A password will be e-mailed to you.

מחקר ענק מאשר: אכילת גבינה יכולה לעזור לכם לחיות יותר

מאת: WeLead | 21 בנובמבר 2018

מחקר ענק מגלה שיש מצב שאכילת גבינה היא המפתח לחיים ארוכים יותר. יאמי. וסליחה לטבעונים.

צ’דר, מוצרלה, ברי, פרמזן, פטה, גאודה, קממבר… אתם כבר מזילים ריר? האם יש משהו יותר טוב מלפוצץ את הפסטה שלכם בפרמזן ברמה שכבר לא נעים לבקש תוספת פרמזן מהמלצר? או להזמין פיצה עם אקסטרה אקסטרה גבינה? אז רוב האנשים הנורמלים יגידו לכם שהתשובה היא לא.

עד עכשיו, המדע אמר לנו לא להיות יותר מדי חמדנים עם גבינות שמנות למיניהן, אבל עכשיו דווקא הוא אומר אחרת.

המחקר

חוקרים מאוניברסיטה בקנדה בחנו 130 אלף איש בגילאים 35-70 מ21 מדינות שונות. אחרי מה הם חיפשו? הם רצו לבדוק מה הרגלי צריכת מוצרי החלב של האנשים הללו ולאחר מכן חילקו אותם ל2 קבוצות: אלו שצורכים מוצרי חלב מופחתי שומן לעומת אלו שצורכים מוצרי חלב עם אחוזי שומן גבוהים.

המחקר קבע, כי אכילת 2 מנות מוצרי גבינה ביום, המיוצרות מחלב פרה, יכולים לסייע לא רק להורדת הסיכוי לשבץ אלא גם להורדת הסיכוי למחלות לב וכלי דם.

וזה לא רק גבינה..

למרות שהמחקר הראה שגבינה מביאה לתוצאות הללו, ניתן להחליפה גם ביוגורט או חלב.

זה לא קל לקשר אכילת גבינה מרובה עם הורדת הסיכון למוות מוקדם, הרי כל מה שאנחנו שומעים בשנים האחרונות זה שאכילת גבינה ומוצרי חלב היא לא הכרחית ואף מזיקה למבוגרים. לכן המחקר יכול להוביל לשינוי משמעותי באופן בו אנשים תופסים וצורכים מוצרי חלב.

עוד אומר המחקר “מוצרי חלב מכילים מגוון של מרכיבים בעלי תועלת פוטנציאלית, כולל חומצות אמינו, שומנים מורכבים, שומן טראנס טבעי, ויטמין קיי, סידן ויכולים גם להכיל חיידקים פרוביוטים”. כמובן שהמחקר עוד לא נגמר והחוקרים צריכים להבין כיצד בדיוק תורמים מוצרי חלב לבריאותנו.

עצה מהדוקטור

המחקר בוצע על ידי מדענים אמתיים שאפשר לסמוך עליהם. נכון שאנחנו גם אוהבים לקחת עצות מאנשים שאין להם מושג רק כדי להצדיק כל מיני דברים שאנחנו עושים, אבל פה זה לא המקרה. המחקר לגיטימי לגמרי, אז פעם הבאה שאתם מתלבטים אם להוסיף גבינה על הפיצה שלכם- לכו על זה.