A password will be e-mailed to you.

איך תבחרו את הפונט הנכון לעיצוב שלכם?

מאת: WeLead | 13 בספטמבר 2018

כשאנחנו מעצבים אתר אינטרנט, לוגו, סלוגן, או כל דבר אחר, אנחנו צריכים לקחת בחשבון שכל פרט ופרט, אמור לייצג ולסמל את העסק שלנו. כל דבר אשר אפשר לראות מבעד לדברים שאנחנו מציגים, אמור לשקף את המהות שלנו, ולכן יש לכך משמעות.

זו הסיבה שאנחנו נשקיע לא מעט זמן בבחירה של כל פרט ופרט בעיצוב, החל מצבעים, קווים, גודל, שורות ועוד. אפילו אם מדובר בלוגו פשוט לכאורה, אנחנו צריכים לדעת כיצד לכתוב ולצייר אותו, על מנת שנוכל שהוא יהיה בנוי בצורה מותאמת למה שאנחנו רוצים להציג בפני כל מי שייתקל בו, בין אם לקוח פוטנציאלי ובין אם זה לקוח קיים.

פונטים של טקסטים הם עוד אלמנט שאנחנו צריכים להתייחס במסגרת תהליך העיצוב. אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של פונטים, אשר חלקם אומנם בסיסיים ומתאימים למשל לכתיבת טקסטים רגילים, אך לעומתם אנחנו יכולים למצוא פונטים שכתובים בצורה מיוחדת, בין אם זה כאותיות ישרות, אותיות מסולסלות, אותיות מעוגלות, אותיות בסגנון תנכ”י ועוד. מן הסתם, אנחנו נבחר את הפונטים המתאימים עבורנו, הן על פי סגנון העיצוב שאנחנו רוצים לייצר והן על פי סוג הטקסט במסגרתו אנחנו רוצים להשתמש בבחירה שלנו.

בחירת פונטים תתבצע על פי פרמטרים שונים, לא רק על פי שאלה כיצד אנחנו רוצים לעצב את הטקסט ואת העיצוב שלנו בכלל, אלא מן הסתם אנחנו נבחר את הפונט המתאים על פי גודל המקום שעומד לרשותנו, האופן בו אנחנו רוצים לחלק אותו, והאלמנטים בהם אנחנו רוצים להשתמש.

לפני שנסביר בקצרה איך נבחר פונטים נכונים בפועל, צריך לומר שמדובר בתהליך שצריך להיות מבוסס על חשיבה מקיפה, כלומר, לא צריך להתייחס רק לשאלה איך הפונט נראה אלא גם להיבטים נוספים, איך הוא ישתלב באופן כללי בכל מה שאנחנו מבקשים להציג, ולכן חשוב שהתהליך יהיה מקיף ולא יתייחס רק לעניין ספציפי.

כיצד בוחרים פונטים בפועל

בשלב הראשון, עלינו לשאול את עצמנו מה אנחנו רוצים להציג, מה אנחנו רוצים לייצר ומה אנחנו מעוניינים שהתוכן שאנחנו מציגים יסמל, כיצד הוא ישתקף.

בשלב השני, עלינו לבחון את השאלה, עד כמה תהיה לפונט השפעה בעניין. ייתכן מאוד שאם מדובר בטקסט קצר, אז לא תהיה לכך משמעות. זו שאלה גם איפה בדיוק אנחנו מניחים את הטקסט ביחד לדברים אחרים בתוכן.

בשלב השלישי, אנחנו נעשה מספר ניסויים, בין אם זה באמצעות פונטים שונים, ובין אם זה באמצעות גדלים שונים של טקסטים. באופן כזה אנחנו נוכל לבחון טוב יותר מה בדיוק יכול להתאים לנו.

בשלב האחרון אנחנו נשלב את כל הדברים בתוכן, באופן כזה אנחנו נוכל לראות את התמונה המלאה, כיצד היא נראית וכיצד היא משפיעה על הדברים מבחינה ויזואלית.