A password will be e-mailed to you.

פרק ב’ – לגור איתו

מאת: תמיר ילינק | 13 בדצמבר 2020

פעם פרק ב’ היה שייך רק לעולם הספר. היום זהו אחד הקונספטים הזוגיים הכי חיים ובועטים. אנשים שונים מגיעים במצבים שונים ושאיפות שונות לזוגיות השנייה. אחת מאותן שאיפות היא האפשרות לרכוש דירה משותפת גם בפרק ב׳ של החיים. אך גם בשלב זה, רכישת דירה היא לא דבר שיש להקל בו ראש, בטח לא אם מדובר בצעד הדורש גם לקיחה של משכנתא. אז מה כדאי לבדוק לפני שעוברים לגור ביחד בפרק ב׳? על כך בכתבה הבאה.

 

 

השיקול הראשון – האפשרויות הכלכליות

כמו בכל מקרה של שינוי מגורים, האמצעים הכלכליים הם אלו אשר יגדירו בדרך כלל את האפשרויות וישפיעו על ההחלטה הסופית. במקרה של פרק ב׳, כמו בפרק א׳, עולה כמובן השאלה אם כדאי לשכור דירה משותפת או לקנות דירה. ברוב המקרים, לבני הזוג בשלב הזה כבר יש דירות משלהם ועל כן סביר כי יש להם את האמצעים הכלכליים לרכוש דירה משותפת, בין אם במימון מלא ובין אם בסיוע של משכנתא. לקיחת משכנתא בשלב מאוחר יכולה להיות לפעמים משתלמת יותר ממשכנתא בגיל צעיר, בעיקר בשל ההון העצמי הגדול יותר שלרוב כבר מצטבר בשלב זה בחיים. עם זאת, משכנתא היא תמיד עניין מורכב ותמיד כדאי לשבת יחד ולבדוק באמצעות מחשבון משכנתא מה תהיה המשמעות של החלטה כזו. דירה שכורה יכולה להיות פתרון זמני אשר יעניק לבני הזוג יותר גמישות כדי לבחון את המגורים המשותפים, אך אם נראה שהקשר מתקדם לכיוון ארוך טווח – רכישת דירה יכולה להיות ההחלטה הנכונה יותר.

 

השיקול השני – צריך לחשוב על הילדים

בפרק ב׳ במרבית המקרים מדובר בזוגות בעלי ילדים מהנישואים הקודמים, אשר לפחות צד אחד מבני הזוג הוא גם הצד אצלו הילדים גרים באופן שגרתי. מעבר דירה הוא מהלך בעל השפעה גדולה על חיי הילדים, בייחוד אם מדובר במעבר הכולל שינוי מיקום ומעבר לעיר אחרת, או כניסה של ילדים נוספים לבית. על כן, חשוב מאוד לבחון מראש עד כמה הילדים מסוגלים להסתדר ביניהם ועם בן או בת הזוג החדשים, ולבצע את השינוי בצורה הדרגתית על מנת לתת לילדים זמן להתרגל למצב החדש.

 

השיקול השלישי – אורח החיים

עבור מבוגרים רבים אשר כבר התרגלו לחיות לבד או בזוגיות אחרת, קשה מאוד לבצע שינויים דרמטיים באורח החיים. מי שרגיל שמנקים אחריו בגיל 40, לא יתחיל לקרצף פאנלים בפרק ב׳. על כן, חשוב מאוד להכיר את ההרגלים של בן או בת הזוג ולבדוק אם מעבר לאהבה ולהנאה ממערכת היחסים, מגורים משותפים הם אפשרות. לא מעט זוגות בפרק ב׳ בוחרים להישאר בזוגיות אך לא לעבור לגור ביחד אלא לגור בדירות צמודות. לפעמים עדיף לא לערבב את האהבה הגדולה עם מטלות הבית והכעסים המתלווים אליהן.

 

השיקול הרביעי – הסכם ממון

מקרה נפוץ במיוחד אצל זוגות אשר עבורם הזוגיות היא כבר פרק ב׳, הוא ההבדל בין המצבים הכלכליים של בני הזוג. בניגוד לזוגות צעירים אשר הופכים את חייהם וגורלם למשותפים בשלב מוקדם יחסית ולרוב הם בעלי נקודת פתיחה דומה, כאשר מדובר על זוגות מבוגרים יותר אשר כבר הספיקו להקים בית ולבנות קריירה, סביר שהמצב הכלכלי יהיה כבר שונה. לרוב גם זוגות כאלו יעדיפו שלא לאחד חשבונות בנק אלא לאפשר לכל אחד להמשיך במסלולו. עריכת הסכם ממון תוכל לסייע לתיאום הכוונות בין בני הזוג, ולאפשר לכל אחד לתת מעצמו ולהשקיע בקשר בלי להרגיש מנוצל כלכלית על ידי הצד השני.