A password will be e-mailed to you.

איך לשלב בתפריט חמאת בוטנים ולרדת במשקל?

מאת: מיה בן אפריים קליין | 9 במרץ 2017

מיטב הטיפים בנוגע לאכילה נכונה, בריאה ומזינה במינימום מאמץ, שתמנע מאיתנו את התחושה שהגזמנו.

לכולנו זה קורה – החורף עבר ואיתו הרעב המאופיין לימי הקור והגיע הזמן להשיל את שכבות הבד ואת הקילוגרמים העודפים. הלכנו שבי אחרי הפחמימות והמזונות עתירי השומן ושאלנו את עצמינו מדוע עשינו זאת מלכתחילה. אולי כדאי לעצור רגע ולחשוב שהרגלי האכילה הללו פשוט נובעים מחוסר תשומת לב, חוסר סדר, זמן או ידע בכדי באמת להשקיע בעצמינו ובבריאות שלנו.

עקבו אחריי WeLead בפייסבוק

ישנם כמה מזונות ששורפים שומן ובו זמנית בריאים מאוד לגוף: למזונות אלו רכיבים חיוניים לגוף ותורמים מאוד להרגעתו ולחילוף חומרים יעיל ותקין, אשר שילובם בתפריט היומי גורם לירידה מהירה ובריאה במשקל.

  1. זרעי צ’יה – זרעי הצ’יה הופכים פופולאריים בחלקים שונים של העולם בגלל הערך התזונתי הרב שלהם. הם נחשבים כמקור עשיר של חומרים מזינים כמו אומגה 3. הזרעים יסייעו בהפחתת דלקות והפחתת רמת הסוכר. איך משלבים באכילה יום-יומית? אפשר לערבב עם מים או יוגורט, חלב שקדים או לפזר מעל הסלט.
  2. פירות יער – פירות היער מכילים המון סיבים אשר בריאים לגוף שלנו. ניתן לשתות כוס אחת של פטל בה יש שישה גרם של סיבים, אשר יספקו לנו שובע, סיפוק ואנרגיה.
  3. חמאת בוטנים – חמאת הבוטנים היא בהחלט לא מה שחשבתם. החמאה מכילה ניאצין (חומצה ניקוטינית), חומר אשר ימנע את תחושת הנפיחות הלא נעימה שאנו חשים לפעמים בבטן ויחזיר את מערכת העיכול לתלם הנכון לה. את חמאת הבוטנים ניתן לאכול בדרכים רבות בין הארוחות, במשיכה קלה על לחם או אפילו בשייק בריאות אליו חמאת הבוטנים תוסיף טעם מיוחד ורענן.
  4. אגוזים – אגוזים עוזרים להפחית שומן בטני, היות והם שומרים על תחושת השובע. אכילת 10 שקדים או אגוזים במשך היום ישאירו תחושה של סיפוק ושובע לאורך זמן במינימום קלוריות מיותרות לגוף.
  5. שיבולת שועל – חלקינו אולי נרתעים ממנה, אבל היא טעימה מאוד וגורמת לתחושה גבוהה של שובע למשך שעות ארוכות. בנוסף, שיבולת השועל מפחיתה משמעותית את רמות הכולסטרול והסוכר בדם ומעודדת שריפת שומן אשר מייעלת את תהליך הדיאטה פלאים.
  6. ביצים – הגוף שלנו זקוק תמיד לוויטמין בי 12 ולחלבון בכדי לבצע חילוף חומרים תקין ובכדי לעכל שומן בצורה טובה יותר. לכן, ביצים הן אידיאליות לארוחת הבוקר המהירה והן יספקו לך המון אנרגיה ושובע לגוף. כשאין זמן וממהרים, הכנת חביתה תהיה זריזה ותכיל את כל מה שצריך ליום נפלא מלא באנרגיות והרגשה כללית מעולה.
  7. בשר רזה ודגים – הבשר הרזה כמו הודו, או דגים כמו סלמון וטונה הינם דוגמאות טובות למזונות עשירים בחלבון אשר נחשבים לאופציה הבריאה ביותר ביחס לכל החלופות האחרות. אלו יספקו לגוף אנרגיה מספיקה ולא ינפחו את הבטן ויפחיתו את תחושת הכובד שיש לכולנו לאחר ארוחת הצהריים.
  8. תפוחים – אין כמו תפוח טעים לנשנוש בריא וקליל בין הארוחות, עשיר בוויטמין סי, סיבים תזונתיים ויעיל מאוד למערכת העיכול.
  9. אבוקדו – לאבוקדו ישנם אלפי שילובים והוא תמיד מוסיף טעם עשיר לכל ארוחה. חוץ מהיותו טעים, יש בו חומרים אנטי בקטריאליים ואנטי פטרייתיים שתורמים רבות לגוף ולמערכת החיסונית. בנוסף, האבוקדו מכיל חומצת אמינו, אשר תורמת לכבד ויוצרת עליו פחות עומס.

עצות אלו יגרמו לגופכן לעוד המון תחושות מלבד שובע – רוגע, ירידה יפה במשקל, ירידת הנפיחות בבטן, שיפור תפקוד מערכת העיכול והורדת הכולסטרול פלאים. בנוסף, אני ממליצה בחום לשלב את כל המזונות הללו, כמובן, עם שתיית מים, תה ירוק ופעילות גופנית יעילה. הדרך להצלחה מתחילה בשינוי דפוסי ההרגלים והחשיבה, ירידה במשקל אינה אתגר פיזי, אלא אתגר נפשי: עליך להישאר חיובית, לאהוב את עצמך, להתמקד בהודיה על הגוף שלך ועל היכולות שלו ולספק לו את הצרכים שלו בכדי שישרת אותך בצורה המיטבית ביותר. משם, אני מבטיחה לך כי הדרך להצלחה שלך קצרה הרבה יותר משציפית.

כנס “מפת הדרכים המלאה לירידה במשקל” של מיה בן אפריים יתקיים ב-24.3.17 בהיכל התרבות החדש באיירפורט סיטי.