A password will be e-mailed to you.

נפרדים מג’ורג’ מייקל

מאת: WeLead | 26 בדצמבר 2016

הזמר האהוב ג’ורג’ מייקל הלך לעולמו הלילה. כוכב הפופ הבריטי זכור לכולנו מהלהיטים הנצחיים שלו. כמחווה למייקל הנה כמה משיריו האייקונים ביותר. תודה ג’ורג’ על המוזיקה.

ג’ורג’ מייקל,  אחד מאמני הפופ המצליחים בהיסטוריה, הלך לעולמו הלילה (א’) בגיל 53 כתוצאה מאי ספיקת לב. הזמר האנגלי אחראי על עשרות להיטים בלתי נשכחים, מכר מאות מיליוני אלבומים ושיתף פעולה עם גדולי האמנים. אחד מלהיטיו הגדולים של מייקל הוא last chirstmas (חג המולד האחרון) באופן אירוני ועצוב הזמר גם כן, נפטר בחג המולד הנחוג כעת. כמחוות פרידה הנה כמה משיריו הזכורים ביותר.

careless whisper

שיר הסולו הראשון של מייקל שעד אז היה מוכר מההרכב וואם! ובעצם שם את מייקל על המפה כאומן סולו פופלארי אי שם בשנת 1984. זהו שיר אייקוני במיוחד וקשה להתעלם מכמות הרגש שלו..”I never gonna dance again..”

 freedome! 90

השיר מאלבום הסולו השני של מייקל זכה להצלחה גדולה בארה”ב ולהצלחה מתונה במולדתו בריטניה. הקליפ שלו נחשב להצלחה אודות להשתתפותן של דוגמניות העל של שנות ה-90 כולל כוכבות על כמו נעמי קמבל וסינדי קרופורד. מדובר בניינטיז במיטבם.

 

faith

השיר שגם נושא את שם אלבום הסולו הראשון של מייקל יצא בשנת 1987 והפך ללהיט היסטרי בעולם כולל מקום ראשון ברשימת 100 הלהיטים של בילבורד בארה”ב.

Don’t let the sun go down on me

השיר שנכתב ע”י סר אלטון ג’ון שגם שר אותו יצא לאוויר העולם ב1974 וזכה להצלחה מתונה. את גרסת הדואט לשיר המרגש ביצעו אלטון ג’ון וג’ורג’ מייקל קאבר לשיר על במת מופע הלייב אייד בשנת 1985 לראשונה. לאחר מכן  השיר הוקלט והופץ בשנת 1991 שהוא כובש את ראשות מצעדי הלהיטים בארה”ב ובבריטניה. מדובר בשיתוף פעולה אדיר בין 2 אייקונים בריטים.

wake me up before you go-go

אחד מלהיטיו הגדולים של מייקל שיצא כחלק מהצמד האייטיזי wham!, מייקל גם כתב והפיק את השיר. כאשר נשאל עליו סיפר שההשראה לכתיבת השיר היה פתק שהשאיר חברו לצמד, אנדרו רידג’לי  להוריו שם המילה up  נכתבה בטעות פעמיים ולכן אנדרו כתב את המילה go  פעם נוספת. מייקל סיפר שרצה ליצור שיר אנרגטי וקצבי בשילוב אלמנטים של שירים משנות ה-50. השיר אכן הצליח ונכנס למקום הראשון במצעדים בארה”ב ובבריטיניה ונחשב לאחד מהשירים הכי מזוהים עם שנות ה-80.

 

Jesus To A Child

השיר איתו הופיע מייקל בטקסי פרסי הmtv האירופאי הראשון, בשנת 1994 נחשב לשיר אישי ומלנכולי מאוד. אותו כתב מייקל לזכר בן זוגו  שנפטר שנה קודם. מדובר בצעד נועז שכן באותה תקופה מייקל עדיין לא היה מחוץ לארון. השיר זכה להצלחה עצומה וצעד כ-7 חודשים במצעד הלהיטים הבריטי באותה שנה, שיא אישי של מייקל.

 

 

ונסיים באחד השירים המזוהים ביותר עם מייקל ולצערנו מכיל גם שמץ של אירוניה לגבי לכתו. מדובר בעוד אבידה כבדה לעולם המוזיקה בשנת 2016 שנחשבת לשנה בה אומנים גדולים הלכו לעולמם.

Last christmas

עוד שיר של הצמד wham!  השיר יצא בשנת 1984 לצד הצלחתם הגדולה באותה שנה. באופן מפתיע השיר מעולם לא הגיע למקום הראשון במצעדים בבריטניה על אף שהוא נחשב להצלחה מסחררת ועל כך יעידו ה1.8 מיליון עותקים של הסינגל שנמכרו.

 

לא נותר לנו אלא להודות למייקל על תרומתו האדירה למוזיקה בכלל ולמוזיקת הפופ בפרט, על השירה המרגשת ועל מאבקו בשם הקהילה הלהט”בית,  להתראות ג’ורג’.