A password will be e-mailed to you.

פרסום באמצעות משפיענים: 10 טרנדים שכדאי לשים לב אליהם

מאת: WeLead | 27 בדצמבר 2018

המפתח הוא לייצר חיבור מוצלח בין מערך השיווק של העסק שלכם לבין המשפיענים.

פרסום באמצעות משפיענים הוא שילוב של כלי שיווק ישנים וחדשים. התחום לוקח את הרעיון של שיווק באמצעות סלבס ומברר מחדש איך להתאים את זה לעולם המודרני שמונע על ידי רשתות חברתיות.

בשונה מסלבריטאים, משפיענים יכולים להגיע מכל רקע או תעשייה ויש להם מספר מגוון של עוקבים. דבר אחד שיש לכל המשפיענים שמשותף זה שהם דמויות בולטות ברשתות החברתיות ושיש להם קהל מגובש שעוקב אחריהם. היכולת שלהם להשפיע על אחרים מאפשרת להם לספק קול אנושי למותגים. שיווק באמצעות משפיענים הוא פחות ישיר מאשר המקובל בצורות השיווק המסורתיות, אבל כאשר עושים את זה כמו שצריך זה מאפשר לתקשר עם הלקוח בצורה אותנטית.

ומדובר בשוק שגדל מיום ליום. תחום שיווק המשפיענים צפוי להגיע לבין 5 ל-10 מיליון דולר עד שנת 2022. עם עוד עסקים שמתחילים להתנסות בשיווק משפיענים, התחום ממשיך להתפתח ולהתרגל לשוק הכללי. אז לפני שאתם מתחילים להריץ את קמפיין המשפיענים הבא שלכם הנה עשרה טרנדים בתחום שכדאי לשים לב אליהם:

פרסום באמצעות משפיענים

1. עלייה במתן הבמה לשיווק באמצעות משפיענים

יותר מותגים עושים שימוש במשפיענים למטרות שיווק יותר מאי פעם- והטרנד הזה בטוח הולך להמשיך גם ב-2019 והלאה מכך. המציאות כיום היא כזאת בה השיווק המסורתי המתמקד בטלוויזיה וברדיו פשוט לא אפקטיבי כמו שהיה פעם. לכן מותגים מתחילים למקד את המאמצים שלהם במקומות בהם הם מאמינים שקהל היעד מבלה את זמנו- אונליין, ברשתות החברתיות.

העסקים זוכים לתמורה הוגנת בכל הנוגע לשיווק באמצעות משפיענים. לפי אתר שמדד את ססטיסטיקות התחום, עסקים מרוויחים בממוצע 7.56 דולר על כל דולר שהם מוציאים. לכן, זה לא מפתיע שצורת השיווק הזו גדלה פי שניים בשנתיים האחרונות.

שיווק באמצעות משפיענים הוא אפקטיבי במיוחד בגלל שבאופן טבעי אנחנו נוטים לסמוך על אנשים אחריהם אנחנו עוקבים ברשתות החברתיות. אחרי הכול, לא היינו עוקבים אחריהם מרצוננו אם הם לא היו מעניינים אותנו. לכן שמגיע הזמן בו משפיען ימליץ על מוצר או שירות הקהל שלו יקשיב.

2. גם למשפיענים קטנים יש כוח

בתחום המשפיענים, יותר זה לא תמיד יותר טוב. מותגים מתחילים להבין את כוחם של מיקרו-משפיענים או משפיענים שיש להם באופן כללי פחות -מ10,000 עוקבים ברשתות החברתיות. משפיעני מיקרו הם יותר כמו “אנשים רגילים”.

הם מתקשרים וגורמים למעורבות בקרב העוקבים בתדירות גבוהה יותר, כי הם נראים יותר נגישים ואותנטיים. זאת בעוד שהמשפיענים הגדולים והסלבס זוכים למאות אלפי ומיליוני עוקבים והקשר שלהם עם הקהל הוא פחות אינטימי ואישי.

משפיעני מיקרו לרוב יודעים מה התחומים החזקים שלהם והטריקים שלהם, ורוב הסיכויים שהעוקבים שלהם יסמכו עליהם וילכו אחר המלצתם. כמו כן משפיעני מיקרו מתאימים לקמפיינים בתקציב נמוך יותר.

3. ספרו סיפור

בבסיסו, שיווק באמצעות משפיענים עוסק בלספר סיפור. הקמפיינים הטובים ביותר נוצרים כאשר המפגש בין המותג למשפיען מייצרים תוכן מעולה שבאמת מוצא חן בעיני הקהל. סיפור הסיפור מתקשר עם הלקוחות ומעלה את הסיכוי לביצוע רכישה..

בשביל שהתוכן יועבר באמת לקהל היעד המשפיען צריך לתפוס את תשומת הלב של העוקבים בצורה משכנעת. תמונה פשוטה של מוצר על רקע מסויים לא תעורר אצל הקהל את התגובה הרצוייה. וידיאו זו דרך מצויינת לגרום לסיפור להתעורר לחיים.

4. וידיאו ושידור חיי תופסים תאוצה ברשתות החברתיות

אנחנו קצרים בזמן ותשומת לב אבל אנחנו אוהבים שמבדרים אותנו. זו בדיוק הסיבה ששיווק באמצעות וידיאו זה תחום שהולך ומתפתח בכל הפלטפורמות, ונכון להיום מייצג כשליש מהתנועה באינטרנט.

וידיאו הרבה פעמים מרגיש יותר אותנטי וכיף לצפייה, וזאת הסיבה בגללה משפיענים ממשיכים לעשות ניסויים בטרנדים בשיווק באמצעות וידיאו. הם קופצים לתחום המרתק של תוכן בוידיאו שיכול להיות הרבה יותר ממיר מתוכן כתוב.

מותגים נותנים חסות גם לשידורי לייב של משפיענים בפייסבוק ובאינסטגרם. שידור לייב יכול לכלול פתיחת אריזה שהמשפיען קיבל מהמותג, שאלות ותשובות, קידום של פעילויות או מקומות וצילומי מאחורי הקלעים באירועים ובהשקות. המפתח הוא לשמור על זה אותנטי ומעניין.

5. שקיפות בפרסום

הייתה דאגה הולכת וגוברת מצד הממשלות בנוגע לקווים הלא ברורים ברשתות החברתיות. למעשה לשכת המסחר המרכזית שלחה מכתבים למשפיענים ומשווקים בבקשה להבהיר כשמדובר בפרסומות ברתות החברתיות.

שקיפות בפרסום מסדירה את חוקי התחום, כך שגם המפרסמים וגם המשפיענים משחקים באותם כללים. אפילו אם התוכן הוא פרסומת באופן ברור המשפיען צריך להבהיר שמדובר בשיתוף פעולה בתשלום. אופציה אחת היא להשתמש בהאשתגים מתאימים או בכיתוב.

6. המשפיען חייב להיות כנה ואותנטי

לקהל אין סבלנות לתוכן מאולץ או מזוייף. המשפיענים צריכים להתחבר באופן כנה למותגים אותם הם מפרסמים. סוג השיווק הזה עובד רק כאשר המשפיען אותנטי באופן בו הוא מקדם את המוצר: הוא צריך באמת לאהוב את המוצר או המותג או שהקמפיין לא יעבוד.

למעשה, מותגים רבים מחפשים אחר משפיענים שכבר משתמשים במוצר שלהם. ומתי שזה אפשרי, מותגים צריכים לבקש פידבק מהמשפיענים שיסבירו בדיוק מה הם אוהבים ולא אוהבים במוצר.

7. תרמית משפיענים או עוקבים מזוייפים

עם עליית שוק המשפיענים גם צד אפל של העסק החל לחשוף את ראשו המכוער: תרמית משפיענים. זה קורה מתי שמשפיענים מעלים באופן מלאכותי את מספר העוקבים והלייקים שלהם. לפעמים הם משתמשים בבוטים אוטומטים שמעלים את מספק העוקבים שלהם.

זה אומר שהמפרסמים צריכים לבדוק יותר מאת המספרים היבשים כשהם בוחרים במשפיען שיקח חלק במקפיין שלהם.

8. העליית של משפיענים וירטואלים

טרנד ששווה לשים עליו עין זה השימוש באוואטרים של משפיענים. הטרנד הזה התחיל עם יצירת האיט גירל הוירטואלית הראשונה ליל מיקלה. היא דוגמנית בת 19 שגרה בלוס אנג’לס ומפרסמת בפיד את התלבושות האופנתיות שלה בנוסף לשירים שהיא מוציאה בספוטיפי.הקיום המאוד וירטואלי שלה גורר תגובות חיוביות ושליליות של הקהל שמנסה בכלל להבין אם הדבר הזה מוצא חן בעיניו.

9. האינסטגרם הוא המלך אבל אל תתעלמו מפלטפורמות חדשות

האינסטגרם ממשיך לשלוט בתור הכלי הכי משמעותי לשיווק באמצעות משפיענים, בעיקר בגלל מספר המשתמשים העצום והנגישות לתוכן ווידיאו. אבל זאת לא הפלטפורמה היחידה בשוק. יוטיוב גם כן מלאה במשפיענים פוטנציאלים.

שוק המשפיענים בפייסבוק, פינטרסט וסנאפצ’אט גדלים גם. בלוגים עדיין נמצאים מאחורי אינסטגרם ופייסבוק למרות עליית הפופולריות שלהם בשנים האחרונות. משפיענים רבים מאמצים בלוגים לתוכן יותר מלא ורחב.

10. הגדילו את היריעה

מכיוון שרוב משפיעני המיקרו הם בעלי קהל קטן יחסית, מותגים צריכים למצוא דרך להגדיל את האפקט של ההשפעה. בשביל לעשות זאת פעמים רבות הם מגדילים את מגוון המשפיענים איתם הם עובדים.

במילים פשוטות, לא שמים את כל הביצים בשק של משפיען אחד. שימוש במספר משפיענים מגדיל את מספר האיזכורים של המוצר ואת מעורבות הגולשים עם המותג. שימוש במשפיענים שונים יאפשר לכם להגיע לקהלים שונים כמו גם לקבל דרכי שיווק שונות.

ככל שמותג משתמש ביותר משפיענים כך גם הקמפיין נהיה יותר מורכב. הרעיון הוא להסתכל על המשפיענים כחלק מצוות השיווק. לגייס אותם לרעיון ולגרום להם להתלהב מהמשימה.

לחצו לכאן לדוגמאות של קמפיינים