A password will be e-mailed to you.

בית שאן מתעוררת בלילה – סקיתומרקט!

מאת: WeLead | 18 ביוני 2018

פסטיבל הסקיתומרקט חוזר לעיר בית שאן עם הפתעות קולינריות מקצוות העולם, תכשיטים ויצירות אמנות, דוכני יצירה לילדים, מתקנים מתנפחים, ציורי פנים ואיפור, מופעי רחוב, בירות בוטיק, מופע אור-קולי והופעות

פסטיבל הקיץ הגדול של בית שאן חוזר! בימי חמישי בחודשים יולי אוגוסט רחבת הסראייה בעיר העתיקה תתמלא בכל טוב העיר: דוכני מזון עם מנות ממטבחי עמים שונים (גם ללא גלוטן), ארוחות שילדים אוהבים, אמנים מקומיים שיציגו את יצירות האמנות שהכינו בשנה האחרונה ותכשיטים מלאי חן ויופי, דוכני יצירה ומתקנים מתנפחים לילדים. הופעות רחוב יחכו בכל פינה ומאפרות יציירו ציורי פנים למשפחות המטיילות. במתחם כולו ינגנו DJ’s נהדרים ובכל לילה הופעה סוחפת בסגנון אחר: פיאסטה לטינית עם לילה מלקוס וחגיגה ישראלית לצלילי ארץ ישראל השמחה עם שולה חן וגבי ברלין, להקת אוברטון שתחזיר את הביטלס להופעה אחת בעמק וחפלה מזרחית אותנטית עם להקת שפתיים. את הפסטיבל כולו ילוו מבשלות בוטיק וסיידרים להשלמת החגיגה.

לחצו כאן כדי לעקוב אחרי WeLead באינסטגרם

הפסטיבל נמשך ממרכז העיר העתיקה אל הטיילת שמובילה לגן הלאומי בית שאן בו יתקיים בכל ערב המופע ‘לילות שאן’ – מופע אורקולי מרהיב המוקרן על העתיקות והשרידים של העיר הרומית ששכנה במקום לפני אלפי שנים – סקיתופוליס. המבקרים בגן הלאומי יצפו בסיפור העיר ואז יצאו לסיור מודרך לילי בגן הכולל הליכה ברחובות האבן המוארים של העיר העתיקה ויבקרו בבית המרחץ הרומי שם ישמעו על מנהגי הרחצה והבילוי שהיו שמורים לגברים בלבד ועל הטכנולוגיות בהן השתמשו כדי ליצור סאונת אדים אמיתית, בלי חשמל ובלי תנור מודרני. ‘לילות שאן’ הוא הפרוייקט הראשון בעולם שמאיר ומעיר לחיים שטחי חפירות ארכיאולוגיות תחת כיפת השמיים.

למה סקיתומרקט?

היריד נקרא על שם ההיסטוריה והעבר האדיר של העיר בית שאן. בתקופת המשנה והתלמוד, הייתה בית שאן עיר מעורבת, שבה גרו יהודים שקראו לה ‘ביישן’ וכן יוונים שקראו לה סקיתופוליס – על שם שכירי הצבא הסקיתים שהושיבו בה המלכים לבית תלמי. בתקופה הרומית כונתה העיר “ניסה סקיתופוליס”, על-שם ניסה, שהייתה במיתולוגיה היוונית האומנת של דיוניסוס, אל היין והפיריון ופטרונה של בית שאן. העיר הייתה אז עיר הבירה של ברית עשר הערים (הדקאפוליס) בראשית התקופה הרומית, אף על פי ששאר הערים היו ממקומות בעבר הירדן המזרחי.

בית שאן

צילום: עיריית בית שאן

רכבות ליליות יפעלו בקו רכבת העמק (בית שאן-חיפה) כך שיהיה אפשר להגיע לפסטיבל ולחזור בקלות רבה. הרכבות יצאו מבית שאן בשעות 22:30 ו-23:30, ויגיעו לתחנת חיפה מרכז-השמונה תוך 46 דק’ בלבד, משם אפשר לעלות על רכבות המגיעות למרכז ודרום הארץ.

הכניסה לפסטיבל חופשית!*

ימי חמישי, יולי-אוגוסט 2018, בין השעות 18:00-23:30, מתחם הסראיה בעיר העתיקה בית שאן