A password will be e-mailed to you.

מה אפשר לעשות עם תואר ראשון בתקשורת

מאת: תמיר ילינק | 23 בנובמבר 2021

לא מעט צעירים אשר נמצאים בשלב בו הם צריכים לקבל החלטה לגבי מסלול ללימודי תואר ראשון, מוצאים את עצמם מתלבטים לגבי לימודי תקשורת.

 

לא מעט צעירים אשר נמצאים בשלב בו הם צריכים לקבל החלטה לגבי מסלול ללימודי תואר ראשון, מוצאים את עצמם מתלבטים לגבי לימודי תקשורת.
מצד אחד, מדובר בתחום אשר נתפס כמעניין ורלוונטי עבור צעירים רבים, מצד שני, הפרקטיים שבין אותם הצעירים, יתמודדו בטרם קבלת ההחלטה עם שאלות כמו “מה התואר ייתן לי?” או “באלו עבודות אני אוכל להשתלב בסיום התואר?” – לפני שממשיכים, ספוילר קטן – אפשרויות העיסוק הן רבות ומגוונות במיוחד – ומספרן רק הולך וגדל ברבות השנים.
ובכן, רגע לפני החיפוש המעמיק לגבי התשובות לאותן שאלות עתידיות, חשוב להבין מה לומדים כיום במסגרת לימודי תואר ראשון – כאשר, במקרים רבים, היכרות עם מסלולי ההתמחות ועם נישואי הלימוד, יכולה לספק את התמונה גם לגבי אפשרויות התעסוקה העתידיות.

אז מה לומדים בתואר ראשון בתקשורת?
תחילה חשוב לציין שמסלולי לימודי תקשורת, יכולים להשתנות בין מסגרת לימודים אחת לאחרת. יחד עם זאת, כיום רוב מסגרות הלימוד מציעות מסלולי לסטודנטים לתקשורת, את האופציה לבחור בין מספר מסלולי התמחות, כאשר, בין המסלולים המוצעים: עיתונאות ועריכת תוכן, תקשורת דיגיטלית וניו מדיה, קולנוע וטלוויזיה, הפקת תוכן ורדיו ותקשורת אסטרטגית.
כמובן, שלצד התחומים אשר רלוונטיים רק למסלול ספציפי יש את אותם תחומי ידע שכל מי שבוחר בלימודי התקשורת חייב לרכוש אותם ובין היתר: מבוא לתקשורת המונים, פסיכולוגיה חברתית, יסודות העיתונות ועוד..
כל מוסדות הלימודים אשר מציעים מסלול לימודי תקשורת, שואפים להעניק לתלמידים, את הידע והכלים, באמצעותם הם יוכלו להשתלב בעבודה בתחום – כאן חשוב לחזור ולהדגיש את החשיבות הגבוהה של בחירת מוסד הלימודים בקפידה, כאשר יש לשים דגש על פרמטרים כמו: השם והמוניטין של אותו מוסד לימוד, סגל המרצים, הנושאים הנלמדים, אופן החלוקה למסלולים ובמידת הצורך, גם האפשרויות למסלולים דו חוגיים (לא מעט סטודנטים בוחרים לשלב את לימודי התקשורת עם לימודים בתחום נוסף – מה שמרחיב את תחומי הידע והן את אפשרויות העיסוק).
אז אחרי שמבינים בצורה מעמיקה מה לומדים במסגרת לימודי תואר ראשון בתקשורת, מגיע הזמן, לעבור ולהתעמק באפשרויות העיסוק הרלוונטיות עבור הבוגרים של אותו התואר.

תחומי עיסוק אופציונאליים
בוגרי תואר ראשון במסלול לימודים תקשורת, יכולים כאמור להשתלב במגוון רחב של תפקידים ובין היתר: לאייש תפקידים שונים במשרדי פרסום (תקציבאים, פלנרים וכיוצא בזה), להשתלב בעבודה באחת מרשתות התקשורת – תחקירנים, כתבים, עיתונאים, מפיקים, עורכים ועוד. לעבוד במשרדי יחסי ציבור או כדוברים בארגונים שונים.
גם עולם האינטרנט טומן בחובו לא מעט אפשרויות עבור בוגרי התואר בתקשורת ובין היתר: מנהלי קמפיינים, ניהול מחלקות דיגיטל, מנהלי מדיה, מנהלי לקוחות, מנהלי תוכן ועוד..
כאמור, האפשרויות הן רבות, כאשר בוגרי התואר יכולים להשתלב בעבודה כשכירים או לבחור לפנות לעבודה כפרילנסרים או כעצמאיים.

אפשרויות נוספות
תואר ראשון בלימודי תקשורת, בדומה לתארים ראשונים במסלולים אחרים, יכול להוות יתרון בקבלה לכל סוגי המשרות – כך שגם בוגרים אשר יבחרו להשתלב בסופו של דבר בתחום עיסוק שונה לגמרי, עדיין יוכלו לגלות שיש ערך בתואר.
אפשרות נוספת עבור בוגרי תואר ראשון, היא להמשיך ללימודי תואר שני – קיימת אפשרות לבחור בין מגוון רחב של תחומים.
עוד אופציה היא לפנות לקורס מקצועי בתחום הספציפי בו הם מעוניינים לעבוד – לדוגמא, בוגרי תואר ראשון בתקשורת אשר מבקשים לעבוד כקופירייטרים במשרדי פרסום, יוכלו להירשם לקורס קופירייטינג ייעודי (קורס אשר אורך מספר חודשים) – כמובן, שעצם היותם בוגרי תואר, יעניק להם בהמשך הדרך יתרון יחסי.