A password will be e-mailed to you.

נשים ישראליות מצליחות: חלי ממן

מאת: WeLead | 6 במרץ 2017

לקראת יום האישה WeLead משוחחים עם נשים ישראליות מצליחות והפעם חלי ממן. כוהנת אורח החיים הבריא.

1

נשים ישראליות מצליחות: חלי ממן

לכבוד יום האישה WeLead פוצחים בסדרת ראיונות עם נשים ישראליות חזקות שנותנות לנו השראה. הפעם שוחחנו עם חלי ממן, אם לארבע בנות מקסימות ומייסדת רשת קבוצות תמיכה לאורח חיים בריא. המוכרת לנו מפועלה בתחום וגם מהטלוויזיה. שאלנו על עצמה ועל הקונפליקט הנצחי בין חיי משפחה לקריירה?

ספרי לנו על המקצוע הייחודי שלך איך הגעת אליו?

מזה 17 שנה אני עוסקת בליווי אנשים לשינוי, הגעתי לתחום מניסיון חיים אישי שלי. ברגע שהצלחתי להגשים עבור עצמי את החלום כל שרציתי זה להפיץ ולעזור לכמה שיותר אנשים , בתחילת הדרך התחלתי כאדם אחד שעושה הכל, מהכנת החומר השבועי, לתמיכה טלפונית, להעברת מפגשים, לניקיון החדר ועוד.

כיום אני מעסיקה כ 120 עובדים שמפיצים את התורה שלי בכ400 קבוצות תמיכה שמפוזרות מקרית שמונה ועד אילת  , התפקיד שלי כולל העצמת  הצוות , פיתוח המותג , הקשבה לצרכי הלקוח, בניית תוכנית עבודה ומערכי שיעור לקבוצות , בניית תפריטים ומתכונים חדשים למשתתפים.

ומה עשית לפני כן?

התחתנתי בגיל 19 , ילדתי את בתי הבכורה בגיל 20 , בגיל 21.5 כבר הייתי אמא לשתי בנות , בתחילת הנשואים הייתי עסוקה בלעמוד לצד בעלי בעסק שלו , קבלן בניין  תפקידי היה לנהל את הכספים והתנהלות מול ספקים .

האם יש נשים נוספות בתחום הזה?

כן , בתחום הזה הרוב הוא נשים .

האם לדעתך העולם העסקי, הגברי יכול להכיל נשים מצליחות וחזקות?

בהחלט , לאורך כל השנים לעולם לא נתקלתי בשום בעיה מהצד הגברי בעולם העסקי , ההפך הוא הנכון תמיד הערצה והערכה !!!

האם היו לך מנטורים או  מודל בדרך לתפקיד? אם כן מי ובמה הם סייעו לה בדרך להצלחה?

הרול מודל שלי מגיל 14 ועד היום היא אופרה ווינפרי הצליחה לפרוץ ולשבור הרבה מחסומים.  היא פרצה את הדרך עבור הרבה נשים והצליחה ברמה בינלאומית. אופרה נתנה לי את הכוח להאמין שאין דבר שאדם רוצה לא יכול להצליח , זה התחיל אצלי בהצלחה האישית לרזות והתפתח להצלחה העסקית .

מה שאומר – אם אתה יכול לחלום את זה אתה יכול להגשים .. כל שעליך לעשות זה להתעורר ולעבוד.

לא לצפות להנחות , לא לצפות רק להצלחות , לא להיבהל כאשר דבר מה מתעכב להמשיך כל עוד זה החלום.

האם יש לך חששות, דאגות, חוסר בטחון עצמי בנוגע להצלחה שלךבכלל וכאישה בפרט?

מאז גיל הבגרות שלי תמיד לקחתי על עצמי החלטה שאין דבר שאדם רוצה ולא יכול !! בגיל 18 כאשר סיימתי ללמוד בארצות הברית הודעתי להוריי שאני חוזרת לישראל , מה ששמעתי מסביבי היו קולות של גיחוחים על כך שתוך חודשיים אחזור לבית הוריי כמו שאומרים עם הזנב בין לרגלים כי אין סיכוי להצליח בישראל.

אני אישית בחרתי להסתכל בעיתון על מודעות הדרושים ולא על כתבות עם  נתוני סטסיטיקה על אחוזי האבטלה. תמיד ידעתי בתוכי שאם אדם מתמיד, לוקח אחריות ומתעסק במה שיש לעשות ולא מתמקד ב”למה דווקא לי זה קורה: אז הוא יצליח בכל דבר. חששות ודגאות הם לא הצד החזק שלי.

חלי ממן, מייסדת קבוצות תמיכה. צילום רונן פדידהFF7A2890 (2)

חלי ממן, אשת קריירה ואמא לארבעה. צילום: רונן פדידיה

עקבו אחרינו בפייסבוק! לחצו כאן

מה הטיפ שלך לנשים שרוצות להצליח?

הטיפ שלי לנשים – תלמדו לשתף בחלום אדם שיעניק לכם כוח ויאמין בדרך שלכם , אל תשתפו אנשים חסרי אמביציה או אנשים שחוששים לפרוץ גבול , הפחד האישי שלהם על עצמם ישתק אתכם ויגרום לכם לראות רק את הבלתי אפשרי !!!,

ובנוסף אני אישית תמיד דואגת לפני כל החלטה לבחון האם אוכל לעמוד בהפסד במידה ולא אצליח , ברגע שאני יודעת שאוכל לשאת גם בהפסד אז אני יוצאת למשימה בלי פחד ובלב שלם.  למדתי להניח את הפחד לצידי שישמור עליי ולא מולי שישתק אותי!!

האם את חושבת שיש שינוי בשטח, שהיום יותר קל לנשים להתברג לעמדות ניהוליות חשובות ולנהל עסקים?

אני בהחלט חושבת שיש שינוי רציני בעולם בהסתכלות על נשים מובילות. אני חושבת שחלק גדול מהצלחה נשית לאו דווקא יתבטא בסביבה, אני חושבת שהצלחה נשית מתחילה ראשית בפרגון ובתמיכה של בן הזוג והמשפחה , ברגע שאישה מקבלת מבן זוגה תמיכה ואמונה יש לה את היכולת להתמודד מול כל אדם בעולם.

שאלת השאלות כיצד זה משפיע על בניית המשפחה והילדים?
אני חושבת שאישה קרייריסטיטת נותנת הרבה לילדיה כמודל לחיקוי. כאמא ל 4 בנות זוכה אני ל 4 מעריצות שמסתכלות עלי כמודל לחיקוי ומעריצות את העשייה שלי.  לפני שנים בעת יום הורים של בתי נדהמתי לנוכח הציונים שלה הנהדרים שלה ושל אחותה. “אמרתי לה גל, בגילך אם אחבר את כל הציונים שלי יחד לא אגיע ל96, איך אתן כאלה תלמידות טובות הרי אני לא הייתי כזו?”

בתי ענתה לי – “אמא אני לא הכרתי אותך בבית ספר, אני מכירה אותך היום ומלראות אותך ואת העשייה שלך, האחריות , ההתמדה ,הובלת הבית , אין לנו פרווליגיה גם לתת פחות מעצמנו” אני חושבת שזו תשובה מספיק ברורה איך זה משפיע על בני הבית !!

האם את חשה נקיפות מצפון על כך שהיא עובדת שעות ארוכות ומשקיעה בעסק זמן רב?

עד גיל 35 תמיד אמרתי – ” כשאני אמות יהיה רשום עלך המצבה היא מתה בגלל המצפון ”

שנים המצפון העיק עלי , אין ספק שהבנות שלי זכו במעט שעות אמא ביחס לאחר, אבל מסתבר שתודה לאל הבנות שלי לעולם לא השוו אותי מול אף אמא אחרת ותמיד ידעו להסתכל על החצי הכוס המלאה, לאורך השנים ברגעים קשים מי שהיו מרימות אותי לא ליפול לנקיפות מצפון ורגשות אשם היו הבנות המדהימות שלי שאמרו – גם שאת לא בבית, את בבית אל תדאגי .. יודעות שבכל מקום ובכל מצב שנצטרך את תהיי הראשונה שם להיות עבורנו.  אז נכון שהעשייה גורמת לך לוותר על דברים אבל גם גורמת לך לעשות חושבים מה חשוב יותר.

אז אין ספק שלומדים לנהל את היומן והכי חשוב בעולם לשתף \את בני הבית בעשייה , כאשר הם מרגישים שותפים לדרך הם יכולים להבין ובמקום לקטר מחזקים.

האם את מרגישה שבתפקידך את תורמת לקדם נשים?

כבעלת העסק, אחד הדברים בתחילת הדרך מעבר לעזור לנשים לרזות היה לקחת נשים שעברו את התהליך, להעביר אותן את ההכשרות הנכונות, להעצים ולעזור להן לפרוש כנפיים ולראות איך מאישה שהייתה חסרת ביטחון היום היא מובילת דרך ומלווה אנשים לשינוי. אחת המתנות היפות שקיבלתי בחיי זה לראות נשים מתפתחות.

יש היבטים שאת פחות אוהבת בעבודה שלך?

לא קיים דבר שאני לא אוהבת להתעסק בו בעסק , אוהבת לדעת הכל.

אוהבת ללמוד הכל. אוהבת להיות מעורבת בעסק בדיוק כמו שאני אוהבת להיות מעורבת בבית.

אוהבת לטפל בתלונות – כי לדעתי זה המקום הכי מלמד על צורך של לקוח , מאמינה שכאשר אתה מעורב בהכל ומיידעים אותך בהכל יש לך כלים וראייה נקייה על הקיים.

מאיפה לדעתך מגיע הביטחון העצמי שלך?

הביטחון העצמי שלי מגיע מהבית ללא ספק !!!! ,

מגיל מאוד צעיר עבדתי ולקחתי על עצמי לא מעט התחייבויות והחלטות , זוכרת שתמיד הורי סמכו עלי ותמיד האמינו בי. זוכרת שכל מה שרציתי האמינו ביכולות  שלי , אין לי ספק שבטחון מגיע מהבית ומהחינוך אבל עלינו לחזק אותו וללמוד בחיים להיות מוקפים אנשים שמאמינים בנו. לדעת לזהות מי הוא אותו אחד שמוריד לך את הבטחון ופשוט ללמוד להיות אדיש אליו ובמידה וניתן להוציא אותו מחיינו לעשות זאת.

בטחון עצמי ממשיך להבנות ולהתחזק מהצלחות , לכן חשוב במהלך השנים לדעת להציב יעדים קטנים לחוות הצלחות קטנות וכל הצלחה היא כמו חלק בפאזל שיוצר את הביטחון העצמי.