A password will be e-mailed to you.

8 טיפים לעיצוב חדר אמבט ידידותי לסביבה

מאת: WeLead | 3 בספטמבר 2017

בשנים האחרונות חשיבה ירוקה ואקולוגית הפכה לדרך חיים עבור רבים מאתנו, כשהיא משפיעה על כל תחומי החיים, ביניהם כמובן גם עיצוב. אז איך נהפוך ירוקים ונעצב לנו בית אקולוגי שיהיה גם יפה?

 

 

בנייה ידידותית לסביבה נחשבת לדבר חדש יחסית בארץ, בזמן שבעולם מדובר בנושא שכבר מוכר מזה שנים. בבסיס הרעיון עומדים מספר עקרונות: בניה שאינה מזהמת, בנייה חסכונית אשר מאפשרת חיסכון בעלויות גם במהלך המגורים, בנייה מחומרים ממוחזרים ובנייה שמטיבה עם הסביבה הטבעית של המבנה.

לפניכם טיפים לבנייה ידידותית לסביבה של חדר אמבטיה. מאחר ובחדר זה יש שימוש בחומרים מגוונים כמו לדוגמא קרמיקה לאמבטיה, וכן במשאבים כמו חשמל ומים, הרי אפשר למצוא דרכים שונות אשר באמצעות בנייה ידידותית עם הסביבה נוכל להטיב עמה.

 

עיצוב חדר אמבט

 

 

  1. בשיפוץ חדר האמבטיה והכלים הסניטריים שקלו ציפוי מחדש של הכלים הסניטריים במקום קנייה של פריטים חדשים. הציפוי מקנה מראה חדש, נקי ואסתטי וחוסך כסף.
  1. בחדר האמבטיה אנו נוטים לבחור בחומרים המסורתיים המוכרים לנו, אך בשוק קיימים חומרים אקולוגיים חדשניים רבים ומגוונים וכן חומרים ממוחזרים שונים. בדיקה מקדימה וסקר שוק של החומרים תוביל לתוצאה מקורית, מעניינת, חסכונית ואקולוגית.
  1. הימנעו מתליית וילון אמבטיה שעשויPVC – חומר שאינו ניתן למחזור ופולט כימיקלים לאוויר. קיימים בשוק וילונות רבים, העשויים מחומרים ידידותיים לסביבה העמידים בפני לחות והניתנים לכביסה בעת הצורך.
  1. בחדרי אמבטיה רבים מתוכננים פתחים קטנים מדי שאינם מאפשרים כניסה של אור במידה מספקת גם בשעות היום. כדי לנצל את התאורה הטבעית באופן מקסימלי, תכננו פתחים רחבים יותר שמאפשרים זרימת אוויר והפחתה של שימוש בתאורה מלאכותית.
  1. בחרו  להשתמש בקרמיקה ממוחזרת, כלומר לא בקרמיקה חדשה אלא כזו שעברה שחזור ושימור, בכך אנחנו חוסכים בייצור החומר. לגבי קרמיקה לאמבטיה אנחנו יכולים גם לבחון כיצד נעשה תהליך הייצור ולבחור קרמיקה אשר יוצרה  בתהליכים שאינם פוגעים בסביבה. יש לציין שמלבד אריחי קרמיקה לאמבטיה אפשר להשתמש במשטחים טבעיים, כמו אריחי קוקוס ואריחים אחרים שנחשבים ירוקים מעצם החומרים מהם מייצרים אותם.
  1. אנחנו יכולים לחסוך בצריכת החשמל ולהפוך את חדר האמבטיה לידידותי יותר לסביבה באמצעות מספר אופציות. ראשית, על ידי  שימוש באור טבעי מבחוץ, זה אומנם בעייתי לא פעם, שכן חדר האמבטיה לא תמיד פונה לחלון חיצוני אך ניתן לדאוג שכך יהיה. בנוסף לכך אנחנו יכולים להשתמש בנורות חסכוניות וידידותיות לסביבה. ניתן גם להשתמש בנורות אשר נדלקות באופן חסכוני עם טיימרים קבועים.
  1. שימוש במים – ניתן להשתמש בברזים חסכניים אשר מונעים בזבוז מיותר של מים וכן אנחנו יכולים להשתמש בקולטי שמש אשר מאפשרים חימום של מים באופן טבעי. חשוב לציין שמערכות מתקדמות ידידותיות לסביבה מאפשרות מחזור מים, אך מדובר במערכות שכמעט ולא קיימות בחדרי אמבטיה אלא בשימוש מכשירים כמו מכונת כביסה.
  1. אם אתם מחפשים דרכים לבנות באופן ידידותי לסביבה חדר אמבטיה, מוטב להתייעץ עם מומחה בתחום, בפרט אחד שמכיר אריחי  קרמיקה לאמבטיה שהם ידידותיים לסביבה וכן אביזרים אחרים. כך תוכלו לבנות בית ידידותי לסביבה שיהיה יעיל וחסכוני עבורכם.

עיצוב חדר אמבט

חברת ש.ד.י אהרוני ובניו מתמחה בייצור ועיצוב כחול לבן של ארונות אמבטיה בהתאמה אישית. בימים אלה, משיקה ש.ד. אהרוני סדרת ארונות לאמבטיה עמידים בפני מים, מחומרים ירוקים וממוחזרים עם אחריות מוצר לכל החיים. אנשי הפיתוח בחברה חקרו במשך כארבע שנים והצליחו לפצח את הנוסחה לבעיה הקיימת והנפוצה בחדרי הרחצה.