A password will be e-mailed to you.

מדריך האינסטגרם המלא: איך לצלם תמונות אוכל מושלמות?

מאת: WeLead | 7 בנובמבר 2018

אם יש משהו שהאנושות למדה בשנים האחרונות, תוך כדי תרגום חיינו בפילטרים באינסטגרם- זה שלהוציא תמונות אוכל טובה זאת משימה יחסית מורכבת. אז איך אנשים בכל זאת מצליחים לצלם תמונות אוכל שנראו כאילו יצאו ממגזין?

“תמונת אוכל טובה תמיד תתחיל מהתאורה הטובה ביותר שאתם יכולים להשיג”

אומר צלם האוכל המקצועי מאט ארמנדריז. ארוחות בוקר או צהריים זה אידיאלי מכיוון שיש תאורת אור יום שמתאימה מאוד לצילומים מהסוג הזה. מציאת מקור אור מפוזר, ולא ישיר כמו שמש ישירה זה תמיד יותר טוב. אם אתם הולכים לבית קפה עדיף לשבת בשולחן שסמוך לחלון. אם אתם יושבים בחוץ כדאי לבקש מקום מוצל שאין בו שמש ישירה.

לפי ארמנדיז, דבר אחד שאסור לעולם לעשות זה להשתמש בפלאש במצלמה בטלפון. “תמונות אוכל שצולמו עם פלאש גורמים לכל הדבר להיראות כמו זירת פשע” אומר אמרנדיז. אם אתם נמצאים בבר במרתף ב11 בערב עדיף פשוט ליהנות מהדרינקים ולא לנסות לצלם אותם בשביל להעלות לאינסטגרם.

מרכיב חשוב נוסף הוא הזווית. צילום מלמעלה הוא מאוד פופולרי ובצדק.

עדשת הסמארטפון היא רחבה וצילום מלמעלה לרוב יצא מוצלח. זווית צילום זו מאפשרת גם הוספת אלמנטים נוספים חוץ מהאוכל, לדוגמא יד אוחזת בכוס קפוצ’ינו או אגרטל פרחים שמוסיף להקשר של התמונה.

תצלומי קלואז אפ של אוכל יצאו מגרים רק אם יש בבעלותכם מצלמה מקצועית. המצלמות בטלפונים החכמים משתמשות בזום דיגיטלי שדורש יד מאוד יציבה כדי להוציא תמונות מוצלחות.

צילום על רקע קיר/רקע חלק זה עוד סגנון מאוד פופולרי בתחום צילום האוכל. וזאת אופציה מוצלחת כאשר אתם רוצים להדגיש אובייקט בודד. התצלום על רקע חלק  ממקד את הצופה בדיוק במוצר אותו רוצים לצלם. במידה ויש לכם אייפון ניתן להשתמש במצב “פורטרט” כדי למקד את תשומת הלב על המוצר ולהפוך את הרקע ליותר מטושטש.

View this post on Instagram

Okie dokie

A post shared by Matt Armendariz (@mattarmendariz) on

האלמנט השלישי שצריך להתחשב בו זאת הקומפוזיציה- מה יש מסביב

תמונות אוכל לא תמיד חייבות להיות נקיות וסטריליות. שימוש באלמנטים לא מתאימים כמו סכו”ם שונה וצלחות שונות יכול לגרום לתמונה להיראות יותר מושכת ויזואלית. תבנו את התמונה שלכם כמו פאזל, קודם תנקו כל מה שיש מסביב ואז תוסיפו פרטים עד שתצא הקומפוזיציה המושלמת- זאת שתגרום למי שמסתכל בתמונה להיות במקומכם.

הצילומים הטובעים ביותר הם היום יומיים, שיש בהם טוויסט קטן שגורם לתמונה להיראות כאילו היא רגע אמיתי אבל סופר שווה ביום יום שלכם. הפילטר המומלץ עבור תמונות אוכל הוא Clarendon באינטנסיביות של 40 %.

לסיכום, גם אתם יכולים להוציא את תמונת האוכל המושלמת לאינסטגרם, כל עוד תקפידו לקחת בחשבון את התאורה, את הקומפוזיציה וזווית הצילום. ולא לשכוח צלחת של אוכל טעים ומהמם.