A password will be e-mailed to you.

מצב התיירות בארץ: ממחברתו של מנכ”ל בית מלון בישראל

מאת: דודי בן גל | 15 בנובמבר 2017

אחרי חגיגות התייר ה-3 מיליון הנה טור דעה שחושף איך התיירות בארץ נראית בשטח

 

 

על פי הפרסומים בכלי התקשורת השונים בתקופה האחרונה, התיירות הנכנסת לישראל חווה תקופת שיא. משרד התיירות, בראשות שר התיירות יריב לוין, מקצה משאבים אדירים לשיווק ישראל כיעד תיירותי שפונה לקהלים שונים ומגוונים. האסטרטגיה השיווקית של משרד התיירות השתנתה כמעט מקצה לקצה בשנה האחרונה והמיקוד הוא כעת באזורי תיירות כגון אילת, ים המלח הקמפיין “Two cities one  break”, המשווק חבילה משולבת של ירושלים ותל אביב, בכיכובה של שיר אלמליח, זכה להצלחה אדירה ברשת.

התוצאה הישירה של מאמצי השיווק היא כמובן הגידול בכמות התיירים בחצי שנה האחרונה – גידול של 25% מול התקופה המקבילה אשתקד וגם מול 2015. רק בחודש אפריל האחרון נשבר שיא כל הזמנים של כמות תיירים נכנסת למדינה – בחודש זה הגיעו לישראל 350 אלף תיירים! בקצב הזה אין לי ספק שהשיא השנתי יישבר עוד השנה. חשוב לציין את ההשפעה של הגידול בתיירות ואת חשיבות הענף מבחינת ההכנסות במשק הישראלי – התיירות הנכנסת הכניסה למשק מעל 2 מיליארד $ בחציון הראשון של 2017 בלבד .

לאחר תקופה ארוכה במלונות מובילים באילת כגון דן פנורמה ומלכת שבא בשלוש השנים האחרונות אני עובד כמנכ”ל מלונות בצפון הארץ, בשנים אלו הייתי עד ממקום טוב בשורה הראשונה לנתונים הרשומים מעלה. התיירים ובעיקר הצליינים כמעט ולא פקדו את המלונות בעכו ונהריה והתחרות על התייר מול מלונות נצרת וטבריה, בהן הזיקה לנצרות ברורה, הייתה קשה מאוד. עם זאת, כבר מסוף שנת 2016 השינוי הורגש, והתחלנו לקבל הזמנות רבות של קבוצות תיירים גם לגליל המערבי. הגידול המשמעותי ביותר הייתה בתיירות מסין- בכל הארץ הגידול עמד על 75% וגם לאזורנו הגיעו התיירים הסיניים, רובם ככולם בקבוצות מאורגנות. ההיערכות לתייר הסיני במלונות ישראל הולכת ומשתפרת וכיום מציעים במלונות לא רק אורז לבן בבוקר, אלא גם שלטי בשפה הסינית, ערוצי טלוויזיה בסינית בחדרי האורחים ועוד.

בצד השני של המפה התיירותית– תיירות הפנים– אנו עדים למגמה הפוכה שממדיה רק מתחילים להיראות. תיירות הפנים בחציון הראשון של 2017 נשארה באותה מגמה כמו בשנתיים האחרונות, אך נתונים אלו לא כוללים את

חודשים יולי ואוגוסט בהם המוני ישראליים בילו את חופשת הקיץ בחו”ל , כל יום התבשרנו על שבירת שיא של כמות הנוסעים בנתב”ג. מדיניות השמיים הפתוחים הביאה לכניסת חברות טיסה לואו קוסט ולהוזלה משמעותית בחבילת הנופש בחו”ל, צרפו לכך שער יורו / דולר נמוך מול השקל ותקבלו דיל שקשה לסרב לו .

במלונות ישראל החלו להפנים שהתחרות על כיסו של הנופש הישראלי מול מלונות חו”ל תלך ותחריף ולכן אנו עדים למבצעים אטרקטיביים בקיץ ובחגים הקרובים. הקהל הישראלי מתקבל במלונות בארץ בזרועות פתוחות ואף חוזר פעם אחר פעם לאותו מלון מוכר וטוב .