A password will be e-mailed to you.

סופר פארם מממנת תגובות של אנשים בקבוצות אמהות

מאת: תמיר ילינק | 1 בנובמבר 2018

כשאתם מחפשים המלצה או שיש לכם שאלה לגבי הבייבי שלכם, אל תעשו את זה בקבוצות פייסבוק, סביר להניח שמישהי שרשת סופר פארם שילמו לה בעקיפין תענה לך.

קבוצות הפייסבוק  ובמיוחד קבוצות האמהות, הפכו למקום מעולה להתייעץ עם אנשים בעלי תחומי עניין משותפים, אבל יש חברות, כמו סופר פארם למשל שמנצלות את הכוח של הקבוצות לרעה, בלי שבעלי הקבוצות ובלי שאתם יודעים על זה. אם חשבתם שכשאתם שואלים בקבוצות על מוצר לילדכם האהובים אתם מקבלים תשובות מאנשים שבאמת התנסו במוצר, או שהם רכשו השכלה בתחום ובאמת עונים לכם כי הם בטוחים שהמוצר טוב לילדכם ומתוך אכפתיות, אז אתם טועים, ובגדול.

כנסו לעקוב אחרי WeLead באינסטגרם, מעניין שם

מייל שהגיע למערכת אתר WeLead מראה איך לכאורה סופר פארם נותנת מתנות לבנות שהן אפילו לא מובילות דעה בתחום זה או כל תחום אחר, זאת הודעה שקיבלה בחורה בשם כ’, מאשקלון  בת 30 עם 157 עוקבים בפייסבוק: “אני שמחה לבשר לך שנבחרת להצטרף לנבחרת שגרירות Life BABY’s של סופרפארםבמסגרת הפעילות ומידי שבוע, תקבלי לתיבת המייל שלך לינק המוביל לשאלה/בקשה להמלצה בנושא מוצרי תינוקות בפייסבוק. כשגרירת Life BABY’s של סופרפארם, נבקשך להגיב לשואלות ולהמליץ להן על מוצרי Life BABY’s של סופרפארם. שימי לב! על כל 4 המלצות תקבלי מתנה ממגוון מתנות רחב במיוחד בהן סדנת איפור אישית, מארז מתנה מפנק ברשת ללין, מניקור אקספרס ברשת LAKA, ארוחת בוקר ליחיד במגוון רשתות, מנוי למגוון מגזינים ל-4 חודשים ועוד!”

 

 

סופר פארם

 

איך זה עובד? סופר פארם עובדים עם חברה שיש לה מערכת ניטור (יש המון מערכות כאלה, העלות שלהן היא כמה מאות ש”ח לחודש) כשאמא מפרסמת שאלה שולחים את הלינק בתפוצה ומציעים לבנות להגיב בתמורה למתנה בשווי של כ-50 ש”ח על כל 4 תגובות. בדרך כלל הבנות שמוכנות להטריח את עצמן בשביל מתנות כאלה הן אמהות במעמד סוציו אקונומי נמוך, או בנות שממש אוהבות הגרלות בפייסבוק, עם כמה מאות עוקבים במקרה הטוב. זה קורה בעיקר בקבוצות של אמהות, כמו מאמאזון, תשעה ירחי לידה, אמהות קונות ביחד ועוד, התופעה הזאת היא הפרה חמורה של חוקי הפייסבוק שכן המטרה היא שקבוצות הפייסבוק יהיו אותנטיות.

 

במקרה הזה אמא מודאגת מתייעצת לגבי הדייסה של בנה בן החצי השנה, שזה הדבר הכי חשוב לילד בגיל כזה ומקבלת את התגובה: “שימי לב איזו דייסה זו גם וגם. אנחנו מגיל חצי שנה משתמשים בדייסה של לייף. בעיקר וניל או אורז. יש הוראות ברורות על השקית. שיהיה לבריאות ובתאבון” 🙂 התגובה נרשמה ע”י כ’ שהיא עדיין לא אמא ובטח לא מומחית לתזונת ילדים, סופר פארם לכאורה הכתיבו לה מה לרשום,  היא רק רוצה לקבל מניקור או ארוחת בוקר יחיד.

אנחנו בטוחים שמוצרים טובים מקבלים המלצות בקבוצות בלי צורך שיתנו להם מתנות בתמורה, אנחנו באתר WeLead בתור חברת המשפיענים הגדולה בישראל שמנו לנו כמטרה להפסיק את התופעה הזאת במקומות שבהם הדיון צריך להיות אותנטי ונקי, בקרוב נביא לכם דוגמאות נוספות של עוד חברות בישראל שמתערבות לנו בשיחות באמצעות ניצול אנשים שמוכנים להטעות אותנו בשביל מתנות זולות, יש דרך לפרסם באמצעות משפיענים וזאת לא הדרך.

 

סופר פארם

גם כאן אמא מחפשת המלצה על מטרנה ומקבלת תגובה שלכאורה הוכתבה ע”י סופר פארם

סופר פארם

 

סופר פארם

 

וזה ממשיך:

סופר פארם

 

מרשת סופר-פארם נמסר בתגובה:

“רשת סופר-פארם תומכת בשיח אותנטי ברשת ומאז ומתמיד פועלת על מנת לעודד שיח כזה בקרב הקבוצות הרלבנטיות בכל עת הרשת הינה בין החלוצות שחרטו על דיגלן שיתוף פעולה עם משפיענים אותנטיים ברשתות החברתיות ותמשיך לעשות כך. סופר-פארם בחרה לעבוד עם ספק חיצוני, הפועל ברשתות החברתיות ונשען על מאגר נתונים מבוסס תוך שקיפות מלאה ופילוח שוק נכון . אנו מאמינים בהתנהלות הוגנת ברשתות החברתיות ובכלל. הטענות המוצגות בכתבה באתר “WeLead” אינן משקפות את התמונה המלאה – האימהות אשר פנו אליהן עושות זאת מתוך בחירה ולאחר סינון קפדני, תוך ווידוא, כי מדובר במי שהתנסתה במוצרים הרלוונטיים להמלצה והן משתפות זאת מבחירה מלאה. מרגע פרסום הכתבה סופר-פארם בוחנת את המקרה והתגלה כי בצילום המסך מתוך המייל שהוצג בכתבה זו הושמט החלק בו הספק בחר במשתתפת מתוך הצהרתה כי התנסתה במוצרים וכי היא מוזמנת מתוך בחירה מלאה לקחת חלק בפעילות ולשתף נשים אחרות בחוויותיה.”צר לנו על המידע השוגג שמוצג בכתבה זו. סופר-פארם תמשיך לפעול ולעשות למען שיח הוגן ואותנטי ברשתות החברתיות, כמו שנהגה לעשות עד היום”.

 

לחצו כאן כדי להצטרף למנוע חיפוש מובילי הדעה של ישראל