A password will be e-mailed to you.

יום הקולנוע הישראלי: כל הסרטים כל השחקנים וכל התקצירים

מאת: WeLead | 3 בספטמבר 2017

ביום שלישי כל הסרטים הישראליים יוצגו במחיר של 10 שקלים לכרטיס, WeLead עושים לכם סדר

 

השבוע, יום רביעי ה-6.9 יתקיים יום הקולנוע הישראלי. לכבוד האירוע יוצעו עשרות סרטים (33 ליתר דיוק) ישראליים חדשים, חלקם בהקרנת בכורה ב-10 שקלים לכרטיס בלבד.

האירוע שמופק על ידי משרד התרבות והספורט חוגג את הקולנוע הישראלי. זה הפך בשנים האחרונות  למעצמה, כך שיותר ויותר סרטים מופקים, רמת האיכות עולה וכך גם הנציגויות ומועמדויות בפסטיבלי קולנוע יוקרתיים בעולם.

בנוסף לעלייה באיכות ובמגוון ואולי בשל כך, יותר ויותר קהל מגיע לצפות בקולנוע ישראלי באולמות.  ביום הקולנוע הישראלי אשתקד למשל כ-100,000 צופים נהנו מקולנוע ישראלי משובח ומבדר.

בין הסרטים שיוצגו השנה ניתן למנות סרטים הנראים כמתמודדים חזקים בתחרות פרס אופיר (הלומים, אנטנה) וכן גם סרטי בידור וקומדיה (ואז היא הגיעה, ג’סטה) לצד סרטים לילדים ולכל המשפחה (מבצע ביצה, מועדון החנונים).

במסגרת היום המיוחד יעלו לאקרנים סרטיהם החדשים של במאים ותיקים ומוכרים כמו דובר קוסשווילי, ערן ריקליס ועל המסך נוכל לראות את מיטב שחקני ארצנו כמו גילה אלמגור, אבי קושניר, עמוס תמם, אביב אלוש ועוד ועוד.

שימו לב שמכירת הכרטיסים כבר החלה באתרי בתי הקולנוע (שם כרטיס יעלה 14.5 שקלים בתוספת עמלה) רצוי להזדרז בטרם ייאזלו הכרטיסים.

 

כל הסרטים שיוצגו ביום הקולנוע הישראלי:

 

אווה

יואל נשוי לאווה. יש להם בת אחת ובית יפה ושליו, מול שדה זהוב. יואל הוא צבר חזק ושקט. כשהכירו, אווה הייתה פליטה צעירה, תלושה ופגיעה. יואל התאהב באווה ופרש עליה חסותו. בעיניו תמיד תהיה מסתורית ובלתי מושגת. יואל לא מבין ולא מעז לשאול איך שרדה את השואה. אהבה גדולה, אך גם סוד גדול.

כשחלתה אווה, מחליט יואל לפרוש מעסקיו ולהקדיש זמן לטיפול בה. תוך כדי סידור מחסן ביתם מוצא יואל מסמך המעיד שבבעלותו דירה שעל קיומה לא ידע. מודע לפרטיותה של אווה מחליט יואל לבדוק את הנושא בדיסקרטיות. בדיקתו תשנה את חייהם לתמיד

במאי: חיים טבקמן

שחקנים: אבי קושניר, אפרת בן צור, גיל פרנק

Image result for ‫אווה חיים טבקמן‬‎

אזימוט

מלחמת ששת הימים, 11.ליוני, יום אחרון למלחמה. 2 חיילים, ישראלי ומצרי, נקלעים למוצב או”ם נטוש ומבינים שאחד מהם בלבד יצא משם חי.

במאי:  מייק בורשטיין

שחקנים: יפתח קליין, סמי שייח’, נעמה פרייס סאמר קופטי, אלון דהן

 

Related image
אנטנה

שלושה אחים: הראשון קצין בכיר בצה”ל, השני מרצה באוניברסיטה והשלישי דיג’יי וסוחר סמים לעת מצוא. שלושה עולמות נפרדים אבל משפחה אחת חמה ושרוטה. כשהאב בן ה-84 מתחיל להשתגע בגלל אנטנה סלולארית שהתקין השכן על גג הבית, הוא יוצא למלחמת עולם בשכנו המנוול.

במאי: אריק רוטשטיין

שחקנים: גילה אלמגור, ישי גולן, מיקי לאון, מיכאל אלוני

אנטנה

 

ג’סטה

אפליקציה פשוטה בשם “ג’סטה” שפיתחו חבורת שלושה בני נוער שחיים בפנימייה, הופכת ללהיט עולמי ומכניסה ממון רב. הצעירים טועמים בענק מהחיים הטובים – אחוזה מפוארת, מכוניות מהירות, ומסיבות על יאכטות. אלא שהאקר מסתורי מאיים להשבית את האפליקציה אם לא יקבל מבוקשו. מיהו ההאקר? כולם חשודים.

במאי: קובי מחט

שחקנים: און רפאלי, מתן לקס, נאיה פדרמן

 

ג'סטה

 

געגוע

אריאל בלוך הוא תעשיין אמיד בשנות החמישים לחייו, רווק נטול ילדים. כשאהובתו מלפני עשרים שנה מבקשת לפגוש אותו הוא לא מתלהב, אך מתייצב. היא מגלה לו שני דברים מפתיעים: הראשון – כאשר נפרדו הייתה בהריון, ונולד להם בן שעליו לא סיפרה לו מעולם. הגילוי השני – עתיד לשנות את חייו.

במאי: שבי גביזון

שחקנים: שי אביבי, אסי לוי, נטע ריסקין

געגוע

 

האופה מברלין

תומאס, קונדיטור מוכשר מברלין, מנהל מערכת יחסים עם אורן, גבר ישראלי נשוי. כשאורן נהרג בתאונת דרכים, תומאס נוסע לישראל בניסיון להתחקות אחר חייו. הוא פוגש את אלמנתו ענת, המנסה להמשיך בחייה ולשרוד בבית הקפה הקטן שלה במרכז ירושלים. תומאס מתקבל לעבודה אצל ענת תחת זהות בדויה.  באמצעות המאפים המופלאים שלו בית הקפה משגשג ותומאס מוצא עצמו מעורב בחייה של אלמנת אהובו הרבה יותר ממה שציפה.

במאי: אופיר ראול גרייצר

שחקנים: שרה אדלר, טים קלקהוף, זוהר שטראוס, סנדרה שדה

האופה מברלין

 

ואז היא הגיעה

דן פרייליך, בן 30 מחיפה, מתחיל לעבוד במשרד עורכי הדין של אבא, ועומד להתחתן עם תמר, חברתו הנצחית. אבל מפגש מקרי עם מירב, מלצרית ירושלמית סוערת, מטלטל אותו רומנטית, וגם מחזיר אותו לחלומו הגדול – המוזיקה. תמר לא מוותרת, ומסתערת עליו בגרסה משודרגת.

במאי: רועי פלורנטין

שחקנים: מיכאל אלוני, חן אמסלם, אפרת דור

 

ואז היא הגיעה

כמעט מפורסמת

שיר כרמי בת ה-13 תלמידה מצטיינת אך לא חושבת ש’חוכמה’ היא תכונה מושכת ולא עוזרת לה להיות מקובלת. לעומת זאת, אחיה תומר בן ה-16 תלמיד בינוני אך נראה דוגמן, יש לו המון חברים, כישרון מוסיקלי והתקבל לתוכנית טלוויזיה פופולרית. האם חייה של שיר עומדים להשתנות עכשיו כאחותו של תומר המפורסם? ומה היא תגלה על  חברוּת אמת ועל אהבה ראשונה?

במאי: מרקו כרמל

שחקנים: ניב סולטן, עומר דרור, נועה קירל, עמית פרקש

 

כמעט מפורסמת

 

לא פה, לא שם

בדירת שותפות בתל אביב נפגשות לילא, סלמה ונור – שלוש צעירות פלסטיניות ישראליות החיות הרחק מעיני החברה הערבית, בלב החברה הישראלית הליברלית. סצנת האנדרגראונד הפלסטינית בתל אביב משמשת מרחב פעולה חדש לבדיקת גבולות החופש שהן תובעות לעצמן. דרך הקריירות שלהן וחיי האהבה שלהן, בין דייטים, מסיבות, סיגריות ואלכוהול יצטלבו שלושה סיפורים שונים לכדי גורל משותף אחד.

במאי: מייסלון חמוד

שחקנים: מונא חווה, סאנא ג’מאליה, שאדן קנבורה

 

לא פה, לא שם

 

 להציל את נטע

ב”להציל את נטע” נשזרים יחדיו ארבעה סיפורים על נשים כדי לספר על שנה בחייו של גבר. גיבורות הסרט הן נשים בגילאים שונים ובצמתים שונים בחיים, כשהמחבר ביניהן הוא מפגש מקרי בינן לבין גבר העונה לשם נטע (בני אבני). חוטים עדינים שנמשכים מארבעת הסיפורים, המקבילים לארבע עונות השנה, רוקמים אט אט את סיפורו של נטע, שנבנה בזהירות לגיבור נוסף בסרט, כזה שכל אחת מהגיבורות מצליחה, בדרכה, להציל.

במאי: ניר ברגמן

שחקנים: בני אבני, רותם אבוהב, נעמה ארלקי

להציל את נטע

 

 

מבצע ביצה

קומדיית הרפתקאות לכל המשפחה. ביצת נשרים נדירה מועברת מהספארי ברמת גן לשמורת גמלא שברמת הגולן. על המשימה מופקד חיים, שמעולם לא עזב את גבולות גן החיות. הכול משתבש כששני נוכלים מחליטים לגנוב את הביצה ולהוסיף אותה למנה שלהם בתוכנית בישול. כך מתחיל מרדף פרוע ברחבי הארץ כדי להשיב את הביצה והגוזל שבתוכה לחיק משפחתו.

במאי: אלון גור אריה

שחקנים: חיים אוסדון, יהורם גאון, ירון ברלד, שלומי קוריאט

מבצע ביצה

 

מוטלים בספק

מבוסס על אירועים אמיתיים. אסי שנידון לעבודות שירות, נשלח ללמד קולנוע נערים ונערות בסיכון, אי שם בעיירת פיתוח בדרום הארץ. המפגש הראשון ביניהם גדוש באלימות והתפרעות, ואסי מבין שניצב בפניו אתגר לא פשוט.

במאי: אלירן אליה

שחקנים: רן דנקר, אדר חזאזי גרש, הילה סורג’ון

 

מוטלים בספק

 

מועדון החנונים  הסרט

כשחברי מועדון החנונים יוצאים לחופש הגדול הם בטוחים שלפניהם שוב חודשיים משעממים עד שסוף סוף יחזרו לבית ספר. אבל למרבה הפתעתם, הם מקבלים הזמנות למסיבת השקת הקיץ הלוהטת של היידי שמטרלינג, מלכת השכבה. הכל מסתבך כשהיהלום המפורסם “כוכב הזהב” נגנב במהלך המסיבה והם הופכים לחשודים המידיים. עכשיו יש להם זמן קצוב מאוד להחזיר להיידי את היהלום.

במאי: ירון ארזי

שחקנים: יואב רוטמן, עמית פרקש, נווה צור

מועדון החנונים - הסרט

מכתוב

סטיב וצ’ומה, צמד גובים קשוחים בארגון פשע ירושלמי הם השורדים היחידים בפיגוע רצחני במסעדה ואומרים “הגומל” בכותל. שמיעתו של צ’ומה נפגעה וסטיב כותב לו על גבי פתק שהוא מוציא מהכותל. צ’ומה חרד שהבקשה מאלוהים שרשומה על הפתק לא תתמלא והשניים הופכים למלאכים בשר ודם המגשימים בדרכם הייחודית משאלות מפתקי הכותל.

במאי: עודד רז

שחקנים: חנן סביון, גיא עמיר, איציק כהן

מכתוב

סיפור אהבה ארץ ישראלי

הסרט מספר את סיפור אהבתם של פנינה גרי ועלי בן צבי ז”ל, בנו של יצחק בן צבי, נשיאה השני של מדינת ישראל. העלילה מתרחשת בשנים 1947-1948, סביב האירועים הסוערים של קום המדינה. פגישה מקרית באוטובוס מציתה אהבה ממבט ראשון, בין מרגלית לעלי, פלמ”חניק מקיבוץ בית קשת. ההתקרבות בין השניים מלווה בקשיים, אך מרגלית עוברת לגור עם עלי ומנסה להסתגל לתנאים הלא מוכרים לה בחיי הקיבוץ. עלי ומרגלית מתכננים להתחתן, אך האם המציאות הישראלית הקשה, חזקה מאהבתם?

במאי: דן וולמן

שחקנים: אביב אלוש, עדי בילסקי, מאיה ורטהיימר

 

סיפור אהבה ארץ ישראלי

פיגומים

סיפורו של אשר, בן 17, בשנה האחרונה בתיכון, הנער ‘המופרע’ בבית הספר. הוא גר ועובד עם אביו מילו, בעל עסק לפיגומים, שנוהג איתו ביד קשה ומצפה ממנו שיחליף אותו בעסק. כשמורה חדש לספרות בשם רמי (עמי סמולארצ’יק), מגיע לכיתה, אשר מוצא בו מודל לחיקוי, ולראשונה מצליח לדמיין לעצמו עתיד אחר ממה שאביו מכתיב לו.

במאי: מתן יאיר

שחקנים: אשר לקס, עמי סמולארצ’יק, יעקב כהן, קרן ברגר

פיגומים

 

דרייבר

נחמן רוזומני הוא ״דרייבר״ חרדי שמתפרנס מהסעת שנוררים בין נדבנים ידועי-שם. הדיל ברור: הוא מביא את האינפורמציה, השנורר מביא את סיפורו קורע הלב, והם חולקים בפדיון. לאחר שאשתו נעלמה בפתאומיות, נאלץ נחמן להתמודד לבדו עם גידול בתו בת התשע. מתוך השבר עולה דמותה של דאון-טאון בני-ברק, סואנת, יקרה ואבודה, שהאנשים בשוליה מחפשים רגע אחד של נחמה.

במאי: יהונתן אינדורסקי

שחקנים: משה פולקנפליק, מנואל אלקסלסי ורדי, מאור שוויצר

דרייבר

 

הבן דוד

נפתלי (48, נשוי+2, שחקן ויוצר) אוסף מוקדם בבוקר פועל ערבי (פאהד) לטובת שיפוץ הסטודיו שלו הצמוד לביתו, שבישוב כפרי במרכז הארץ. באותו בוקר, מותקפת נערה בישוב והחשד של אנשי הכפר נופל על פאהד. נפתלי הליברל יוצא להגנתו של הפועל ולהגנת השיפוץ שלו, עליו הוא חולם הרבה זמן. ומכן הסיפור הולך ומסתבך.

במאי: צחי גראד

שחקנים: צחי גראד, אסנת פישמן, עלא דקה

הבן דוד

 

הדרך לאן

יפו 1948, בית מגורים על יד הים שנעזב בבהלה על ידי דייריו הערבים, הופך להיות ביתם של יהודים ניצולי שואה שהצליחו למלט נפשם מהתופת באירופה. מתוך מצוקת הקיום היומיומית ובצל הסכסוך המתמשך בין שני העמים, עולה זעקה נואשת לאהבה.

במאי: מיכל בת אדם

שחקנים: שרון אלכסנדר, לנה אטינגר, יגאל שדה

הדרך לאן

 

הלומים

1973, שש שנים לאחר שחזר הלום קרב ממלחמת ששת הימים, מבין מנשה שהוא לעולם לא יהיה האדם שהיה לפני המלחמה. הוא אינו מצליח לתקשר עם הסובבים אותו ומעביר את ימיו לבדו בנסיעות ארוכות במשאית האדומה שלו. חוסר התקשורת עם אשתו דפנה ובנם הקטן שלומי גורם להתפוררות התא המשפחתי שבנה. בתקופה בה לא הייתה מודעות  ל”הלם קרב” מנסה אשתו דפנה לקבל עזרה מהצבא ולשמור על טיפת השפיות האחרונה של בעלה, במקביל מנסה שלומי בן ה-10 להבין מה יש לאביו ולמה הוא לא כמו כל האנשים.

במאי: ארז מזרחי, סהר שביט

שחקנים: עמוס תמם, אדוה בולה, רועי פינק

הלומים

 

המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה

“המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה” הוא מועדון ספרותי סודי לנשים בלבד, שחרט על דגלו את שנאת הגברים ושהמוטו שלו הוא שאין אהבת אמת בעולם. בכל שבוע חברות המועדון מתחרות זו בזו על גביע “אשת השבוע” – מי הצליחה להביא לפגישת המועדון את הגבר האטרקטיבי ביותר. בסוף הפגישה שמתחילה כערב ספרותי, הופכים הגברים לקורבנותיהן.
כשסופי פוגשת ביוסף, מועמד מושלם לניצחון בתחרות המועדון, עולמה של סופי מתערער. כעת היא חייבת להחליט בין נאמנותה למועדון, שהוא כל חייה, לבין הסיכוי האחרון שלה לאהבת אמת.

במאי: גלעד אמיליו שנקר

שחקנים: קרן מור, יפתח קליין, חנה לסלאו, ליא קניג

 

המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה

 

העדות

יואל, חוקר שואה, נמצא בעיצומו של מאבק משפטי סביב פרשת רצח אכזרי שהתרחשה בכפר לנסדורף שבאוסטריה בשלהי מלחה״ע השנייה. במהלך חקירת הפרשה הוא נחשף לעדות חסויה של אמו, ניצולת שואה בעצמה, שסודקת את זהותו ואת אורח חייו. יואל מבין שחשיפת האמת מוליכה אותו לדרך שאין ממנה חזרה. כהיסטוריון, שמחויבותו לאמת היא מוחלטת, יואל ממשיך בחקירותיו, גם במחיר קריסת חייו האישיים והמקצועיים.

במאי: עמיחי גרינברג

שחקנים: אורי פפר, רבקה גור, אורי יניב

העדות

 

 

מסתור

נעמי, סוכנת מוסד מצטיינת הנושאת עמה כאב אישי גדול, נשלחת לגרמניה לשמור על מונה, משתפת פעולה לבנונית שנחשפה והוצאה בבהילות מביירות. מונה השאירה מאחוריה עניינים לא פתורים והשבועיים שתוכננו להיות שקטים הופכים במהרה לרווי מתח וסכנה גדולה לשתי הנשים שחולקות יחדיו דירת מסתור שמסביבה רוחשים כוחות אפלים.

במאי: ערן ריקליס

שחקנים: נטע ריסקין, גולשיפטה פרהאני, דורייד לידאווי

 

מסתור

פוקסטרוט

פוקסטרוט מספר את סיפורה של משפחה. האב והאם נמצאים בדירתם המרווחת ובנם, החייל, משרת הרחק מהם. אבל למרות המרחק והניתוק המוחלט ביניהם – הם משנים זה את גורלו של זה. פוקסטרוט הוא סיפור על משפחה שמתפרקת ומתאחה, על אהבה שמתמודדת מול כאב, על קבלה, על השלמה, ועל הפער בין הדברים שבשליטתנו לבין אלו שאינם בשליטתנו.

במאי: שמוליק מעוז

שחקנים: ליאור אשכנזי, שרה אדלר, יונתן שיראי

ישראל 2017

 פוקסטרוט
אינרציה

בוקר אחד מירה סגל, עקרת בית חשוכת ילדים בת 40, מתעוררת מחלום בלהות ומגלה שבעלה יצא מוקדם מהרגיל לעבודה. ככל שמתקדם היום, מתגנב בה החשד שמשהו אירע לבעלה. מודאגת, היא פונה למשטרה ומדווחת עליו כנעדר. בתחנה מעודדים אותה לחזור הביתה ולהמתין. הימים הופכים לשבועות וחודשים, ואת הוואקום אותו הותיר בעלה ממלאים אירועים מטלטלים ומפגשים שדוחפים את מירה להתמודד עם העולם שמחוץ לחיי הנישואין.

במאי: עידן חגואל

שחקנים: אילנית בן יעקב  מוחמד בכרי  גליה ישי  ג’יטה מונטה

Image result for ‫אינרציה עידן חגואל‬‎

סרטים נוספים שיוצגו: “הדרישה” במאי: משה זאבי,”היער שהיה” במאי: גיא רז,”זוג יונים” – במאי: דובר קוסאשווילי,”מדינת הגמדים – במאי: יניב ברמן,”משפחה” – במאית: רוני קידר ו-“רוח חדשה” –  במאי:  דורון ערן.

 

*מרבית התקצירים המובאים כאן הם מתוך אתר גלובוס מקס