A password will be e-mailed to you.

בחג שבועות תעשה לך: אירועי שבועות לכל המשפחה

מאת: WeLead | 22 במאי 2017

נעשה עם הילדים בשבועות? הנה מגוון פעילויות ואירועים לכל המשפחה ואיפה הכניסה חופשית

 

חג הביכורים שיתקיים שבוע הבא מביא עמו פסטיבלים ואירועים חגיגיים לכל המשפחה. מביקורים במחלבות ועד פסטיבלי ג’אז וגבינות. אירועי שבועות השנה מציעים שלל פעיליות מיוחדות ומהנות לכל המשפחה.

הנה מגוון אירועים שליקטנו (משחק מילים מחייב לאור החג) עבורכם:

אירועי שבועות 2017 לכל המשפחה:

שוק מחנה יהודה מגיע לקניון עופר גרנד חיפה

לקראת חג השבועות שוק מחנה יהודה, מצפין באופן חד פעמי ומגיע לעופר גרנד קניון חיפה, מקבוצת קניוני עופר. חנויות המזוהות עם השוק הפופולרי יציגו את מרכולתן בדוכנים ביריד, אשר יתקיים ברחבת “לגעת באוכל” בקומה ג’ בקניון.
השף אבי לוי, זוכה תחרות מאסטר שף והבעלים של המסעדה הירושלמית המצליחה “המוציא” יערוך סדנת שף פרונטלית לפני באי היריד ביום שני 29.5 בשעה 18:00.

בנוסף, במסגרת האירוע, יוכל הקהל שיגיע ליריד לקחת חלק בטעימת יינות מקומיים משובחים, להשתתף בסדנאות גבינה ויין, ליהנות ממוסיקה ירושלמית אותנטית של D.J ירושלמי ולטעום ממוצרים של כוכבי שוק מחנה יהודה, וביניהם: באשר פרומז’רי גבינות ויין, ממלכת החלבה והטחינה, , ישי אתרוגים (עוזי אלי), פסטה בסטה, וכן ליהנות ממאכלי עדות, תבלינים, לחמים ומשוק תוצרת חקלאית טרייה

מתי: היריד יתקיים מיום שני 29.5 ועד יום שלישי 30.5

כמה: הכניסה חופשית

צילום: שרית גופן

צילום: שרית גופן

פסטיבל חלב ודבש 2017 – חגיגת שבועות בעמק יזרעאל

חגיגה של חקלאות וטבע לכל המשפחה, לצד מופעים מוסיקליים בניחוח של ארץ ישראל הישנה והטובה.
במהלך ימי הפסטיבל יתקיימו טקס הבאת הביכורים המרכזי  עם תצוגת ענפי המשק השונים, שוק העמק בתחנת הרכבת ההיסטורית בכפר יהושע עם מיטב התוצרת החקלאית של העמק ועוד המון פעילויות מיוחדות באתרי התיירות של עמק יזרעאל, רבות מהן ללא תשלום. . המופע המרכזי בפסטיבל – “הלילה הוא שירים” הוא הפקת מקור החוגגת את שיריה הנצחיים של חווה אלברשטיין. למופע שני חלקים: ישירו שלומי שבן, אסתר רדא, מארינה מקסימיליאן ואלון עדר, חווה אלברשטיין וההרכב המוסיקלי המלווה אותה, יבצעו את מיטב שיריה מכל הזמנים. את הערב תנחה אילנה דיין.
עוד בפסטיבל: “ילדי בית העץ” מארחים את קרולינה במופע מוסיקלי מרגש ומהנה לכל המשפחה, עינת שרוף בחגיגה ישראלית (כניסה חופשית), עומר נצר ולולה מארש במופע לצעירי העמק, שנה שמינית של חגיגת מחול יזרעאלי, חגיגת אקורדיונים ארצית, “עגלת חיי העמוסה” – סיפור חייו ויצירתו של יעקב אורלנד בהנחיית ד”ר מוטי זעירא, “הצתה מאוחרת” – איחוד של שניים משלישיית שריד המיתולוגית (כניסה חופשית), תיקון ליל שבועות, קונצרטים ועוד. את הפסטיבל יחתום מופע חדש של שלומי שבת.
איפה: ברחבי עמק יזרעאל
מתי: 25-31 במאי
כמה: מרבית מהמופעים והפעילויות הם ללא תשלום.
לפרטים נוספים על כל פעילויות פסטיבל “חלב ודבש” באתר המועצה האזורית עמק יזרעאל או במוקד הפסטיבל: 04-6520734

חגיגות הקציר בפארק נאות קדומים – סיור מיוחד לשבועות

פארק נאות קדומים הוא המקום המושלם לחוות בו את חג השבועות כפי שחוו אבותינו בימי קדם. השמורה כולה היא מסע קדום אל ארץ התנ”ך, בה נשתלו צמחי ארץ ישראל העתיקה, נחפרו ושוחזרו מתקנים חקלאיים קדומים וכמובן, גידלו שדות חיטה לכבוד הקציר של חג השבועות.
לקראת החג, יתקיים בפארק סיור מיוחד, המתמקד בשמותיו השונים והמגוונים של שבועות.
על מנת להבין את השם חג מתן תורה, יתנסו המטיילים בכתיבה על קלף, בעזרת קולמוס ודיו, באותו האופן בו כותבים את ספר התורה. במהלך הסיור בגני שבעת המינים, יסמנו המשתתפים את ביכורי הפירות על העצים לכבוד חג הביכורים. את חג הקציר ילמדו המבקרים להכיר על ידי שחזור מלאכות הגורן, ממש כפי שעשו אבות אבותינו, על מנת ליצור קמח. ראשית מתנסים בקציר החיטה, את השיבולים מעבירים אל גורן, בה מפרידים את גרעיני החיטה מן המוץ והתבן, ולבסוף טוחנים את הגרעינים באבני ריחיים עד לקבלת הקמח.
זהו גם החלק הטעים ביותר בסיור, שבו ישתמשו המשתתפים בקמח הטחון על מנת לאפות פיתות בטאבון, ויגבנו גבינות ממש כמו פעם, בדרך לארוחת שבועות קלילה וטעימה.
מתי: יום חמישי, 1 ביוני 2017, בין השעות 9:00-12:00. הסיור יוצא בשעה 9:15 בדיוק. הסיור בהרשמה מראש בלבד
מחיר: 40 ₪ למשתתף (מעל גיל 3)
לפרטים ומידע נוסף: 08-9770770 ובאתר: www.n-k.org.il

צילום: נאות קדומים

צילום: נאות קדומים

“פסטיבל חגיגה בלבן בחבל מודיעין” יתארח בנמל יפו

המרחב הכפרי החקלאי מבקר בעיר,לקראת אירועי שבועות, פסטיבל “חגיגה בלבן בחבל מודיעין” מגיע אל נמל יפו לאירוע פתיחת הפסטיבל. במסגרת האירוע יגיעו אל הנמל החקלאים, הייננים והאמנים של חבל מודיעין ויציעו טעימה כפרית מהפסטיבל.בין הפעילויות: יריד תוצרת מקומית ∙ טעימות יינות בוטיק ∙ מופע ג’אז ∙ פעילות חווייתית לילדים ועוד.
מתי: יום חמישי 18/5 בין השעות 17:00-22:00
יום שישי 19/5 בין השעות 10:00-14:00

כמה: הכניסה חופשית

איפה: בנמל יפו במחסן 2 בגלריית סלון יפו לאמנות

צילום: דודי לזר

צילום: דודי לזר

שבועות בצריף בן-גוריון – איפה מסתתר ספר התנ”ך של דוד בן-גוריון?

בחג שבועות, הידוע גם כחג מתן תורה, יקיימו בצריף בן-גוריון בקיבוץ שדה בוקר משחק “חפש את המטמון” מיוחד, ברוח הקמת המדינה והתנ”ך, המזמין את המבקרים לאתר ברחבי הבית מגוון פריטים הקשורים בעולם התנ”ך, אשר את כולם בחר באופן אישי דוד בן-גוריון, מבין מזכרותיו הרבות, וביקש בצוואתו שיוצגו לראווה בביתו לאחר מותו.
איפה: קיבוץ שדה בוקר
מתי: יום רביעי, 31 במאי בין השעות 10:00-16:00. יש להגיע עד שעה לפני הסגירה
מחיר: 15 ₪ לילד (עד גיל 18) 20 ₪ למבוגר.
לפרטים נוספים: www.bgh.org.il או בטלפון 08-6560469

 שבועות בגן החיות התנ”כי בירושלים

מה: המלטה חדשה בגן החיות התנ”כי היא תמיד סיבה לחגיגה. לאחר אנחת הרווחה של המטפלים, אחרי שההמלטה עברה בשלום ורואים שהרך הנולד (או הבוקע) בריא ושלם, כולם רוצים להגיע ולחזות בפלא החדש והחמוד שהגיח לעולם.
בחג שבועות, יציגו בגן את כל ביכורי בעלי החיים שנולדו השנה, עם שלטים ותמונות שיוצבו לצד בתי הגידול השונים, ויספרו בקצרה את סיפורם של המצטרפים החדשים לגן. כך יפגשו המבקרים את הגורים הזעירים של המרמוסט הננסי, את הטמרינים זהובי הידיים, הדלק צהוב הגרון, היעל הנובי ועוד.
במשך החג יהיה ניתן ליהנות גם מהאכלות מודרכות, אימון פילים על פי שיטה ייחודית המספקת לפילים איכות חיים גבוהה, מפגשים מודרכים עם בעלי חיים ידידותיים ועוד
מתי: ימים א’ – ה’ 9:00 – 19:00, שישי וערבי חג 9:00 – 16:30 שבת וחג 10:00 – 18:00
מחיר: ילד (גיל 3-18) 42 ₪, מבוגר 55 ₪
לפרטים נוספים:2-6750111 0 http://www.jerusalemzoo.org.il/

אילת חוגגת שבועות עם ביאנלה לאמנות

חוגגים שבועות באילת? צאו מהמלון! עיריית אילת ותאגיד התיירות העירוני אילת מציגים גם השנה את הביאנלה לאמנות: מעל 50 אמנים בתחומי הציור והצילום יציגו את יצירותיהם ביומיים של אמנות ויצירה ברחבת הפארק המרכזי. זו השנה השישית ברציפות בה מתקיימת הביאנלה ברחבת גלריית האמנות ומוזיאון אילת – מול כיכר התיירות המרכזית, ולקהל שיגיע מצפה חוויה אמנותית ותרבותית גם יחד: מלבד היצירות שיוצגו מסביב ייפתח מתחם של “ציור חי” בו שרית נחשון, אמנית ואוצרת, תיצור יצירה תוך כדי תנועה מתוך ההשראה שתקבל במהלך האירוע, מהאמנים, מהמבקרים, מהיצירות האחרות, המוזיקה והאורות. הביאנלה היא מקום מפגש ייחודי של אמנים מאילת ומהערבה עם אמנים משאר חלקי הארץ. בין המפגשים יופיעו הרכבים מוזיקליים בסגנונות שונים במופעים קצרים אך סוחפים כדי לא לגנוב את תשומת הלב ליצירות המוצגות לעיני כל.
איפה: הפארק המרכזי באילת
מתי: ימים שלישי ורביעי 30-31 במאי 2017 | 19:00-23:00
כמה: הכניסה חופשית!

צילום: חיים דוד

צילום: חיים דוד

איך עושים גבינה ואיך עושה עיזה? סיור בחוות נאות, רמת נגב

בכל צהריים, בשעה 14:30 בדיוק, ייצא סיור מקסים לכל המשפחה להיכרות העיזים והכבשים בחוות נאות. במהלך הסיור מבקרים בדיר, מלטפים גדיים שזה עתה נולדו, לומדים על גידול עזים לחלב, צופים בחליבה וטועמים גבינות מתוצרת החווה. במרכז המבקרים מחכות טעימות נוספות של גבינות עיזים משובחות, ריבות ויינות מחוות האזור. המקום פתוח למבקרים מהזריחה ועד השקיעה.
כמה: עלות הסיור 20 ₪ למשתתף.
מתי: ימים רביעי-שישי, חג שבועות.
פרטים נוספים בטלפון: 054-6864347

צילום: שי שמואלי

צילום: שי שמואלי

ימים אחרונים לפסטיבל האוכל הכפרי במטה יהודה 2017

חג הקציר אשר חותם השנה את אירועי פסטיבל האוכל הכפרי ה-17, חילופי הצבעים וירק התבואות שמזהיב מהווים את ההשראה לנושא המרכזי של הפסטיבל השנה – הדגן. לחמים ומאפים של עמים ועדות שונים ובטכניקות הכנה שונות ומפתיעות יהיו ליבו של האירוח ושל חוויית המפגש עם המארחים רחבי הלב של מטה יהודה.
הארוע המרכזי בפסטיבל יתקיים ב-29.5. תחת הכותרת “מוציאים לחם מן הארץ”. הוא יחל במתחם לחמל’ה בגבעת ישעיהו, באירוע ססגוני שישלב אש, מים וקמח ומפגש מלהיב במרכז הכפר עם מיטב האופות מהאזור. יהיו קאדות, פוקאצ’ות, אינג’ירה, בטבוט וחביזאת וחלות בריוש. בנוסף, יתקיימו בשבועות: “חג הקציר בחוות רוזנברג” (30.5), עם חגיגה מוסיקלית, והרבה יין ואוכל טוב, ויריד שבועות ביקב קדמא (31.5) עם גבינות גורמה, אומנים ויוצרים, מוזיקה ויין משובח.
מתי: 29-31.5
פרטים נוספים באתר מחלקת התיירות של מטה יהודה: www.tour-yehuda.org.il,

שבועות ביד מרדכי “הכל דבש”

פעילות בבית הדבורה והדבש:
במרכז המבקרים של מכוורת יד מרדכי, יפתח דבוראי מנוסה כוורת אמיתית, במהלך הביקור ילמדו הילדים על חייהן של הדבורים, על המבנה המשפחתי המיוחד בכוורת, על המלכה והפועלות וכמובן על תהליך ההאבקה וייצור הדבש. לסיום ילקקו הילדים דבש ישר מהחלה ויכינו נרות מדונג.
פעילות באתר שחזור הקרב
באתר שחזור הקרב יוכלו הילדים לספוג קצת היסטוריה ללמוד על סיפור הגבורה של חברי הקיבוץ שלחמו בצבא המצרי בתש”ח.
במקביל לפעילויות יצאו המשתתפים לסיור ברוח הקיבוץ, על עגלה רתומה לטרקטור שתוביל אותם לתחנות מלהיבות ברחבי הקיבוץ לחוויה קיבוצית אמיתית. בנוסף, יבקרו המשתתפים בבית האוסף “קיבוץ של פעם”, בו תתקיים פעילות חווייתית, “ארצישראלית” ונוסטלגית על ראשית חיי הקיבוץ.

מתי: 31/05 בין השעות : 10:00-16:00
כמה זה עולה: מחיר משולב לפעילות חוויה קיבוצית מתוקה (בית הדבורה והדבש + נסיעה חווייתית בטרקטור ועגלה + בית קיבוץ של פעם) ואתר שחזור הקרב:
ילד 55 ₪, מבוגר 50 ₪. אתר השחזור בלבד: 25 ₪

לפרטים נוספים, תיירות יד מרדכי: 08-6720559 | 052-3923104 | www.facebook.com/tourym | tym.co.il

צילום: יד מרדכי

צילום: יד מרדכי

 

שבועות במחלבת צאלה

חוות בודדים ובה מחלבת בוטיק לייצור גבינות ומעדנים. – חוות משק צאן. חצי ק”מ דרומית לעין הבשור. החווה חוגגת בלבן ומציעה מיטב גבינות ומעדנים חלביים ברוח החג.

לרגל חג השבועות יתקיימו במחלבה שלל פעילויות לכל המשפחה:

שלישי, ערב שבועות 30.5––מכירה חגיגית במחלבה של גבינות צאן, עוגות גבינה, קישים, יינות, ריבות, זיתים שמני זית, מארזי שי, מטבלי פרנצ’סקה, פסטות עבודת יד, רטבי שמנת וחמאות מטובלות. ניתן הזמין מקום לארוחת בוקר חלבית. כניסה לחווה – ללא תשלום.

רביעי, חמישי -שבועות, 31.5-1.6– פעילות משפחות – סדנאות הכנת גבינה, הכנת פיתות, סיורים מודרכים, הכנת סלי ביכורים, רכיבה על סוסי פוני. הפעילות בתשלום. (כל פעילות בנפרד).סיורים מודרכים יתקיימו ב-3 מועדים: 11:00, 13:00, 15:00. תשלום: 20 ₪ למשתתף. המעדנייה תציע למכירה את גבינות המחלבה, מטבלי פרנצ’סקה ומוצרי בוטיק נוספים. המטבח יגיש מנות חלביות מיוחדות לחג, ארוחות בוקר, וסלי פיקניק. מומלץ להזמין מקום מראש (על מנת לקצר תורים, מומלץ לרכוש כרטיסים דרך אתר האינטרנט “דרום אדום מרקט” . http://www.tzeela.daromadomarket.co.il

יום שישי 2.6 – ערב חגיגי -מופע ג’אז, גבינות ויין
מסעדת המחלבה פתוחה לארוחות בוקר חלביות 10:00-14:00. האתר ייסגר בשעה 14:00.
מופע חגיגי-“עותק לא נאמן למקור “- מיכל ברלצקי בשירה, עופר חי בגיטרה, רוני בן עזרא – כלי הקשה,  בפרשנות משלהם לקלאסיקות רוק, פופ וג’אז.פתיחת שערים 19:30,  סיום:  22:30
במעדנייה ימכרו פלטות גבינה,  מאפים ויין.  באירוע יימכר יין לבן, רוזה או אדום מ”יקב גלאי”- הבוטיק של צפון הנגב.
כרטיס כניסה:  45 ₪. כל כרטיס מזכה את בעליו בכוס יין למילוי. רכישת כרטיסים מוקדמת באתר “דרום אדום מרקט, מחלבת צאלה” http://www.tzeela.daromadomarket.co.il
פרטים נוספים: 077-7295712 בדף הפייסבוק “מחלבת צאלה”