A password will be e-mailed to you.

מסעדת מורל: לאכול בארץ להרגיש בחו”ל

מאת: אמילי אזולאי | 9 במרץ 2017

הלכנו לטעום את הטאפסים במסעדת מורל..הרגשנו חו”ל

הלכנו לטעום טאפאסים במסעדת מורל החיפאית

משהו טוב קורה בעיר התחתית בחיפה. נראה שרק לאחרונה האזור הבין את הפוטנציאל הגלום במיקום הסמוך לנמל. לאט לאט התחילו להיפתח בחיפה דאון טאון עוד ועוד מקומות מפתיעים עם ווייבים היפסטרים מגניבים.

אחד מהם הוא מסעדת מורל. מסעדת טאפסים שנפתחה לפני פחות משנה באזור המתחדש. כנראה גם הם הבינו את הקסם הטמון פה.

מורל

היינו שלושה סועדים וכבר מהרגע הראשון התרשמנו מהעיצוב המוקפד והנאה. כאמור טאפסים מקורם בספרד ואין ספק שגם כאן משדרים אווירה אירופאית נינוחה. שולחנות עץ, תאורה עמומה שולחנות מוגבהים ובר גדול ומרכזי קידמו אותנו בכניסתנו למסעדה.

 

image-1        image-17

התיישבנו בפנים לאור מזג האוויר הקריר ששרר בחוץ אך בימים חמים יותר לא נראה לנו שיש דבר מזמין יותר מאשר לשבת בחלל החיצוני הנאה עם כוס יין צונן..מממ אנחנו כבר מחכים לזה.

המארחת קיבלה אותנו בחיוך והושיבה אותנו במהירות. מנות הטאפאס כאן הותאמו לחך ולאופי הישראלי והן גדולות יותר מהאופן המקובל בניכר. כאן טמון הכיף והייחוד בקונספט הטאפס (בספרד הכוונה למנות קטנות), אפשר להזמין כמה מנות שונות ולחלוק וכך להנות מחוויית אכילה תוססת ומשותפת.

מורל2

איזה כיף שאפשר לחלוק..מנות טאפאס במורל

התפריט מחולק לשלוש קטגוריות: אדמה, ים, ויבשה. מנות המבוססות על ירק, מאכלי ים ובשרים בהתאמה. מכיוון שהיינו במוד למשהו קליל יותר התמקדנו בשתי הקטגוריות הראשונות. קודם הגיעה לשולחן פלטת גבינות מכובדת עם לחם טרי ומטבל שמן זית ורוטב בלסמי. גבינת הבושה הייתה האהובה עלינו. יאמי (68 שקלים).

פלטת גבינות

 

עוד הזמנו את מנת חציל רג’יאנו – ערימה של פרוסות חציל ברוטב עגבניות ופרמז’ן (42 שקלים). מנה טעימה וקלילה. גם סלט האספרגוס הגיע בזריזות וטעם האספרגוס העדין השתלב היטב עם טעמי הגבינה הכחולה העזים (42 שקלים). רביולי הצאן עם פטריות ומרווה שהזמנו היה עשוי בול! אל דנטה מעט קשיח מבחוץ ורך ונימוך מבפנים (39 שקלים).

גיוונו את מנות האדמה עם מנה מהים. מנת קרפצ’ו טונה אדומה הגיעה עם גילופי פרמז’ן והייתה קלילה וטעימה. כל אלה הגיעו עם כוסות יין לבן צונן ומעולה (באותה נשימה אנחנו חייבים לפרגן על התמחור הנוח של היין כאן החל מ24 שקלים לכוס).

 

קרפצו טונה. צילום: אמילי אזולאי

קרפצו טונה. צילום: אמילי אזולאי

קינחנו עם קפה איכותי וטעים (ויש לנו סטנדרטים נוקשים בנושא) וקרם ברולה שהיה מתוק במידה בגודל נדיב ועם סוכר מתפצח מלמעלה.

33

בשורה התחתונה מורל מציעה חוויה אירופאית וקלילה הן מבחינת האוכל והן מבחינת האווירה. המיקום מעולה. וזוהי ללא ספק אופציה ראויה לציין אירועים משמחים כמו יום נישואין או יום הולדת או סתם דייט שיקי ומגניב. מומלץ!

 

מסעדת מורל טאפאס עולמי ויין, הנמל 33, חיפה. שעות פעילות: א-ש 12:30-24:00 טלפון: 04-8441404