A password will be e-mailed to you.

חמישה עקרונות לרכישת מתנות שבאמת רוצים לקבל

מאת: תמיר ילינק | 13 באוקטובר 2021

מתנות הן נושא רגיש עבור כל אחד ואחת מאיתנו בין אם אנו המקבלים או המעניקים

מתנות הן נושא רגיש עבור כל אחד ואחת מאיתנו בין אם אנו המקבלים או המעניקים. כל כך הרבה מחשבה מושקעת בשאלות מיותרות, שאינן מוסיפות כל ערך לחיי היקרים לנו – האם המתנה שלנו יקרה מספיק? האם הצלחנו להיות מקוריים הפעם? ועוד. ניתן לומר די בוודאות שאלו מחשבות שעברו ביותר מראש אחד סביב החגים וכעת, הגיע הזמן לעשות סדר. מתנות שוות הן לא עניין אובייקטיבי אלא סובייקטיבי. קשב, הכרות ושאיפה לעשות טוב הן הדרך להתחיל את מסע הקניות הזה. אז לפני שנצא לחפש את המתנה המתאימה, מומלץ להעיף מבט על חמשת העקרונות הבאים.

מתנות לא צריכות לייצר בעיות

בדיוק כך. אם אחד החברים התחיל לדבר על הרצון להקים מרפסת אורבנית ולמלא את הבית בעציצים וחמצן, אין צורך למהר למשתלה ולהעניק לו את החוויה מא’ עד ת’. חשוב לזכור מי החברים שלנו וכנראה שאם זה החלום שלהם, הם רחוקים מלאפשר לעצמם טיפוח גינה ביתית בשל אורח החיים האינטנסיבי שלהם. אז במקום לייצר עבורם מטלות ועוגמת נפש על מותם של שישה פוטוסים ושלושה שתילי בזיליקום וחסה – הפתיעו במחווה קטנה של סוקולנט קטנטן, מתחשב ומשובב נפש שלא ידרוש מהם יותר מדי. העיקרון חל על כל מתנה שברור לנו שתיכנס כפי שהיא לארון ותתפוס מקום אחסון.

לא להתעקש להיות חכמים יותר

אם השכלנו הפעם לשאול את החברים שלנו מה היו רוצים לקבל כמתנת יום הולדת, מומלץ להתחשב בבקשה ולתת להם בדיוק את מה שהם רוצים. מומלץ לעשות זאת גם במקרה שהתשובה לא היתה אקזוטית מספיק וכללה גרביים, תספורת, בשמים אהובים, מכונת גילוח או נרתיק מגניב למשקפיים. אז אין צורך לחשוב הפוך על הפוך ולהביא להם בעצם את הדבר הכי גדול יפה ונוצץ (בדיוק כל מה שהם לא צריכים), מגיע לחברים שלנו קצת קרדיט.

לתת מתנות שממשיכות לתת

מתנות שמתחזקות תחביבים פעילים כמו סכין שף לחובבי המטבחים, אריזות ובהן זרעי עגבניות, פלפלים ותרד פרא לבעלי הגינה המתוחזקת או קורס בצילום לצלם המתחיל. כל המתנות האלו מטפחות את התחביבים והעיסוקים שנותנים טעם לחיים. כך אנו משדרים חברות, אכפתיות ומחשבה מעמיקה על הדבר האמיתי.

להעניק מתנה שתפתור בעיה אמיתית

אם אנו מתלבטים איזו מתנה להעניק למישהו אהוב ואנו יודעים כי הוא מתמודד עם קושי כלשהו בחייו – מומלץ לכוון לשם. מתנה שיכולה לפתור בעיה היא מתנה ששווה להעניק. לדוגמה, שני טיפולי עיסוי עבור חבר שחווה תקופה מתוחה במיוחד, או לפנק זוג חברים לפני לידה בשובר זוגי לטיפול וואטסו להריון. כאשר אנו פונים לאחד מהכאבים או האתגרים של הסביבה שלנו ומצליחים לתרגם את המחשבות באופן שיראה כמה אנו קשובים לאורח חייהם, מעידה רבות על איכות הקשר.

להעדיף את החוויה על פני המוצר

גם אם זה נשמע כמו קלישאה, מומלץ תמיד להעניק מתנה שהופכת לחוויה משותפת ומעשירה על פני בלנדר סטיק או אגרטל. הרי כל חיינו נרכוש, נמכור, נשבור, נקנה שוב ובסוף נזרוק הכל. אז למה להתעקש על עוד קישוט כשאפשר לצאת לסדנה משותפת, טיול מעיינות או סדרת הרצאות מעניינת?

אין דבר כיף יותר מלקבל מתנה שמתאימה לנו כמו כפפה. בין אם נלך על יום פינוק מיוחד, עציץ צבעוני או בשמים יוקרתיים, כדי לשמח ולרגש באמת, הבחירה המושלמת תלויה במידה בה נבחר להשקיע מחשבה. כשהטעם האישי ותחומי העניין של מקבל המתנה ניצבים כל הזמן כשיקול, סביר מאוד להניח שהפעם, נקלע בול.