A password will be e-mailed to you.

Mama knows best

מאת: קרן מורנו סלומון | 20 בדצמבר 2016

כיצד הפכו אימהות למושא נפשם של המפרסמים?

 

כיכר העיר הפכה לדיגיטלית, כאן אין חדש. המהפכה הדיגיטלית הזאת הביאה עמה שינויים ותמורות מרחיקות לכת. פתאום נשים, בעיקר אימהות או אימהות to be הן אלה שנחשבות לדומיננטיות ולמשפיעות ועומדות בחזית הזירה הדיגיטלית הזאת.

צילום: shutterstock

צילום: shutterstock

חברת החקר הבינלאומית נילסן פרסמה מחקר המראה כי “אמהות שפעילות בזירה החברתית משפיעות באופן משמעותי על החלטת הקנייה של אחרים” זאת על ידי פרסום ושיתוף חוות הדעת שלהן על מוצרים לצד ההשתתפות פעילה בעמודי מותגים ובקבוצות. ניתוח רשת נוסף שערכה חברת באזילה ב- 2013 מראה כי אמהות בכלל ואמהות טריות בפרט סומכות על חברותיהן למרחב הוירטואלי יותר מכל מומחה מוסמך.

הפעילות הרשתית הצרכנית של האמהות מבטאת את הזהות הכוללת שלהן: אמא ואישה. מצד אחד פעילות צרכנית הקשורה לילד ישירות: עמודים מסחריים לעגלות, סלקל, ועד לחדרי תינוקות דרך הלידה, יועצות השינה, ההנקה והחוגים לפעוטות ועוד. מצד שני פעילות הקשורה אליהן ואל חייהן: קבוצות בישול ומתכונים צמחו כפטריות אחרי הגשם, קבוצות אמהות לפי מקום מגורים שמאפשרות יצירת קשרים בין אמהות. הדיונים בקבוצות האלה יכולים להיות ברמה השטחית למשל המלצות למכוני מני-פדי ועד לדיון עמוק יותר, קבוצות עזרה מקצועיות המהווה קהילה סגורה יותר ומסווגות לפי נושאים למשל, פוריות.

“בכל הנוגע למוצרי צריכה, האמהות המחוברות תמיד יחפשו את המוצר הכי טוב במחיר הכי משתלם וידאגו להפיץ את הבשורה בדף האישי שלהן ובעמודי הקבוצות שבהם הן חברות. המידע שהן מפרסמות ומשתפות כולל חוות דעת אישית: פרגון או ביקורת כלפי השירות והנוחות” אני אומרת ומוסיפה: “עבור האמהות הפעילות ברשת חשובים הנושאים הבאים: אחריות, ביטחון, מחיר, נוחות (לאם ולתינוק)”.

יש אימהות, שלוקחות את המגמה הזו צעד אחד קדימה ומנסות לשווק את עצמן כמובילות דעת קהל. ואכן נשים רבות פותחות אתרים ובלוגים אישיים בהן הן כותבות את חוות הדעת שלהן על מוצרים שונים במטרה ליצור קהילה חברתית דיגיטלית סביב חיי הבית והמשפחה. אחד הגורמים שתרם להתפתחות זו נוגע לכך שכיום נשים רבות מאריכות את חופשת הלידה ובסיומה חוות אי רצון לחזור לעבודה במשרה מלאה מה שדורש מציאת משרה מתאימה יותר לחיי המשפחה החדשים.

ניתן לסכם ולומר שלאור מגמות אלו המותגים הגדולים המשווקים מוצרים המכוונים לחיי המשפחה  הפנימו גם הם את האמרה המפורסמת ש”אמא תמיד צודקת” ועל כן מפנים את מאמציהם לאם המשפחה. האמא של שנת 2016, היא אמא דומיננטית, טכנולוגית, מעורה ומבינה בהרבה תחומים. ואם היא לא? אז הקהילה החברתית שאליה היא משתייכת כן. אז בקיצור וכפי שכבר אמרה אישה אחת קודם: “cut the bullshit” אין ספק שהאימהות האלה בהחלט יודעות על מה הן מדברות.