A password will be e-mailed to you.

השקת תפריט החורף של Black

מאת: Yulia Drubich | 20 בינואר 2018

אם גם אתם תהיתם מה אפשר לחדש בתפריט של אחת ממסעדות ההמבורגרים הטובות והותיקות בישראל, התשובה היא – הרבה דברים.

 

מה שהכי מפתיע באירוע השקת החורף של Black, שלא מדובר בהכרח בהמבורגרים. השף צחי בוקששתר החליט לרענן את תפריט החורף של הרשת ואני יכולה להגיד לכם בפה מלא (תרתי משמע) שהוא עמד במשימה בהצלחה.

צילום: יורם אשהיים

 

מתחממים עם מרק

ישראל, כידוע, לא מתהדרת בהיותה מדינה בה יש חורף נורמלי. אך רצה הגורל ויצאנו לדרך דווקא ביום גשום וקריר. התזמון עבד לטובתו, היות וברגע שהתיישבנו במסעדה, מיד הוצע לנו מרק עדשים חם עם קרוטונים (35 שקלים). אני חייבת להודות שאני לא חובבת גדולה של מרקים, אלא אם מדובר בכאלו המגיעים בצורת אבקה וניתן להכין אותם תוך שלוש דקות. כילדה ששודלה לאכול מרקים שונים מגיל צעיר ואף הצליחה לשבור את רוחה של אמה ולגרום לה להפסיק להכין מרק לצמיתות עקב הסירוב לאכול, אפשר להבין מדוע לא מדובר באחד המאכלים האהובים עליי.

ולכן, תארו לכם את הפתעתי כאשר לא רק שהסכמתי לטעום את המרק, אלא סיימתי את כולו מבלי שמישהו הכריח אותי לעשות זאת. כפי שהשף עצמו הסביר לי, הפשטות היא זו שעושה את העבודה. לא תמצאו כאן מרכיבים מיוחדים כלשהם, אלא, השף בוקששתר טען – “אי אפשר לטעות עם עדשים”, וצדק. מדובר במרק בעל טעם עשיר, סמיך בדיוק במידה הנכונה ומשביע. כך שאם מתחשק לכם לגוון עם המנה הראשונה לפני שאתם מגיעים לעיקר, מרק העדשים לא יאכזב אתכם.

לאחר שהתחממנו מעט, העניינים החלו להתלהט כשטעמנו שתי נקניקיות מרגז פיקנטיות בגריל עם רצועות פלפלים מתוקים ומוקפצים (43 שקלים). אם כי מדובר במנה דיי טעימה, אני חייבת לציין שהיא מתאימה רק לאלו מכם אשר אינם נרתעים מאוכל חריף. אם בכל זאת תרצו לאתגר את חוש הטעם שלכם, דאגו שיהיה לידכם קנקן מים או כל שתייה או אף מאכל אחר, אשר יעזרו לכם להעביר את הטעם החריף במקרה הצורך.

עוד בWeLead אוכלים:

תכירו את הביג דיפר של פיצה האט

קפה בגביע גלידה

המוסד לסנדוויצ’ים מיוחדים מספק את אחד הסנדוויצים הכי שווים בסביבה

 

לא רק המבורגר

אני בטוחה כי התרחיש הבא קרה גם לכם בשלב זה או אחר – אתם מתכננים יציאה עם כל החברים ומתקבלת ההחלטה לצאת למקום שלא נמצא בראש סדר העדיפויות שלכם. אין ברירה, אתם מחליטים לזרום. אז אם במקרה אתם נמנים עם הקבוצה שלא חובבת המבורגרים (האם קיימת קבוצה כזאת בכלל?) או שפשוט החלטתם לנסות משהו אחר – אל דאגה, השף בוקששתר חשב גם עליכם עם מנת הסלופי ג’ק – בשר קצוץ דק עם בצל, פלפל אדום, גמבה, ברוטב צ’ילי וברביקיו. מוגש על פירה תפוחי אדמה או על אורז לבן (59 שקלים).

גם הפעם התרשמנו לטובה. קיבלנו מנה גדולה ומשביעה, בה הבשר קצוץ בצורה מדויקת, כאשר לא מדובר בחתיכות קטנות ולא מורגשות ולא בחתיכות גדולות מידי. גם השילוב בין הרטבים תורם לטעמה הנפלא של המנה. טעמנו את מנת הבשר הן עם פירה והן עם אורז ובעוד שהפירה משתלב נהדר עם הבשר ואינו מאפיל על טעמו, האורז היה מעט יבש, מה שגרם לכל המנה להיות מעט פחות טובה. כך שההמלצה שלנו היא – תבחרו בפירה.

 

צילום: יורם אשהיים

הסיבה שלשמה התכנסנו

שמרנו את הטוב לסוף – ההמבורגרים החדשים של בלאק. תחילה טעמנו את הבלאק ממבה – המבורגר במשקל של 330 גרם המוגש בלחמנייה שחורה עשויה מחיטה מלאה עשירה בברזל ואבץ, עם ערימת בצל מקורמל, פטריות שמפיניון ופורטבלו ושתי פרוסות חציל ברוטב ברביקיו והאפשרות להוסיף נקניקיית מרגז (79 שקלים). חייבת להודות שאני לא חסידה גדולה של בצל, כך שמצאתי את עצמי מוציאה אותו מההמבורגר, אך פרט לכך, מדובר במנה מוצלחת מאוד עם שילוב מרכיבים טעים. מבחינתי, היתרון הגדול של המנה זוהי דווקא הלחמנייה השחורה, אשר הפכה אותה לא רק לטעימה יותר, אלא מסתבר שגם לבריאה יותר. ובעוד שאני לא מתלוננת על כמות התוספות הנדיבה על ההמבורגר, הגודל קצת אתגר אותי ונאלצתי לפרק אותו כדי שאצליח לטעום ממנו.

ההמבורגר השני, אשר נכלל בתפריט ה”ממש מוגזמים”, הוא הבלאק אנטריקוט – 2 קציצות המבורגר אנטריקוט במשקל של 400 גרם בלחמנייה שחורה עם תוספת של חצילים, פטריות מוקפצות ורוטב ברביקיו (139 שקלים). המנה הגיעה עם כמות נאה מאוד של צ’יפס רגיל וצ’יפס בטטה. אם ההמבורגר הקודם היה דיי גדול, ההמבורגר הנוכחי היה עצום בגודלו וביליתי מספר דקות בניסיון לפענח כיצד לגשת לתהליך אכילתו. לבסוף, בלית ברירה, נקטתי באותה טכניקת פירוק, במיוחד כדי להגיע לעיקר והוא – האנטריקוט. ותאמינו לי, זה היה שווה כל רגע. מהביס הראשון הבנתי כי מדובר באחד ההמבורגרים הטובים שטעמתי לאחרונה. הקציצה הייתה עשויה בצורה מושלמת, רכה באופן בלתי צפוי ובקיצור, כל מה שהייתי יכולה לקוות מקציצת המבורגר טעימה.

צילום: יורם אשהיים

 

לא מוותרים על קינוח

אם נשכח לרגע מהפרט הקטן לפיו לא היינו מסוגלים לנשום מרוב אוכל, מעולם לא הייתי ידועה כבחורה שתוותר על קינוח מרצונה החופשי. לכן, בשארית כוחותינו, טעמנו קרמבל תפוחים חם (39 שקלים) וכדור שוקולד חלומי (39 שקלים). לצערי, בגזרת הקינוחים אין שום חידוש. אם כי קרמבל התפוחים היה חביב, הוא גם היה חם מידי ונאלצתי לטעום מיד מכדור הגלידה שהגיע יחד עמו כדי למנוע מעצמי כוויה בלשון. לטעמי, הקינוח מיועד לחובבי תפוחים בלבד. גם כדור השוקולד לא התקבל אצלי בתדהמה גדולה, היות וטעמתי קינוח דומה לזה כבר לפני שנתיים במסעדה אחרת, ולכן לא חידש לי דבר.

צילום: יורם אשהיים

 

שורה תחתונה – ההמבורגרים החדשים בתפריט החורף של בלאק מספקים זווית מרעננת להמבורגרים המוכרים, זאת לצד מנות ראשונות ועיקריות מעולות וטעימות במיוחד. וכמובן, כשאתם שם, אל תשכחו לטעום את מרק העדשים הנהדר.