A password will be e-mailed to you.

האם מוזיקה משפרת את הפרודוקטיביות?

מאת: WeLead | 16 באוקטובר 2018

אנשים רבים, וגם אני בתוכם, מעידים כי האזנה למוזיקה בעת העבודה משפרת לא רק את מצב הרוח אלא גם את הפרודוקטיביות שלהם. האם זה יכול להיות? או שזו סתם תחושת בטן?

יצאתי לבדוק.

ובכן, לפי ד”ר תרזה לסוויק, מאוניברסיטת מיאמי, זו ממש לא תחושת בטן. זה נכון וזה בדוק מדעית. לפי תוצאות המחקר שערכה ד”ר לסוויק עולה כי עובדים שמאזינים למוזיקה בזמן העבודה משלימים מהר יותר משימות ומטלות מאשר אלו שאינם מאזינים. והמסקנה שלה, לצד מסקנותיהם של עוד מחקרים רבים נוספים, היא  אחת – למוזיקה יש השפעה חיובית על הפרודוקטיביות שלנו בעבודה.

כשיש לנו מוסיקה טובה ברקע אנחנו מעבדים מידע יותר טוב וההבנה שלנו מתחדדת. האזנה למוזיקה משחררת במוח שלנו דופמין, ודופמין קשור לאושר והנאה אך גם קשור לתפקודים קוגניטיביים גבוהים כגון: זיכרון, הבנה ומחשבה.

אבל יש במחקר של ד”ר לסוויק גם תנאי. אנשים באמת יעבדו טוב יותר עם מוסיקה ברקע בתנאי שהיא לא מפריעה או עוצרת את העבודה שלהם. וזה בדיוק מה שהוביל אותי לפורטל תחנות הרדיו radio.2net.co.il.

כאוהב מוזיקה מושבע מצאתי שאני מאוד אוהב לעבוד עם מוזיקה ברקע, אבל כאשר האזנתי למוזיקה ביוטיוב, למשל, אז הרצף המוזיקלי נקטע כל כמה דקות על ידי פרסומות מעצבנות או חסויות שממש לא מעניינות אותי. כי מה לעשות, על פי יוטיוב המוזיקה היא “חינם” כל עוד אנחנו מוכנים להאזין ולראות פרסומות. בנוסף, לעיתים קרובות הופיעו לי שירים בפלייליסט מסגנונות שאני ממש לא אוהב ומבלי שביקשתי.

בפורטל תחנות הרדיו האינטרנטיות rdio.co.il כל זה נחסך ממני. אני לא צריך להכין מראש פלייליסט, וגם לא צריך לזכור את כל הפלייליסטים שהכנתי או להסתבך עם מספר רב של פלייליסטים. אני פשוט לוחץ על הסגנון המוזיקלי שאני אוהב ובום – יש לי רצף מתמשך של שירים בסגנון שבחרתי. אין שם פרסומות או חסויות מטרידות, המוזיקה מתנגנת כל הזמן ללא כל הפרעה, והיא באמת ובתמים ב ח י נ ם. אני פשוט לוחץ על טראנס, אלקטרו או דאנס ונכנס לקצב עבודה מטורף. אני עובד יותר מהר וגם הרבה יותר טוב. מה שנקרא פרודוקטיבי יותר.

אימא שלי זה סיפור אחר. היא מבוגרת והיא גם טכנופובית (מפחדת מטכנולוגיה). לקח לי כמה שנים טובות עד שהצלחתי לשכנע אותה להיכנס ולראות מה זה ה”אינטרנט”. עכשיו גם היא גם מאזינה לפורטל תחנות רדיו אחר – radio.2net.co.il כשהיא מבשלת, קוראת, מקפלת כביסה, נופשת או שומרת על הנכדים. היא מסתדרת נהדר עם האתר הזה, כי זה פורטל עם ממשק מינימאלי, עם מעט פקדים ומאוד פשוט לשימוש. היא לוחצת רשת א, רשת ב או גלי צהל להאזנה לתוכניות האהובות עליה או שמעדיפה רק מוזיקה ובוחרת מוזיקה קלאסית, עברית או סווינג ורוקדת לה בהנאה ברחבי הבית. לעיתים גם אבא מצטרף.

radio.2net.co.il – המיטב מכל סגנון מוזיקלי שתבחרו

בפורטל תחנות הרדיו radio.2net.co.il אפשר להתרכז בעבודה או במטלה בלי הסחות דעת. ניתן לשוטט במהירות בין עשרות תחנות רדיו ישראליות במשדרות על תדרים אך מומלץ להאזין לתחנות הרדיו האיטרנטיות ובהן לבחור בין סגנונות שונים המשמיעים מוסיקה איכותית ברצף ללא פרסומות או עם פרסום מועט. הכול מינימאלי, פשוט וגם חינמי. פשוט בוחרים את הסגנון המוזיקלי הרצוי, ומיד מתחילים להאזין לרצף איכותי של שירים וצלילים שכולל את המיטב מכל סגנון מוזיקלי.