A password will be e-mailed to you.

שהגלידה משתלטת לנו על הבית

מאת: WeLead | 9 ביוני 2017

באופן מפתיע, הטרנד העיצובי הלוהט ביותר הקיץ מגיע דווקא היישר מהמקפיא. לעומת הקיץ בשנה שעברה, שהתקיף אותנו עם אופנת צבעי ניאון זרחניים וזועקים, השנה צבעי הקיץ שואבים השראה מגווני הגלידה הפסטליים והרגועים בהרבה כמו צהוב בננה, ירקרק עדין, ורוד מתוק ונוגה ותכלת רך.

זו לא הפעם הראשונה שעולם העיצוב, הכולל את עיצוב הפנים, האופנה, האביזרים והביוטי מתגנדר לקראת הקיץ בפאלטה הפסטלית, אלא שהשנה אף נוספים לחגיגה גוונים נוספים ודימוי קיץ המופיעים בעיקר כהדפסים והם מתכתבים עם הטרנד בצורה מתוקה ומגניבה.

בעולם תזזיתי וחסר סבלנות כמו עולם האופנה, עמידה במקום משולה לצעידה אחורנית ומותגי העל מתנהגים בהתאם. זו מן הסתם הסיבה שחברות, מותגים ומעצבים מקפידים שלא להוריד את היד מן הדופק, להישאר מעודכנים, להתוודע לטרנדים רגע לפני שהם נוחתים והופכים נחלת הכלל, לרגש מידי עונה ולהיות אלו שהביאו את הבשורה.

אריחי חיפוי CENTO מבית iMOLA להשיג בויה ארקדיה (8)

אריחי חיפוי CENTO מבית iMOLA להשיג בויה ארקדיה | צילום: יח”צ

פרחים, ציפורים, סוכריות, גלידות, דבורים, ארטיקים אלו הדימויים שתפגשו בפריטי העיצוב הנמכרים ברשתות רבות, שהחליטו לזנוח לרגע את המונוכרומטי ולהתמסר למתיקות האביבית.

ומה דעתכם על קיר סלון בצבע גלידה תות? או על קיר חדר שינה בגוון גלידת לוונדר? תודו שזה נשמע מעניין.. ואם אתם רוצים לאמץ אליכם את טרנד הגלידות – קירות צבועים בפסטלים מרגיעים זה הדבר עבורכם. צבעים עדינים מעלים בנו אסוציאציות חיוביות ומחשבות משמחות, הם ידועים כמשפיעים עלינו ועל תחושותינו בצורה חיובית ובדיוק בשל כך, אנשים נוטים לקשט את חדרו של התינוק, בגוונים מסורתיים אלו של ורוד או תכלת עדינים.

אנשים רבים נוטים לחשוב כי בחירת צבעי פסטל היא הבחירה הקלה ביותר, אך יש לזכור כי בערבוב לא נכון של צבעים אפשר לעשות הרבה טעויות וחלל קטן יכול להפוך במהרה למראה של חנות ממתקים מתוקה עד בחילה. כמו בכל דבר אחר בחיים, חייבים לבצע בחירות מוצלחות גם בהחלטות הגוונים וערבובם.

אריחי חיפוי CENTO מבית iMOLA להשיג בויה ארקדיה (8)

אריחי חיפוי CENTO מבית iMOLA להשיג בויה ארקדיה | צילום: יח”צ

היופי בצבעי הפסטל הוא היכולת המשחק עם מגוון פריטים שונים היוצרים מראה הרמוני וממושך. דמיינו חיפויי קיר בגוון ירוק תפוח עדין לצד ספה אפרפרה וכריות בעלות טקסטורה ירוקה, אגרטל פרחים בגווני ורוד עתיק ושטיח קלוע. צבעי הפסטל מעניקים מראה שקט ונעים. ישנן הוכחות מדעיות כי צבע ירוק על גווניו (מכהה ועד הבהירים ביותר) הוא צבע המשרה רוגע כשנמצאים במחציתו, לכן, מומלץ לשלב אלמנטים ופריטים בגוון זה באזורי מנוחה כמו חדרי שינה, חדרי ילדים, סלון ופינות אוכל.

גווני פסטל בהירים באים לידי ביטוי גם בתאורה המשפיעה על כמות האור שנופלת על החלל. גופי תאורה בצבעי פסטל יהוו פריט עיצובי לכל דבר ויעניקו תחושה חמימה של בית. גופי תאורה צהובים, כתומים ובהירים נוספים ממשפחת גווני הבז’ הפסטליים יעניקו מראה חמים ורך לבית וישרתו את המטרה של הארת החדר בו זמנית. צבעי פסטל מעניקים תחושה אוורירית עליזה ולכן ניתן להשתמש בהם כמעט בכל תחום בבית. בנוסף, ביכולתם מחקרים מוכיחים כי צבעי פסטל מרגיעים ומשרים תחושה אופטימית גם מבלי כוונת תחילה לכך.

חדר האמבטיה הופך ליותר ויותר חשוב כמרחב מגורים יומיומי: מה שהיה בעבר שטח פונקציונאלי להיגיינה אישית הפך כיום למרחב לטיפוח ולהגשמה אישית. צבעוניות מרעננת ושונה נותנת את אותותיה בעולם הכלים הסניטריים.  גוונים חדשים ולא מוכרים, משתלבים עם חומרים מוכרים ויציבים.

כיור ארטיס ורוד של נגב. צילום יחצ (Custom)

כיור ארטיס ורוד של נגב | צילום: יח”צ

שילוב של צבעוניות חדשה ומעודכנת לצד טכנולוגיה מתקדמת – מאפשרת לצרכן ליהנות מהטרנדים העכשוויים בעולם העיצוב והאופנה תוך חווית נוחות וחיסכון בצריכת המים לצד איכות.

חדר הרחצה הפך בהדרגה לחדר ספא פרטי, הן מבחינת גודלו והן מבחינת העיצוב. חדרי הרחצה בעיצוב המודרני, נעים במרחב החדש בין איכויות השימוש הטכני והחדשני של האמבט לבין מודעות גוברת לתרבות עיצוב ולסגנון חיים.

Rainshow ראשי מקלחת של גרואה | צילום: יח"צ

Rainshow ראשי מקלחת של גרואה | צילום: יח”צ