A password will be e-mailed to you.

הסרטים שכל אישה חייבת לראות

מאת: WeLead | 8 במרץ 2017

WeLead אספו לכם את הסרטים הכי פמינסטיים, בועטים וחזקים של כל הזמנים שכל אישה חייבת לראות.

1

לכבוד יום האישה ריכזנו עבורכן את הסרטים שכל אישה חייבת לראות. סרטים המביאות את זווית הראייה הנשית הייחודית, את החוויות הקשיים והאתגרים שנשים עוברות. חלקם סרטי דרמה מרגשים וחלקם קומדיות משעשעות אבל כולם שמים את הנשים במרכז. יום אישה שמח!

הסרטים שכל אישה חייבת לראות, לפחות פעם אחת

1. ארין ברקוביץ’ , 2000

בסרט המבוסס על סיפור אמיתי ארין ברוקוביץ’ (ג’וליה רוברטס, בתפקיד שהקנה לה אוסקר) היא אם חד-הורית המגדלת בגפה את שלושת ילדיה. היא מתחילה לעבוד כמסייעת במשרד עורכי דין ועולה על עוולה גדולה של חברת אנרגיה מקומית ויוצאת מולם למאבק עיקש שלצדה מעט מאוד תמיכה.

Columbia Pictures

עקבו אחרינו בפייסבוק–> לחצו כאן

2. מועדון האקסיות, 1996

הסרט עוקב  אחר שלוש נשים בגיל העמידה שהיו פעם חברות טובות בקולג’ וכעת שונאות ומתחרות אחת בשניה. התאבדותה של ידידה משותפת גורמת לשלוש להתאחד כדי להרוס את חייהם של בעליהן לשעבר ושל נשותיהם הצעירות והיפות אך לבסוף הן מתגייסות למטרה נעלה יותר.

Paramount Pictures

3. שחקי אותה כמו בקהאם, 2002

סרט מביא את סיפורה של ג’ס, נערה ממוצא הודי המתגוררת עם משפחתה בלונדון, מעריצה את הכדורגלן דייוויד בקהאם וחולמת לשחק כדורגל מקצועי למורת רוחם של משפחה. הסרט הזה מבטא את המאבק של נשים בסטריאוטיפים מגדריים ומסורתיים.

Redbus Film Distribution

4. לא רק בלונדינית, 2001

בסרט מככבת ריס וית’רספון בתור צעירה בלונדינית אמריקאית קלילת דעת המבקשת להרשים את אהובה על ידי קבלה לאוניברסיטת הרווארד, לתואר ראשון במשפטים, ומצליחה על אף הסטראוטיפ המזוהה עם נשים בלונדיניות. ובסוף היא מגלה מה חשוב באמת.

Metro-Goldwyn-Mayer

5. ליגה משלהן, 1992.

ליגה משלהן (באנגלית: A League of Their Own) המתאר את הולדתה של ליגת בייסבול אמריקאית אמיתית לנשים, אשר הייתה פעילה בשנים 1943-1954. בסרט נאמר אחד מהציטוטים הזכורים בעולם הקולנוע. “Are you crying? There’s no crying! There’s no crying in baseball!. את הסרט ביימה פני מרשל, ומככבים בו ג’ינה דיוויס, לורי פטי, טום הנקס, מדונה ורוזי אודונל.Columbia Pictures 2

6. מולאן, 1998

הסרט המתרחש בסין העתיקה עוקב אחרי מולאן בחורה צעירה המחליטה להתגייס למלחמה במקום אביה ומתחזה לגבר על מנת לעשות זאת. על הדרך היא מראה שאין דבר שאישה לא מסוגלת לעשות.Walt Disney Pictures

7. איזה מין שוטרת’ 2002

בסרט סנדרה בולוק מגלמת סוכנת FBI קשוחה וחדורת מטרה. שתעשה הכל על מנת להצליח במשימה ותסמוך על האינסטינקטים שלה גם שאף אחד אחר לא משתף איתה פעולה.

warner bros 3

8. הולכת רחוק, 2014

אישה שעושה מסע מאתגר פיזית ומנטלית בשביל עצמה. מעורר השראה.Fox Searchlight Pictures

9. חיוכה של מונה ליסה, 2003

הסרט הזה העוסק בתלמידות קולג’ בשנות החמישים מרה שלנשים יש את החופש לשאוף לדברים מעבר לנישואים, וגם שזה בסדר לבחור להישאר בבית עם המשפחה. הדגש פה הוא על הבחירה.

Columbia Pictures 3

10. להרוג את ביל, 2003

הסרט הזה לא פחד לשים אישה לוחמת במרכז. אשר נלחמת מול גברים ונשים כאחד מבלי להסס ובלי רחמים. כולל סצינות ופעלולים מורכבים שלא תמיד היו מנת חלקן של נשים בקולנוע.

Miramax Films

11. מגנוליות מפלדה

הוא סרט בלתי נשכח שמציג ארסנל של כוכבות הוליוודיות וחברות נשית אמיצה. בין היתר הסרט דן ביחסים בין בנות לאימהות אבל מרכז ליבו הפועם של הסרט הוא נושא החברות בין נשים שהיא יקרה מפז.

TriStar Pictures

 

12. הצבע ארגמן, 1985

הסרט שם זרקור על החוויות הקשות שנאלצו לעבור נשים שחורות במאה הקודמת. גזענות, סקסיזם התעללות ועוד. הנשק מול אלה כפי שעולה בסרט הוא ידע לצד תמיכה מנשים אחרות. עוד זה הסרט היחיד בו שלוש נשים אפרו אמריקאיות היו מועמדות לפרס האוסקר.

Warner Bros. 2

 

13. מקס הזועם,  כביש הזעם, 2015

גם הסרט הזה מדגים את הכוח של נשים. שמסוגלות להילחם, לתמוך אחת בשנייה ולהתאחד עד להשגת המטרה. גם שרליז ת’רון עושה עבודה נהדרת בתפקיד הראשי.

warner bros

 

14. העזרה

כל הנשים המוצגות בסרט הזה הן חזקות. חכמות ועם טיפה של ערמומיות ושובבות. סקיטר הדמות הראשית אפילו שמה את הקריירה שלה לפני מציאת בן זוג, דבר לא מקובל לתקופה בה מוצב הסרט.

Walt Disney Studios

 

15. לשבור את הקרח, 2014

קודם כל יש פה במרכז שתי אחיות אשר מנהלות את הממלכה. בסרט שתיהן מגלות את הכוח שבהן ומה חשוב באמת. מה גם שאלסה היא הנסיכה הראשונה בדיסני ללא נסיך מיועד.

 

shutterstock_240651844