על מסעדות ואירועים בהם ביקרנו, ואילו יורם חש שיש לו הרבה יותר לתרום לשיח הציבורי בתחומי עניין שבהם הוא לא כותב לעיתון. החלטנו שהגיעה העת לפתוח אתר לא מסחרי, שייתן מענה לעוד תחומים שמעניינים אותנו, ונאפשר לכותבים שונים ליטול בו חלק. לשמחתנו, בזכות היכולות הטכנולוגיות שלי ובזכות הניסיון רב השנים של יורם והקשרים הרבים שיש לו, האתר התרומם במהירות והפך לכלי משחק חשוב מאוד בשדה המדיה המקומית.

ספרי על הפוסט המוצלח ביותר- מדוע לדעתך הוא הצליח כ”כ? הפוסט המוצלח קשור בחוויה נחמדה. באחד הימים הגיע אביב גפן לחיפה, והופיע בחנות סטימצקי בגרנד בהופעה אינטימית וסודית. יורם הוזמן, כמובן, ואני הצטרפתי אליו. לפני ההופעה אביב ויורם נפגשו מאחורי הקלעים והצטלמו מחובקים יחד. ההיכרות ביניהם היא עוד מהימים בהם אביב היה בן 17 ועשה את צעדיו הראשונים במוזיקה. יורם סייע לו אז בעקיפין לקבל את החסות של חברת התקליטים הד ארצי, וגם הזמין את אביב ולהקתו להופיע בגן האם בחיפה, מתוקף תפקידו בתחילת הניינטיז כמפיק החיצוני של עיריית חיפה בענייני תרבות. שניהם החליפו חוויות מהימים ההם, ואני העליתי באותו ערב פוסט שהנציח תמונה משותפת ואת הסיפור מאחורי ההיכרות ביניהם. אביב עשה לפוסט שיתוף בפייסבוק שלו, ובימים הבאים אלפים רבים ממעריציו נכנסו לאתר, וקלטנו איזה פוטנציאל עצום יש לנו בידיים.  מאז האתר חצה את רף 400 אלף הגולשים, והשמיים הם הגבול…

 

ספרי על אירוע מיוחד או בו יצא לך לקחת חלק בזכות הבלוג או מוצר שווה: אני מוזמנת להרבה אירועים, ובוררת את מה שמתאים לי. לפעמים מתאכזבת, לפעמים מופתעת לטובה. אין ספק שהתחום הזה מספק חוויות לרוב, בעיקר חיוביות.

איזה בלוגים את אוהבת לקרוא ? בלוגים על בישול ואפיה, גינון וגם של חברות ומכרות, שאני שמחה תמיד לקרוא, בעיקר כשנכנסת לשם נימה אישית. אציין את הבלוגים של ורדית שטרנבך, צילה לייפר, יפה גביש, נטע פלג ועוד.

הבלוג דורש לא מעט חשיפה, באיזו מידה החיים הפרטיים נכנסים לחיים הציבוריים בבלוג? משתדלת מאוד לצמצם את החשיפה. למשל, בארועים אליהם אני מוזמנת אני מעדיפה לצלם ולא להצטלם. ברור שזה לא משרת אותי, אבל כזו אני. יורם מאזן אותי. הוא מבוקש מאוד לצילומים בארועים בגלל היותו סלב ודמות חיפאית מוכרת, הוא מצטלם לו עם ידוענים מקרב חבריו, וכמובן עם הבלונדיניות האהובות עליו… אני משאירה לו את החשיפה בחפץ לב…

מי היית שמחה לדעת שקורא את הבלוג שלך? אמא שלי… אבל, לצערי היא כבר לא כאן איתנו…

באיזו דרך עיקרית את מקדמת את הבלוג? גוגל בעיקר, וכמובן גם פייסבוק.

האם תמליצי על מוצרים שלא התחברת אליהם? לפעמים זו דילמה, ובמקרה כזה אני מעדיפה לנקוט במדיניות קורקטית. לא להמליץ ולהרעיף שבחים, אלא רק לציין שיצא מוצר כזה וכזה וזהו.

כמות כניסות בחודש: ממוצע של כ-15,000 כניסות בחודש.