A password will be e-mailed to you.

לא רק טעים ומתוק: סגולות האבטיח

מאת: חלי ממן | 5 ביוני 2018

רגע לפני הביס העסיסי מהאבטיח – חלי ממן כוהנת הדיאטות ומייסדת קבוצות תמיכה להרזיה מסבירה לנו על סגולות האבטיח.

סגולות האבטיח

iStock

מלבד היותו טעים ומתוק בקיץ הוא משתלב נפלא ליד גבינה בולגרית, וטוב להרוות צמא בתקופת הקיץ. לפרי העסיסי המון אנרגיה וסגולות רפואיות רבות:

  1. האבטיח עשיר מאד בפקטין (חומר שאחראי על קרישה של הריבה והוא נמצא בקליפות, בגרעינים ובחרצנים של רוב הפירות), ליקופן, סיבים תזונתיים, בויטמינים ומינרלים שונים. יש בו ויטמינים רבים: קבוצת B ,A ו-C, ברזל, סידן, מגנזיום ואשלגן. האבטיח מכיל רק 30-35 קלוריות ל-100 גר’ (בהתאם לסוג האבטיח).
  2. כדי לקבל כמות יומית של מגנזיום מספיק לאכול 150 גר’ אבטיח. בננה היא הפרי היחיד בעלת כמות מגנזיום יותר מאשר באבטיח. אבל לעומת האבטיח הבננה מכילה הרבה יותר קלוריות ולכן הרבה פחות מושכת את כל שומרי המשקל. ב- 100 גרם אבטיח יש  30 קלוריות בלבד. כך, שמנת פרי נחשבת 200 גר פרי בניגוד לפירות אחרים.
  1. לא רק האבטיח עצמו בריא, אלא גם הגרעינים שלו! תזכרו את זה, לפני שאתם בוחרים לקנות אבטיח ללא גרעינים. גרעיני אבטיח מכילים 25% שמן, שעשיר בוויטמין D ומבחינת ההרכב הכימי שלו והשפעה על הגוף קרוב מאד לשמן שקדים.
  2. סגולות רפואיות – האבטיח יכול לסייע במרפא במקרים של חום גבוה, עצירות/בעיות חילוף חומרים.

הידעת ? אבטיח ידוע גם כמשפר את איכות השינה ומצב הרוח. בנוסף הוא גם מומלץ לנשים בהריון ולאחר הלידה ולנשים בכל תקופת ההנקה.

תרופות סבתא על בסיס אבטיח

  1. מומלץ לגרגר מיץ אבטיח כמה פעמים ביום במקרים של דלקת גרון.
  2. במקרים קיצונים של תולעי מעיים יש להרתיח 100 גר’ גרעיני אבטיח ב-1 ליטר מים במשך 45 דקות על אש נמוכה. לאחר מכן יש לקרר, לסנן ולשתות במשך היום ב-3 מנות. כמו כן, ניתן לפורר גרעיני אבטיח ולערבב עם דבש וחלב. לקחת בכל יום.
  3. במידה ויש פצעים או מחלות עור, מומלץ למעוך מעט “בשר” אבטיח ולהניח מספר רגעים על המקום.
  4. אכילת אבטיח טרי מסיעת להיפטר מכאבי ראש שלאחר שתית אלכוהול.
  5. כוס מיץ טבעי של אבטיח הוא סגולה טובה להפגת חום מהקיבה.
  6. במקרים של כוויות שמש או עור פנים מגורה, מומלץ לקחת “בשר” אבטיח ו”בשר” מלפפון ( ביחס 1:1), למעוך, לערבב ולשים על הפנים למשך 20 דקות.
  7. ניקוי פנים תוצרת האבטיח – ניתן להקפיא קוביות מיץ קרח אבטיח מראש ולשפשף את עור הפנים להשאיר כ-10 דקות ולשטוף.
  8. ברפואה הסינית משתמשים באבטיח לטיפול בכוויות עד רמה של כוויות קשות.

במקרים של כוויות, מומלץ לשוטפים את מקום במים נקיים ולאחר מכן להניח רטיות מאבטיח. מומלץ לחזור על הפעולה הזו מספר פעמים. ניתן להכין רטייה ממיץ אבטיח חמוץ. להכנתו לוקחים “בשר” אבטיח ושמים בכלי זכוכית נקי. סוגרים את הכלי לכמה חודשים עד להופעת טעם חמוץ.