A password will be e-mailed to you.

ניו אורלינס בתל אביב

מאת: אמילי אזולאי | 1 במרץ 2017

ב-french57 השיקו תפריט חדש לכבוד חגיגות המרדי גרא המסורתיות. WeLead הלכו להרים לחיים!

חגיגות המרדי גרא בfrench 57

מאחורי דלת לבנה מתחבא לו בר הקוקטיילים french 57.  כמעט ופיספסנו אותו אבל אז קלטנו את סמל החבצלת (פלר דה ליס) המזוהה עם העיר ניו אורלינס.

ניו אורלינס זאת עיר אמריקאית השוכנת במדינת לואיזיאנה למרגלות נהר המיסיספי. מאפיינים אותה שפע תרבותי, נינוחות ומגניבות מהסוג הלא מתאמץ.

כזה הוא גם French 57. אווירה נינוחה ואינטמית. רובם יושבים פה על הבר. ברקע מוזיקת ג’אז נעימה שמקורה גם בעיר הלואיזינית ובדיוק בווליום הנכון.

צילום: תומר יפת

צילום: תומר יפת

השבוע השיקו כאן תפריט מיוחד לכבוד אירועי המרדי גרא שנחוגו אתמול (יום ג’) בניו אורלינס. אך מאפיינים את האווירה שם במשך כל השנה.

המרדי גרא שבתרגום חופשי מדובר ביום שלישי השמן הוא חג שמקורו במסורת הנוצרית. אבל כיום הוא אינו כולל סממנים דתיים. בימי החג מתמלאת ניו אורלינס בתיירים המציפים את רחוב בורבון השמח וכל העיר מלאה במסיבות רחוב וחגיגות.

קוקטיילים נהדרים אבל לא רק

הקוקטיילים כאמור הם גולת הכותרת של המקום. החלטנו לוותר על הקלישאה הניו-אורלנסית הוריקן (יותר מדי זכרונות או העדרם בעקבות המשקה החזק הזה).

הזמנו מהתפריט המיוחד 3 קוקטיילים.  Juju Tarragon Smash– טקילה אולמקה בלנקו, טרגון וליים טריים וליקר דובדבני מרסקינו, 51 שקלים; Bird of Paradise – ג’ין, לימון וליים טריים, מי פרחי תפוזים וקרם תותים,47 שקלים ו- את הבסט סלר של המקום Herbe Saint Punch המשקה שיחבר אתכם לחווית השתיה בניו אורלינס: פלימות’ ג’ין, אננס, ליים טריים והרבה עשבי תבלין – טרגון, לואיזה, נענע, כוסברה, קפיר ליים, טימין ומרווה 49 שקלים.

IMG_20170228_125907

גולת הכותרת. צילום: אמילי אזולאי

קוקטייל הטרגון הוגש לנו לשולחן וכלל אפקט פירוטכני של אש  אולי כסמל  לתרבות הוודו, הכשפים והמסתורין שגם מאפיינים את נולה (ניו אורלינס, לואיזיאנה).
IMG_20170228_125826

לפני שניה זה עלה באש. קוקטייל ג’וג’ו טרגון 51 שקלים. צילום: אמילי אזולאי

הכי אהבנו את קוקטייל הפרדייס שהוגש בצורה מקסימה עם סוכריות בצבעים צהוב-ירוק מעל והיה בעל טעם ייחודי וטעים.

בגזרת האוכל רקחו כאן תפריט מיוחד בהשתתפותם של כמה שפים. כל אחד מהם הרכיב מנה שונה של אוכל נשמה האופיינית לאזור עם פרשנות אישית ועכשווית בניחוחות צרפתיים וקריביים.

טעמנו את מנת הקריספי קאטפיש. מדובר בדג שטוגן לאחר שנטבל בבלילת באטרמילק טעימה עם עירית, שום, קייג’ן ומוסקט והוגש על וופל בלגי. הדג היה טעים ועסיסי והשתלב נהדר עם התחתית הקראנצ’ית של הוופל הבלגי. יחד עם החרדל החריף נוצרה כאן חגיגת טעמים של מתוק, מלוח וחריף.

IMG_20170228_130037

קריספי קאטפיש 54 שקלים. צילום: אמילי אזולאי

עוד ניסינו את הפו בוי בטטה. תשמחו לדעת שזוהי מנה טבעונית. מדובר בלחמניית המבורגר ובה בטטה לבנה מעושנת, סלט קולסלו ורוטב ברביקיו. המנה הייתה טעימה, אמנם מעט קטנה ועל כן היא חוסלה במהירות.

16904879_1722728324684767_2001408863064317202_o (1)

po’boy בטטה 56 שקלים. צילום: תומר יפת

קינחנו עם מנת הsweet cornbread. לחם תירס הוא לא ספק אחד המאכלים היותר מזוהים עם אוכל נשמה. זהו לחם הנעשה במחבת ועשוי מקמח תירס, מעין פולנטה כזו. כאן הוא הוגש בוורסייה מתוקה. עם בננות מוקרמלות, שמנת חמוצה ופקאנים מלוחים. הלחם היה נימוח והשתלב יפה עם המתיקות של הבננות החמיצות של השמנת והמליחות של האגוזים.

בהחלט נהנינו בפרנץ’ 57, מהקוקטיילים, האווירה והג’אז. אנו ממליצים למהר לשם לפני שיתחלף התפריט המיוחד!

צילום: תומר יפת

צילום: תומר יפת

פרנץ’ 57,  ברנר 2 תל אביב, טלפון להזמנות: 050-7347452