A password will be e-mailed to you.

מדריך מזורז להתמודדות עם בעיות עור הפנים

מאת: עדינה אבידן | 14 בדצמבר 2016

מדריך מקוצר לזיהוי בעיות עור נפוצות ואיך לטפל בהן

 

 

צילום: shutterstock

צילום: shutterstock

כולנו יודעות שהקמטים הם האויב. אלו מתעקשים להופיע ולהסגיר את גילנו מבלי לשאול אותנו בכלל. אבל לא כאן נגמרת המלחמה שלנו להשגת עור קורן, בריא וחיוני, אסור לנו להזניח בעיות עור נפוצות אחרות כמו שינויים בצבע העור ויובש כרוני היוצרות מראה מבוגר יותר. עכשיו אחרי שהבנו מול מי יש לנו עסק השלב הבא המתבקש הוא לגבש תוכנית פעולה להתמודדות עם בעיות אלו. בשביל זה בדיוק אנחנו כאן! קבלו את המדריך המזורז שלנו להתמודדות עם בעיות עור נפוצות:

הבעיה: קמטים  

חשוב להבין כי ישנם מספר גורמים התורמים להיווצרות שלהם מעבר למספר ימי ההולדת. על מנת לבחור את הדרך הטובה ביותר להילחם בקמטים לא רצויים, חשוב קודם כל לדעת למה הם נוצרו. ישנם מספר סוגים של קמטים, שכולם כרוכים בירידה הדרגתית של רקמת החיבור (קולגן ואלסטין) עקב הזדקנות או חשיפה לקרינת UV.

הפתרון:

לכל אחד מסוגי הקמטים דרך פתרון משלו:

  • קמטים באזור הבעות פנים: קווי מצח וקווים עדינים אחרים סביב העיניים והאף נוצרים מתנועות הפנים ויכולים להיות מטופלים עם בוטוקס.
  • קווים בצורת סוגריים הנמשכים מהחלק התחתון של האף עד לסנטר וקווי מריונטה-קווים פועלים כלפי מטה מהסנטר: אלו נגרמים בשל אובדן שומן הגורם לניוון רקמות שניהם יכולים להיות מטופלים עם חומרי מילוי.
  • קמטים של רפיון ניתנים לטיפול עם מכשירי לייזר ואולטרסאונד, או עם פילינג וחומצות אלפא הידרוקסיות.
  • התייבשות: יובש קיצוני יכול ליצור קמטים דקים שניתנים לטיפול באופן מקומי עם קרם לחות בבית.

אם קיים שילוב של כמה מבעיות אלו, הדבר הטוב ביותר שניתן לעשות הוא דיאטה עשירה בנוגדי חמצון ושפע של שינה כדי לתקן ולקדם את התחדשות התאים.

 

הבעיה: עיגולים שחורים באזור העיניים

העיגולים הכהים אמנם מזוהים בדרך כלל עם חוסר שינה, אך למעשה הם נגרמים מאובדן של שומנים מסביב לעין, תופעת לוואי שכיחה של התבגרות עם השנים. ככל שמתבגרים השומנים פוחתים בפנים והעור שוקע עמוק יותר לתוך הכיסים סביב העיניים. צמצום שעות שינה רק עושה את המציאות הזאת יותר גלויה ונראית לעין אבל יש אשמים אחרים באורח חיים בהחרפת הבעיה. דיאטות עשירות בנתרן והרגלי עישון יכולים גם הם לתרום לעיגולים כהים. צריכת המלח מייבשת את העור, כפי שעושה עישון, והדבר גורם להתרחבות כלי דם מתחת לעור הדק המקיף את העיניים.

הפתרון: 

כדי למזער את העיגולים הכהים ניתן להשתמש בשקיות תה כקומפרס, המסייע להצר כלי דם מורחבים. עוד כדאי להשתמש במוצרים עשירים בפפטידים. שימוש קבוע יכול להפחית את המראה של עיגולים שחורים וסימנים אחרים של הזדקנות כמו קמטים וקמטוטים.

הבעיה: פיגמנצטיה

מצב העור שבו כתמים הופכים להיות כהים יותר בצבע, נגרם על ידי ייצור עודף של מלנין. דבר זה קורה בגלל נטילת הורמונים או תרופות, וכמובן חשיפה לקרני UVA מהשמש.

הפתרון:

פיגמנטציה יכולה להיות מטופלת עם מוצרים וטיפולים ייעודיים כמו פוטו ריג’וביניישן, אבל חשוב ביותר למזער את נזקי השמש. אפשרות נוספת לטיפול היא בעזרת קרמים להבהרת העור. קמחי, ממליצה על קרם ייעודי. לדבריה, חשוב להימנע ממוצרים שמכילים כספית מכיוון שהם יכולים ליצור גירוי. ההמלצה היא למצוא קרם, המכיל רוזמרין, שמסייע להבהרת העור ובנוסף, להקפיד על מקדם הגנה שיכול למנוע את החמרת המצב.

הבעיה: עור נפול

ככל שמתבגרים, העור מאבד בהדרגה יותר ויותר קולגן, החלבון שמסייע לאלסטיות של העור אבל האמת היא, שעור נפול יכול לקרות בכל גיל, בשל חוסר פעילות גופנית, נזקי שמש, התייבשות ואף ירידה במשקל, ולכן חשוב להשתמש באסטרטגיות הגנה ולהקפיד על משטר טיפול קבוע.

הפתרון: הטיפולים הטובים ביותר בבית הם עם חומרים עשירים בוויטמין C וחומצות אלפא הידרוקסיות או ביתא, אשר מעוררים את ייצור הקולגן. מעבר לשגרת טיפוח היופי יש להקפיד גם לשתות הרבה מים לאורך כל היום ולישון באופן קבוע על מנת לקדם את ייצור הקולגן.

הבעיה: פצעונים

נשים מבוגרות מכל הקבוצות האתניות עלולות לחוות מקרים של הופעת פצעונים בגלל מתח, אשר יוצר מפל אנדרוגני (זכר), שהוא הורמון מעורר אקנה. למרות שאין דרך לחסל לחלוטין את הלחץ והמתח בחיים יש כמה שינויים באורח החיים וטיפולים בבית שיכולים לעזור.

הפתרון:

ראשית, צריך לשנות הרגלים רעים. למרות שזה עשוי להיות מפתה, חיטוט בפצעונים מוביל להצטלקות ויותר אקנה. שנית, מומלץ לנסות להתרחק מלחמים וסוכרים לבנים במשך כמה חודשים כדי לראות שיפור. לטיפול באקנה קיים, מומלץ להשתמש במוצרים המכילים חומצות אלפא הידרוקסיות או רטינואידים.

הבעיה: עור יבש

ללא קשר לסוג העור, הוא הופך ליבש יותר ככל שמתבגרים מכיוון שבלוטות השומן מייצרות פחות שומנים. התוצאה: העור נראה יבש יותר והוא מתחיל להיסדק.

הפתרון:

כדי לחדש את העור עם לחות נחוצה, כדאי להשתמש בחומצה גליקולית כדי להשיל את השכבה היבשה. חומצה גליקולית היא חומצת אלפא הידרוקסית המופקת מקני סוכר, שמסייעים בפילינג לעור.

צילום: יח"צ

צילום: יח”צ