A password will be e-mailed to you.

עם מיקי מאוס על הבר: סדרת ההרצאות שכבשה את הארץ

מאת: WeLead | 9 בינואר 2017

אוהבים את משחקי הכס? או שאולי אתם דווקא מעריצים של סרטי דיסני? הכירו את דורון פישלר האדם העומד מאחוריי ההרצאות המקוריות והמבדרות שעוסקות בנושאים שכולנו אוהבים. על התופעה שכבשה את חיי הלילה שלנו.

 

 

ידעתם שיש סרט שלם של דונלד דאק, הברווז החביב בו הוא עובד במחנה נאצי (עם סמלים והכל)? או שהפלדה הולריאנית במשחקי הכס היא דבר אמיתי? ומה לגבי סדרת הילדים מקרון 1? שהיא בכלל תרגיל של המפיק האגדי חיים סבן.  את כל פריטי מידע העסיסיים והמרתקים האלה לצד הרבה אחרים תוכלו לגלות בהרצאות של דורון פישלר.

עכשיו דמיינו לכם את התרחיש הבא: עשרות ומאות אנשים צעירים בשנות ה-20 לחייהם (ואפילו צעירים או מבוגרים מכך) מגיעים בהמוניהם לבר או לאולם הסינמטק בכדי להקשיב להרצאה..ולא סתם הרצאה אלא הרצאה על סרטי דיסני או על משחקי הכס..או על סרטי קולנוע גרועים או על הרבה נושאים אחרים השאובים מהתרבות הפופולרית. על התופעה הזו אחראי דורון פישלר, מבקר קולנוע במקצועו אשר לאט לאט כובש את הארץ עם סדרת ההרצאות המבדרות והמרתקות שלו.

נדמה כי קונספט ההרצאות על הבר נהיה טרנד ענק בתקופה האחרונה וכי בכל מקום אנחנו נתקלים בפרסומים על הרצאות בנושאים מגוונים כמו כלכלה, מדע, בריאות ופסיכולוגיה. ייתכן שבגלל זה ההרצאות של דורון נחשבות לייחודיות בנוף וזוכות לאהדה ופופלאריות רבה.

הרצאה על הבר: סרטי דיסני

מחכים בבר..להרצאה? צילום: דורון פישלר

דורון התגלגל לתחום ההרצאות לאחר שקיים אירועים שונים הקשורים לאתר ביקורת הקולנוע שהקים, “עין הדג” במסגרתן  הראה קטעי וידאו שונים ועל אף שלא תכנן זאת הוא מצא את עצמו מדבר ועושה הקשרים ומעברים בין הקטעים וכך התרגל לדבר מול קהל וגם גילה שזה מצליח. לפני זה הוא בכלל לא ידע שקיים תחום כזה של “הרצאה בידורית” (עד שיימצא לזה שם יותר מגניב) וחשב שיהיה קשה להתנער מהקונוטציה השלילית של המילה הרצאה.

בכל זאת דורון החליט לקחת את זה צעד קדימה והתחיל לקיים ולתכנן הרצאות עצמאיות. הוא חיפש נושאים שמעניינים אותו ושגם מעניינים אנשים ואז הוא התחיל לעשות הרצאות על ההיסטוריה שמאחורי סדרת הלהיט “משחקי הכס” שעוסקת יותר בהיסטוריה של התקופה בה ממוקמת הסדרה אבל היי זה עבד!

הרצאה על הבר: סרטי דיסני

מאות צופים שהגיעו לשמוע הרצאה על..דיסני. צילום: דורון פישלר

בשנה האחרונה התחיל לקיים סדרת הרצאות מצליחה על סרטי וולט דיסני האהובים, על התאגיד ועל האיש שעומד מאחוריו. מסתבר שלא הכל שם זה קסם ואבק פיות ויש כמה עובדות ורעיונות לגבי חברת הסרטים הפופלארית שישאירו אתכם פעורי פה. עוד הרצאות מעניינות שלו עוסקות בסדרות הטלוויזיה שכלנו גדלנו עליהן (שאלתיאל קוואק מרקו וחברים), על דברים מפחידים שקרו באמת ונראה כאילו לקוחים מסרטי אימה, על סרטים גרועים שיוצאים מהוליווד ועוד.

הרצאה על הבר

דורון בפעולה..

דורון חורש את כל רחבי הארץ והוא מקפיד להופיע: בחיפה, בת”א, בירושלים ובב”ש. WeLead ממליצים בחום! 

תאריכי הרצאות קרובות:

20.01 “איש אינו יודע” – הרצאה העוסקת בפרשיות וסיפורים אמיתיים שטרם נפתרו ונשארו תעלומה. סנימטק ת”א

24.01 “דולף הוא הצדק!” הרצאה על סדרות טלוויזיה הנוסטלגיות שכולנו מכירים. בפאב ביאליק26,  ב”ש.

28.01 “דולף הוא הצדק” צ’לסי הוטל, ת”א.

למידע נוסף לחצו כאן.