A password will be e-mailed to you.

וונדר וומן: 7 סיבות למה אהבנו את הסרט

מאת: WeLead | 1 ביוני 2017

האם כל ההייפ מוצדק והאם כדאי לכם ללכת לסרט?

 

גל גדות הגיעה לפסגת הוליווד שנבחרה לגלם את דמותה של דיאנה פרינס הלוא היא וונדר וומן. לאחר הכישלון של הסרט הקודם בו הוצגה דמותה לראשונה “באטמן נגד סופרמן” אצל המבקרים וגם בקופות, האם תצליח גל שלנו לשפר את תדמיתו של אולפן הסרטים שאחראי לכישלונות דומים כמו נבחרת המתאבדים?

ובכן, התשובה היא כן. וונדר וומן עושה כל מה שסרט קומיקס קייצי אמור לעשות ועוד קצת. הנה הסיבות למה אהבנו אותו:

1. הסיפור הוא טוב

שנייה לפני שאנחנו מדווחים על הופעתה של נציגת ישראל המובילה בהוליווד כאשר אנחנו הולכים לסרט אותנו מעניינת העלילה. הרבה סרטי קומיקס שסומנו כסרטי קיץ נופלים בקטגוריה הזו. או שהם מסובכים מדי ולא ברורים (הייוש באטמן נגד סופרמן) או שפשוט הם לא קיימים (ארבעת המופלאים). פה למרבה המזל הסיפור הוא טוב. איכשהו הצליחו לשלב כאן בין המיתולגיה היוונית ודמותיהן של האמזונות לבין מלחמת העולם הראשונה.

הסרט מגולל כיצד הפכה דיאנה להיות וונדרוומן. דיאנה (גל בשבילכם) גדלה בתמיסקרה ספק כוכב אחר, ספק ייקום מקביל, זהו אי שאוכלוסייתו כוללת נשים בלבד, אמזונות. דיאנה היא נסיכת האמזונות, שהוכשרה להיות לוחמת בלתי ניתנת לעצירה. בזמן מלחמת העולם הראשונה, טייס אמריקאי (כריס פיין) מתרסק על אי האמזונות ומיידע אותה בדבר המלחמה המתרחשת בעולם החיצון. דיאנה עוזבת את ביתה, משוכנעת ביכולתה לעצור את האיום ולעזור לבני האנוש במלחמה.

וככה אנחנו זוכים לראות כיצד הפכה דיאנה להיות גיבורת העל כשהיא מנסה לפענח את הדבר הזה שנקרא בני אדם (בצורה משעשעת יש לומר) וכן רותמת את היכולות האדירות שלה לטובת האנושות.

warner brothers studios

warner brothers studios

2. פמיניזם

באמת שמדובר במונח שחוק ולא באנו להרצות על ההיסטוריה ועל ותפיסות הפמיניזם השונות אבל הנה כמה דברים שכדאי לדעת: את הסרט הזה ביימה אישה. מי שאמונה על בימוי הסרט הזה היא פאטי ג’נקינס שהעבודה הכי מוכרת שלה עד היום היא הסרט “מונסטר” בגילומה של שרליז תרון. זה לא דבר של מה בכך להפקיד סרט עם תקציב אדיר שכזה בידי אישה בטח שהסטטיסטיקה בהוליווד עומדת על 24 במאים גברים על כל במאית אישה בתחום.

זהו סרט הקומיקס הראשון בעשור האחרון לפחות שהדמות הראשית שלו היא אישה. מאז אלקטרה (2005) לא נראה פה סרט קומיקס שעסק בגיבורה אישה (נכון יש את דמותה של אלמנה שחורה בנוקמים וגם אקס-מן מציג גיבורות נשים אבל הן לא העיקר). בנוסף זהו גם הסרט הראשון שהוא לא אנימציה של וונדר וומן.

הסרט גם נותן כבוד לנשים שחקניות בוגרות יותר בדמותיהן של האמזונות הלוחמות. כמו רובין רייט (בית הקלפים) וקוני נילסן (חוק וסדר) שמוצגות כאן כנשים לוחמות, חזקות ומרשימות.

גם מבחינת הסיפור ניתן לראות תפיסות מתקדמות, לא עוד הגיבור האמריקני שמציל את העלמה במצוקה, אלא סרט שממחיש היטב כיצד גברים ונשים יכולים לשתף פעולה יחד גם בשדה הקרב ולהגיע להצלחה משותפת. פעם וונדרוומן לוקחת את ההובלה ופעם סטיבן.

warner brothers studio

3. אי אפשר שלא.. גל גדות

קשה היה להתרשם מעבודות המשחק בהוליווד של גל עד כה. נכון היה את התפקיד במהיר ועצבני.. אבל לא היה בו הרבה “בשר” או מקום להפגין תצוגת משחק הרואית.

הפעם גל קיבלה אתגר קשה במיוחד והיא עומדת בו בהצלחה. היא באמת מצליחה לשדר את הרגשות ומה הלך הרוח שעומד מול דמותה של וונדרוומן. מצד אחד היא תמימה, מאמינה בכוח האהבה והשלום ונחשפת לראשונה לתופעות אנושיות ומצד שני היא לוחמנית, עומדת על שלה ומעמידה אחרים במקומם כשהיא צריכה. את כל זה היא עושה עם חן וקסם אישי רב וגורמת לנו ממש להתחבר לדמות האייקונית הזו וקצת להתאהב בגל.

warner brothers studio

warner brothers studios

4. האקשן

חובבי הז’אנר ישמחו לגלות שסצינות הלחימה כאן לא הוזנחו. סצינה אחת עומדת כאן מעל השאר. בלי לחשוף יותר מדי ישנה סצינה בה וונדרוומן שועטת קדימה בשדה הקרב (שוב הסרט ממוקם בזמן מלחמת העולם הראשונה) שתגרום לכולכם לזוז במתח על הכיסא. חוץ מזה שיש פה עוד סצנות קרב שתוכננו בקפידה עם פעלולים מרשימים לצד אפקטים ראוותנים (אין ספק שהיה פה שימוש במסך ירוק).

warner brothers studios

warner brothers studios

5. כריס פיין

מושא אהבתה של גל גדות בסרט מספק את הסחורה. תוך שהוא אחראי לציטוטים היותר מצחיקים בסרט. חוץ מלהפגין חוש קומי מעולה כריס עושה עבודה טובה בגילום דמותו של סטיבן טרבור, טייס אמריקאי שנקלע לכל תסבוכת המלחמה הזו ונשבה ברצון של וונדרוומן להביא לסוף המלחמה.

לנו נדמה שכריס הוא שחקן פחות מוכר לקהל הישראלי (למרות רזומה לא קטן כולל קפטן קירק בחידוש של סטארטרק) לא נשאר בצלה של וונדר וומן ומהווה את אחד המושאים הרומנטיים היותר מעניינים שנראו בסרטי קומיקס לאחרונה. מה גם שהכימיה שלו עם גל גדות פשוט מביאה את הסרט הזה לגבהים חדשים.

הסרט מציע סיפור צדדי רומנטי שעשוי בצורה טובה מאוד ויכול לדבר גם למי שנמנע מסרטים מהסוג הזה בדרך כלל או במילים אחרות אחלה סרט לדייט.

warner brothers studios

warner brothers studios

6. הוא גם מצחיק

בניגוד לסרטים אחרים לאחרונה מבית dc הסרט הזה ממשיך עם מגמה של סרטי קומיקס כמו דדפול ושומרי הגלקסיה ומספק כמה רגעים משעשעים במיוחד. מרבית הרגעים הקומיים הם לזכותו של כריס פיין אבל גם גל שלנו לא נשארת חייבת.

התסריטאים שיחקו פה בעיקר על הפערים אותן חווה דיאנה אשר גדלה ביקום מקביל (כאמור אי אמזונות) במפגש שלה עם העולם שאנחנו מכירים עוד מקור לבדיחות אלה  תגובות הסביבה לוונדר וומן שאינה מורגלת לאישה כוחנית כפי שהיה מקובל באותה תקופה.

7. התלבושות, התפאורה ועבודת הצילום

מדובר בסרט יפה מבחינה צילומית. בין אם זה אי האמזונות הפסטרולי ובין אם זו לונדון האפרורית וגם שדות הקרב קיבלו פה טיפול נראה כי הסרט לא מזלזל בצופים ועשה עבודה מרשימה בהכנת תפאורה וצילומים מרהיבים.

גם התלבושות כאן מוסיפות לחוויה, שמעל כולן עומדת התלבושות של וונדר וומן. חצאית הכוכבים המפורסמת נזנחה כאן לטובת מראה גלדיאטורי עוצמתי, הסצינה שבה נחשפת וונדר וומן לראשונה בתלבושת שלה הוא בין הטובות בסרט.

גם שאר האמזונות הולבשו כאן בצורה עוצמתית ומעניינת ומכיוון שמדובר בסרט תקופתי גם התלבושות שמאפיינות את ראשית שנות ה-20 מוסיפות לפאן ולוייב הכללי.