A password will be e-mailed to you.

5 טיפים לעיצוב חדר שינה מקצה לקצה

מאת: WeLead | 25 ביולי 2017

כל מה שצריך לעשות בשביל לעצב מחדש את חדר השינה הוא להוסיף תאורה נכונה, לשנות את המיקום של המיטה, לרענן את הצבעים, להשתמש בארון ולשקול החלפת סגנון. איך עושים זאת? הנה כמה הצעות

חדר השינה הוא ככל הנראה המקום הכי חשוב בבית. אנחנו מתחילים בו את היום, חולמים עליו במשרד וחוזרים אליו בלילה כדי לנוח ולהירגע. חוץ משינה, רובנו משתמשים בחדר השינה בשביל להאזין למוזיקה, לקרוא ספר, לצפות בטלוויזיה ולבלות זמן איכות עם בני זוג ומשפחה. מצד שני, רק מעטים משקיעים את המשאבים הנדרשים בכל הנוגע בעיצוב חדרי שינה שלהם והתוצאה עלולה להיות הרגשה לא נעימה ותחושת תסכול.

האמת היא שלא חייבים להרוס לגמרי את חדר השינה הקיים בשביל לעצב אותו מחדש. אפשר להגדיר תקציב של 5,000-15,000 ש”ח בלבד ולהשיג באופן מיידי שורה ארוכה של מטרות. הנה למשל כמה טיפים לעיצוב חדר שינה מקצה לקצה ובהתראה קצרה:

  1. הוסיפו תאורה

גוף התאורה בחדר השינה הוא האלמנט הסודי שמשפיע הכי הרבה על איכות החיים שלכם. מי שמכיר מקרוב את תחום עיצוב הפנים יודע שאסור להתפשר על התאורה, בעיקר בחלל קריטי כמו חדר שינה שבו אנו מבלים את רוב שעות היום. תאורה נכונה מרגיעה, מעניקה תחושה טובה וחשובה בחדרי שינה של ילדים. במקביל, היא יכולה ליצור אשליה אופטית של חלל גדול ולשדרג גם חדרים קטנים.

צילום: אתר גוד נייט

צילום: אתר גוד נייט

כדאי לבחור בתאורה מרכזית ולדאוג להתקין עמעם (דימר) לשליטה בעוצמת האור. בנוסף, לאורך שעות השמש כמו למשל בשבתות וחגים רצוי לפתוח חלון על מנת להכניס קצת אנרגיה לחדר ולרענן אותו.

  1. שנו את מיקום המיטה

כל אלמנט שתבחרו להכניס לתוך חדר השינה ישפיע על העיצוב ועל תחושת הנוחות שלכם. עם זאת, אין ספק שלמיטה שמור מעמד מיוחד ומדובר ברהיט הכי דומיננטי בחדר. הטעות הנפוצה היא להציב את המיטה מול דלת הכניסה כי מהר מאוד תרגישו חשופים.

לפיכך, הפתרון הוא למקם את המיטה לצד הדלת ובמקום שממנו ניתן לצפות על מי שבא. מיותר לציין ששינוי מיקום המיטה לא דורש מכם שום סוג של הוצאה כספית אלא רק כמה דקות של מאמץ פיזי.

צילום: אתר גוד נייט

צילום: אתר גוד נייט

  1. צבעו את החדר מחדש

אם אתם ממש בעניין של להשקיע זמן, תמיד תוכלו לצבוע מחדש את החדר ולשנות לגמרי את האופי שלו. צביעת חדרי שינה מתאימה למי שגר בשכירות, אטרקטיבית בדירת מגורים שעומדת למכירה ומיועדת לכל מי שנמאס לו מהעיצוב הקיים אבל הוא עדיין לא מוכן להשקיע עשרות אלפי שקלים בשיפוץ יסודי.

רצוי לבחור צבעים בהירים ומרגיעים לחדר השינה. אפשר לבצע את הצביעה באופן עצמאי או להזמין אנשי מקצוע וכדאי להתרשם מסגנונות עיצוב שקיימים באתרי האינטרנט. שילובים של גווני פסטל ישרו הרגשת ביטחון ונועם בחדרי שינה של מבוגרים, לעומת גוונים כהים יותר שיתאימו לבני נוער וילדים. עם זאת, לא מומלץ להשתמש בצבעים כמו שחור ואפור שמעצימים את תחושת העייפות ומזוהים עם דכדוך ודיכאון.

צילום: shutterstock

צילום: shutterstock

  1. השתמשו בארון

תחושת מיאוס מחדר שינה מושפעת בין היתר מחוסר סדר ובלגן. אם לא נוח לכם להיכנס לחדר השינה כי הבגדים מפוזרים בכל מקום וכי אתם אף פעם לא מוצאים את השלט של הטלוויזיה, הגיע הזמן למהפך. השקעה חד פעמית בארון תעשה פלאים לחדר שלכם ותשפר את איכות החיים של כל שאר בני המשפחה.

טיפים לעיצוב חדר שינה

צילום: shutterstock

יש כמה אפשרויות לשילוב ארון בחדר שינה. בחדרים גדולים כדאי להתקין ארון קיר ייעודי עם דלתות הזזה ולהתקין עליהן מראות לתחושה יוקרתית ומרשימה. בחדרים קטנים יותר תצטרכו להשתמש בארון בגדים מתאים ולקבע אותו בקירות הניצבים לדלת בשביל לא לסתום את החלל. אל תשכחו גם לשלב תאורה בתוך ארון הבגדים, כדי שלא תצטרכו להעיר את בני הזוג כשתחפשו גרב סוררת בשעות הקטנות של לילות החורף הקרים.

  1. החליפו את הסגנון

אם אין ברירה ואף טיפ לא עוזר, אולי כדאי לשקול החלפה טוטאלית של סגנון העיצוב. בהחלפת סגנון תוכלו לרענן לא רק את הדקורציה בחדר אלא גם את המיטה, הקומודה, המראה והשידות. יש כיום מגוון רחב של סגנונות עיצוב שמתאימים לכל סוגי חדרי השינה. לכל סגנון עיצוב מאפיינים אחרים והיתרון הוא שלא צריך להתאמץ על מנת להבטיח מראה אחיד והרמוני.

צילום: אתר גוד נייט

צילום: אתר גוד נייט

אחת לתקופה מסוימת תוכלו להחליף את סגנון העיצוב הכפרי בסגנון מודרני, או לבחור דווקא סגנון יוקרתי שבו משתמשים בעץ מלא עם ארונות גדולים ומאסיביים. אפשרות אחרת היא לעצב את חדר השינה בסגנון מינימליסטי ולהוציא ממנו את כל מכשירי החשמל והרהיטים שבהם אתם לא עושים שימוש.

הדבר החשוב הוא לברר מה בדיוק רוצים לעשות בחדר חוץ מלישון ולרשום במדויק באיזה רהיטים צריך להשתמש כדי לאכלס אותו. רק לאחר מכן ניתן לבחור את סוג המיטה, צבע המצעים וכל הדברים הקטנים שקובעים את סגנון העיצוב של החדר.