A password will be e-mailed to you.

רוצים לדעת מי יזכה באוסקר ? כל הזוכים בטקס שמנבא את מה שיקרה ב-אוסקר

מאת: תמיר ילינק | 22 בינואר 2018

טקס פרסי הסאג בהולייוד . כל הזוכים וכל הבוכים

עונת הפרסים של הולוויד נפתחה בקול צעקה ענק של נשות הולוויד שהגיעו כולן בלבוש שחור לטקס הגדול של פרסי גלובוס הזהב כמחאה על ההטרדות המיניות בתעשייה. כזכור הקמפיין הגדול #METO שגרר שלל תגובות ברחבי העולם הגיע גם להוליווד שם כוכבות רבות התלוננו תחילה על מפיק העל הארווי ויינשטיין ויצאו למחאה כנגד הטרדות מיניות בעולם הבידור. אתמול בערב נערך טקס פרסי הסאג – טקס פרסי איגוד השחקנים כדי לקבל את הפרסים שעל פי הערכות כל העיתונים מנבאים בצורה כמעט מדויקת את הזוכים ב- אוסקר הקרוב שיתקיים במרץ.

הסיפור המרכזי של הערב הוא ללא ספק היה המשך זכיותו של הסרט “שלושה שלטים מחוץ לאבין מיזורי” שרק להגיד את השם שלו לוקח חצי מהטקס. הסרט של מרטין מקדונה מגולל את סיפורה של אמא אשר ביתה נרצחה בעיירה הקטנה אבין מיזורי בארצות הברית, שיוצאת למלחמה כנגד הרשויות בשימוש בשלושת שלטי החוצות המוצבים בכניסה לעיר. הסרט זכה לביקורות מהללות וקטף את פרס הסרט הטוב ביותר בטקס גלובוס הזהב. בטקס פרסי הסאג זכה הסרט בשלושה פרסים מרכזיים של הערב, פרס השחקנית הראשית לשחקנית פרנסס מקדורמנד המגלמת את האמא, פרס שחקן המשנה הטוב ביותר לסאם רקוול ופרס המשחק הטוב ביותר לקאסט שחקנים בסרט. הזכייה המשולשת (פרסי ה-SAG מוענקים בתחום המשחק בלבד) מסמנת את הסרט, ובאופן ספציפי את רוקוול ומקדורמנט, כמועמדים מובילים לזכייה באוסקר.

 

הרגע שגרם לנו להזיל דמעה הוא ללא ספק רגע זכייתו של סרלינג קיי. בראון על תפקידו בסדרת המופת החיים עצמם שהפכה בעצמה לסדרה חובה לחובבי הדרמה. סטרלינג הוא האפרו המריקאי הראשון שזוכה בפרס השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה והדמעות לא איחרו לבוא בעלייתו לבמה : “”התהילה לא תקיים אותך, הכסף לא יקיים אותך. האהבה – תשאיר את האהבה בחיים, היא תחזיק אותך”.

 

 

הפרסים שחולקו בקטגוריות השונות המשיכו את דרכו של גלובוס הזהב כאשר גארי אולדמן זכה בפרס השחקן על דמותו של צ’רצ’יל בסרט “שעה אפלה” ואליסון ג’ני אשר זכתה בפרס שחקנית המשנה על תפקידה בסרט “אני טוניה”. אולם בעולם הטלוויזיה הייתה הפתעה קלה למרות זכייתה של ניקול קידמן בפרס השחקנית במיני סדרה, הפייבוריט הברורה שלנו שזכתה גם בגלובוס הזהב אליזבת מוס מ”סיפורה של שפחה” איבדה את הפרס לטובת קלייר פוי מהסדרה “הכתר”, רק נאחל בהצלחה ב אוסקר.

מנחת הטקס, קריסטן בל, העבירה את הערב בקלילות ובחינניות, ומונולוג הפתיחה העוקצני שלה התייחס לעובדה שהיא האישה הראשונה שמנחה את הטקס. היא קראה לסדרת הדיסאוטופיה העתידנית “סיפורה של שפחה” יצירה דוקומנטרית (בהערה על מצב זכויות הנשים בעולם האמיתי), עקצה את מלאניה טראמפ כשאמרה שגם היא רוצה להילחם בבריונות ברשת, וסיימה בהבטחה שסרט ההמשך “פרוזן 2”, בו היא מעניקה את קולה לדמותה של אנה, אכן ייצא לאקרנים בשנת 2019, כפי שהובטח.

 

ומה עם גל גדות אתם שואלים? גם הסרט וונדר וומן לא יצא בידיים ריקות וזיכה את צוות הפעלולנים בפרס על תפקידם בסרט!

אז מה מצפה לנו ב אוסקר, שטיח אדום, שמלות שחורות, נאומים חוצבי להבות וכמה זוכים בפרסים שכולם רק מחכים להיות חלק מהרשימה של הזוכים בהם.