A password will be e-mailed to you.

מה התקופה הנכונה ביותר למעבר דירה?

מאת: WeLead | 24 באוקטובר 2018

התקופה שבה נבחר לעבור דירה תשפיע על החוויה הכללית, על המחיר שנשלם ועל משך הזמן שיעבור עד שנחזור לשגרה. אך האם יש תקופה אחת מושלמת ומה בעצם היתרונות והחסרונות של החורף והקיץ? הנה כל התשובות

אחת ההחלטות החשובות ביותר בתהליך מעבר דירה היא מתי לבצע אותו. התאריך הנבחר חשוב לתיאום שירותי הובלות ועוד שורה ארוכה של פרטים טכניים, אך יש לו השפעה דרמטית על החוויה הכללית. בחירה נכונה של התהליך תקל על המעבר ותקצר את משך הזמן שיעבור עד שנחזור לשגרה מלאה, בעוד בחירה שגויה תגרור אותנו להוצאות מיותרות ולעוגמת נפש.

כבר עכשיו צריך להקדים ולומר שאין תקופה אחת מושלמת שמתאימה לכולם. הסוד הוא לתאם את התאריך הנבחר לצרכי המשפחה, כמו גם להביא בחשבון דרישות מיוחדות. עם זאת, רצוי בכל זאת להכיר את ההבדלים הכלליים בין מעבר דירה בקיץ ובחורף וכך לזהות את היתרונות והחסרונות של כל אפשרות.

בקיץ חם ויקר, בחורף קר ומסורבל

רוב מעברי הדירה בישראל מתקיימים בקיץ בגלל החופש הגדול. הורים לילדים עוברים דירה בתקופה הזו כי הם רוצים להתחיל את שנת הלימודים החדשה ברגל ימין, בעוד סטודנטים נעזרים באותו שיקול לפני כניסתם לאקדמיה. אלו בהחלט שיקולים רלוונטיים שמדגישים את היתרונות של מעבר בקיץ, אך לצדם יש כמה חסרונות שכדאי להביא בחשבון.

קודם כל, מעבר בקיץ יהיה יקר יותר בהשוואה לתקופות אחרות בשנה. הביקוש לשירותי הובלות כאמור עולה, בעוד ההיצע של נותני השירותים נשאר קשיח. זה גורם לעליית מחירים שעשויה להתבטא גם בשירותים נלווים שקשורים למעבר עצמו. למעשה, פערי המחירים בין אותם שירותי הובלות בקיץ ובחורף מגיעים לעשרות אחוזים וזה בהחלט שיקול משמעותי.

שנית, הקיץ בישראל נוטה להיות חם ולח. אלו תנאים לא אידיאליים למעבר דירה והם מקשים לא רק על המובילים אלא גם על הלקוחות. מצד שני, בחורף קר מאוד ולעיתים בלתי אפשרי להוביל ארגזים וקרטונים בלי שהם יירטבו. זה גורם למעבר להיות מסורבל יותר ויוצר עיכובים.

מה לגבי תקופות ביניים?

יש כאלה שרואים בתקופת החגים הזדמנות מעולה לעבור דירה בלי לסבול או לחרוג ממסגרת התקציב. על פניו יש לתקופת חגי תשרי יתרונות, כי הם מתקיימים בתנאי מזג אוויר נוחים יחסית ובגלל שיש חופש מהלימודים. מנגד, זו תקופה יחסית קצרה שבה אנחנו ממילא עמוסים עם מטלות משפחתיות וגם ימי העבודה של המובילים לא ממש גמישים.

לסיכום, כדאי לבחון כל מקרה לגופו וכך להחליט מתי לעבור. ייתכן ולהורים לילדים ישתלם יותר לעבור דירה בקיץ על אף העלויות, בעוד לסטודנטים עם מעט ציון עדיף לחכות לחגים או לחורף. בין לבין, אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע ולקבל גם המלצות מבני משפחה וחברים מנוסים.