A password will be e-mailed to you.

איטליאנו דה לה קוסטה: איטלקיה מזן אחר

מאת: קרן ילינק | 28 בפברואר 2017

חמודי עוקלה בוגר משחקי השף פתח לפני מספר חודשים מסעדה איטלקית חדשה על טיילת חוף בת גלים.

בשנים האחרונות נפתחו בחיפה שלל מסעדות מעולות ושהביאו עימם את הבשורה הקולינארית, היום כבר לא צריך להרחיק הרבה בשביל להיות מאוכל טוב, אווירה ושירות. עוד לפני שהגענו למסעדת איטליאנו דה לה קוסטה שמענו ביקורות טובות על המסעדה ולכן הציפיות שלנו היו גבוהות. כבר בכניסה הבנתי שהגעתי למקום אחר. העיצוב של המסעדה חמים ומזמין הושקע בו הרבה כסף ומחשבה. את התקרה מקשטים מאות עציצים תלויים (אמיתיים!) אשר מחוברת לה מערכת השקיה ממחושבת שמשקה אותם פעם בשעה. בכדי להגיע למסעדה מהכניסה הראשית שלה יש לעלות מדרגות, מכיוון שהגענו עם עגלת תינוק כיוונו אותנו להיכנס דרך המעלית של המסעדה בקומה התחתונה. בתור בת לאב נכה שמחתי לגלות שהמסעדה נגישה.

לא עוקבים אחרינו באינסטוש? למה אתם מחכים? לחצו כאן

 

צילום: קרן ילינק

צילום: קרן ילינק

הושיבו אותנו לשמחנו הרבה לצד החלון אשר משקיף על חוף בת גלים הנוסטלגי והאהוב.

את הארוחה בחרנו לפתוח במנות הבאות:

פוקצ’ה מהטאבון (19 שקלים) הפוקצ’ה אפויה במקום פריכה במיוחד הגיעה בליווי מטבל שמן זית ובלסמי, עגבניות מרוסקות ושום קונפי, ממרח חצילים שרופים, זיתים וגבינת עיזים.

צילום: קרן ילינק

צילום: קרן ילינק

קרפצ’ו סינטה צרובה (54 שקלים) פרוסות דקות של סינטה טרייה, לצד סלט ירוק, מלווה באיולי, חומץ בלסמי ופרמזן.

צילום: קרן ילינק

צילום: קרן ילינק

מנת ספיישל היום אשר לא נמצאת בתפריט קבב ים (68 שקלים) קציצות עשויות מדג מוסר ים עם משיחת לאבנה על מצע סלט אורוגולה ביוגורט, זיתי קלמנטה, צנוברים, שקדים קלויים, סלט רוקט ופלפל אדום חריף. המנה נהדרת ומיוחדת כל ביס היה תענוג גדול.
צילום: קרן ילינק

צילום: קרן ילינק

סלט שוק (49 שקלים) המורכ ממגוון עלי רוקט וחסות בשלל מינים וצבעים, מלפפונים, גבינה כחולה, שקדים קלויים ברוטב ויניגרט הדרים ובלסמי מצומצם. הסלט מושלם לצד המנות קליל וטרי במיוחד.

צילום: קרן ילינק

צילום: קרן ילינק

לעיקרית המליצו לנו על פילה סלמון צלוי בטאבון (97 שקלים) פילה סלמון עשוי במידה הנכונה, על מצע פפרדלה תרד ברוטב שמנת ערמונים וקרמבל פיסטוק. הפסטה עשטיה בדיוק כמו שצריך לא רך מידי ולא קשה מידי, ההמלצה קלעה לנו לחיך.

צילום: קרן ילינק

צילום: קרן ילינק

לזניית היום (72 שקלים) בכל יום המנה משתנה, ביום שהיינו זכינו לקבל לזנית בלונז קלאסית, ברוטב בשמל, עם גבינת מוצרלה מוקרמת. המנה מדהימה וכל כך טעימה, דפי הלזניה עשויים בדיוק כמו שצריך, הרוטב עוטף את המנה וההפתעות בדמות צנוברים וחצילים שרופים הוסיפו המון.

צילום: קרן ילינק

צילום: קרן ילינק

הגענו לקינוחים שבמזל נכנסים לקיבה נפרדת כי היינו בטוחים שלא נשאר לנו מקום לפירור.
כמה שהאוכל היה לנו טעים, לא ציפיתי לכזאת הפתעה בקינוחים, שנינו הסכמנו שאלה היו הקינוחים המיוחדים והטעימים שאכלנו במסעדה או בקונדיטוריה בחיינו.
זפולה (42 שקלים) צ’ורוס ריקוטה בחוץ קראנצ’י עטוף בסוכר וקינמון המוגש לצד קציפת לימון במרקם מפתיע וחמצמץ, קרם שוקולד לבן מתקתק, גלידת מסקרפונה, ודובדבני אמרנה. מומלץ לטבול ולהתענג.
צילום: קרן ילינק

צילום: קרן ילינק

עוגת גבינה ולוטוס (42 שקלים) תשכחו מכל מה שהכרתם זאת לא באמת עוגת גבינה קלאסית, לא חשבנו להזמין את המנה אך המליצו לנו עליה ומהר מאוד הבנו למה. המנה מורכבת מקראמבל פיסטוק, קרם גבינה קרה, מוס פיסטוק, קראמבל לוטוס, פירות יער, קולי תותים וגלידת פיסטוק ופיננסייר פיסטוק. מעל כל הטוב הזה ישנו מכסה שוקולד לבן דק שמתפצח ומשתלב במנה. זה ללא ספק הקינוח הכי טעים ומיוחד שטעמתי.

צילום: קרן ילינק

צילום: קרן ילינק

המנות מאוד גדולות, טעימות ומעוצבות, השירות נהדר, האווירה תוססת ותמורה ביחס למחיר משתלמת. רוב המנות בתפריט לא סטנדרטיות ומאוד מיוחדות כגון: שרימפס בפסטו פיסטוקים (79 שקלים), ריזוטו שחור עם פירות ים (118 שקלים), חונקי כמרים ראגו טלה (78 שקלים), פיצה אווז מעושן ואספרגוס (59 שקלים) ועוד. חמודי השף נוהג להסתובב בין האורחים, הוא מתעניין במנות ובודק שהכל בסדר, גילינו אדם חביב, צנוע ומלא חן.

אני ביחד עם חמודי עוקלה החביב

אני ביחד עם חמודי עוקלה החביב

עיסקית: במסגרת עסקית צהריים ינתן 15% על תפריט המסעדה. תקף בימים א’– ה’ בין השעות 12:00-17:00.

כתובת: העליה השניה 96 (טיילת בת גלים), חיפה.

טלפון: 04-6601011