A password will be e-mailed to you.

כל הטיפים שיעזרו לך בדרך ללידה

מאת: עינב פרלה | 12 ביולי 2016

 מהרגע בו בדיקת ההיריון הביתית מראה תשובה חיובית, מתחילה גם הספירה לאחור עד לרגע השיא – הלידה עצמה. הדולה עינב פרלה שיתפה אותנו במספר טיפים חשובים בדרך ללידה: מה חשוב לזכור בעת הצירים, איך מתמודדים עם הכאב, מה מומלץ לעשות ממש כמה דקות אחרי הלידה.

התגלית על היותך בהריון היא ההתחלה של מיליון רגשות סותרים: התרגשות, שמחה, ציפייה וגם לא מעט פחדים (אל דאגה זה יותר מטבעי). מרגע הגילוי ועד הלידה עוברים להם בדרך תשעה חודשים שבהם את עייפה אך לא נרדמת, הגוף משתנה וההורמונים משתוללים. סופו של התהליך הוא בחוויה משמעותית וחזקה יותר מכל מה שהכרת. כדי שהלידה תיזכר כחוויה חיובית ונעימה ביקשנו מהדולה עינב פרלה מספר טיפים שיסייעו לך לקראת תהליך הלידה:

חיזוק שרירי רצפת האגן- חשוב מאד עוד בתקופת ההיריון ואפילו קודם, להתעמל ולשים דגש על תרגילים אשר מחזקים את רצפת האגן. מדובר בקבוצת שרירים משמעותית, שמחזיקה את כל האברים התחתונים שלנו במקום. חיזוק רצפת האגן מסייע בתהליך הלידה והלחיצות. ניתן לתרגל ולחזק את שרירי רצפת האגן ע”י כיווצם בשיטת “פאולה”. בכל הזדמנות אפשרית נסי להחזיק את שרירי רצפת האגן, קחי אוויר ונסי להחזיק את השרירים הפנימיים כמה שיותר זמן ושחררי בנשיפה.

קורס הכנה ללידה– קורס זה אולי מרגיש מיותר או מעיק, אבל הוא בהחלט עשוי לעזור לכן בהמשך. כיום ניתן להירשם לקורס דרך קופות החולים וגם דרך חלק מבתי החולים. בנוסף, ניתן להירשם למרכזי הכנה ללידה פרטיים המתמחים בתחומים שונים כמו לידה טבעית. חשוב להירשם לקורס בין השבוע ה25 ל30, משך הקורס נע בין 4-6 מפגשים.

קורס הכנה ללידה מתוך אתר WeLead leaders

צילום: shutterstock

יציאה לבית החולים– כאשר את מתחילה לחוש בצירים סדירים בתדירות של 3 צירים בעשר דקות למשך שעה או בירידת מים, מומלץ להגיע היישר אל בית החולים. יש לציין כי בחודש האחרון את עשויה לחוש צירי הכנה (ברקסטון היקס) או ממש צירים אמיתיים. השלב הלטנטי (שלב ראשוני בתהליך הלידה) עלול לקחת לפעמים שבועיים.

לנשום- חשוב לקחת נשימות בטן עמוקות במיוחד כאשר הצירים חזקים וכואבים. הנשימות יסייעו לך בהתמודדות עם הכאב ויסייעו לך לשמור על האנרגיה אותה תצטרכי להמשך הלידה.

מקלחת במהלך צירים- אל תהססי לבקש במהלך הצירים ללכת למקלחת, מים מרגיעים מאד את הגוף ומקלים על הכאבים. הצירים עוברים יותר בקלות כאשר את או המלווה שלך מכוונים את זרם המים באופן ממוקד לאזור הצירים. מים חמים (לא רותחים) מרפים את השרירים ואת הגוף ומאפשרים ללידה להתקדם בקצב מהיר יותר.

הקשיבי להנחיותיה של המיילדת בלידה- בשלב הלחיצות הנחיות המיילדת חשובות במיוחד. פעמים רבות אנו לוחצות לפני שלב הלידה הפעילה, אך הלידה לא תתרחש לא משנה כמה נתאמץ או נלחץ. מאד חשוב להקשיב למיילדת גם אם את עייפה, ואין לך כוח יותר. ההוראות של המיילדת מבוססות על ידע קודם וניסיון רב ומטרתן הבטחת שלומך ושלום התינוק.

תני לגוף לעשות את העבודה– בטחי בגוף שלך וביכולתו ללדת את התינוק בשלום.

מיד לאחר הלידה הצמידי את התינוק אל עורך– ילדת בשעה טובה ומוצלחת והנך עדיין בחדר הלידה. עד לפני דקה- שתיים, התינוק/ת היה/הייתה אצלנו בבטן, שמור ומוגן מכל העולם. ועכשיו מה? הדבר הכי מומלץ ליילוד בשעה הראשונה לחייו, הוא פעולה הקרויה “עור לעור” (SKIN TO SKIN). באופן טבעי חום גופך עולה לאחר הלידה במיוחד באזור בית החזה. התינוק זה עתה עבר מהרחם החם ומימי לסביבה חיצונית קרה והוא זקוק לחום ולקרבה זו. הניחי את עורו החשוף של התינוק על עורך החשוף והעניקי לתינוק/ת את הקרבה החשובה.

לידה באתר WeLead leaders

צילום: shutterstock

הנקה בחדר לידה – הנקה בחדר לידה היא הדבר הטבעי ביותר. התינוק אמור בתוך שעה מעת הלידה לקבל את החלב הראשוני-הקולוסטרום, שהינו מרוכז יותר מהחלב הרגיל ובעל ערך מוסף עבור התינוק/ת שלך. התחלת הנקה מיד לאחר הלידה היא לעתים קלה יותר היות והאוקסיטוצין, הורמון האהבה, עולה פלאים וההנקה עשויה לזרום היטב עבור שני הצדדים.