A password will be e-mailed to you.

נס חנוכה מוקדם? סופגניית ספינג’ עם כבד אווז

מאת: WeLead | 21 בנובמבר 2017

זו אולי הסופגניה הכי מושחתת שפגשנו

 

כאילו אנחנו צריכים שירימו לנו ריגושים לקראת חנוכה אז פתאום אנחנו מוצאים את הפלא הזה. אתם יושבים? אז קבלו ספינג’ כבד אווז. ניתן לכם רגע לעבד את זה.

שני המרכיבים העיקריים פה הם מושחתים ונהנתניים בפני עצמם: בין אם זו סופגנית הספינג’ השמנמנה והאוורירית המטוגנת בשמן עמוק ומגיעה מצופה בסוכר ובין אם זה כבד האווז שהוא שמנמן לא פחות.  תחברו ביניהם יחד וקיבלתם פה מנת שחיתות למתקדמים.

צילום: דן לב

לפלא הזה אחראי לא אחר מהשף וזוכה מאסטר שף, אבי לוי והמנה מוגשת במסעדתו הירושלמית המחודשת “המוציא”.

כך הוא מספר על יצירת המנה:  “ספינג’ כבד אווז, היא מנה שחשבתי עליה במחקר שלי אחרי הספינג’ המקורי ממרוקו , אחרי שהגעתי למתכון של ספינג’ מושלם מבחינתי, החלטתי להוריד את רמת המתיקות וליצור פרוסות של כבד אווז שנצלה על גריל ופשוט להניח אותו על הספינג שמשמש כמו קן לכבד האווז שידוך מושלם למנה נועזת ומרימה גבות”.

צילום: דן לב

מה עוד תמצאו שם בצלחת? מריחה עדינה של ריבת פירות יער ואגס מקורמל וקצת אבקת סוכר (אל תשפטו זה פשוט מעדן).
מחירו כ120 שקלים והוא שווה כל ביס.
בכלל זה הזמן לציין את השינוי שעברה מסעדת המוציא הירושלמית ששינתה מיקום, אל דאגה היא עדיין ניצבת בסמוך לשוק מחנה יהודה, שמשמש משכן הולם לאוכל האותנטי והשמח שמוגש שם.
המסעדה החדשה משדרת וייב מודרני יותר אך עדיין עם נגיעות אתניות שמאפיינות את לוי ואת הבישול שלו. המטבח כאן גדול יותר ולא מגביל קולינארית, להבדיל מהמקום הקודם. המוציא החדש נולד אחרי 6 שנים של פעילות בהמוציא הישן והוא משדרג מאוד. יש פה גם קומה שנייה לאירועים.
בישול אותנטי מהמטבח המרקואי עליו גדל לוי מקבלות פה טאצ’ מודרני עדכני.

צילום: דן לב

המוציא, יפו 113 (מחנה יהודה), ירושלים, טלפון 02-6310050