A password will be e-mailed to you.

6 דברים שאפשר לנקות עם סודה לשתייה

מאת: WeLead | 17 בינואר 2019

ביצוע מטלות בית זה לא הדבר הכי כיף בעולם בלשון המעטה, שלא לדבר על זה שצריך ללכת לסופר ולסחוב כל מיני מוצרים כבדים, יקרים ולעיתים ממש לא בריאים.

מה אם היינו אומרים לכם שיש אפשרות לנקות את הבית עם אפס כימיקלים ובלי להשתמש בעשרות מוצרים שונים. אז הנה הנשק הסודי, וזה ממש פשוט: סודה לשתיה.

אם עוד לא נחשפתם לכל היכולות המדהימות של סודה לשתיה- הגעתם למקום הנכון. סודה לשתיה מתפקדת מצויין בתור חומר ניקוי טבעי ולא יקר ופחות או יותר אפשר לנקות עם זה כל דבר בעירבוב עם חומרים טבעיים נוספים כמו חומץ או לימון.

1. כיריים

Joy – Sujintana Kansakarn for RockYou

כיריים זה אחד הדברים הקשים לניקיון בבית, לא משנה איזה סוג כיריים יש לכם. הם מלאים בכתמי שומן דביקים ואוכל. פשוט פזרו סודה לשתיה על גבי המשטח ושפשפו עם סקוטץ’ ומעט מים חמים. תנו לזה לעמוד קצת ונגבו עם מטלית לחה.

2. אריחים ואמבטיה

Joy – Sujintana Kansakarn for RockYou

חומרים לניקוי חדרי אמבטיה מכילים כימיקלים קשוחים ביותר. סודה לשתייה מהווה תחליף טבעי שיכול לנקות לא רע את חדרי האמבטיה שלכם. ערבבו סודה לשתיה עם מים עד שתווצר משחה, שפשפו את האמבטיה או האריחים ותתנו לזה לעמוד קצת לפני שאתם שוטפים. לניקיון יסודי יותר ניתן להכין תרסיס המכיל חמישים אחוז חומץ וחמישים אחוז מים ולרסס לפני שאתם שוטפים.

3. שטיחים

Joy – Sujintana Kansakarn for RockYou

לנקות שטיחים זה עסק יקר, אבל מאוד מספק לראות את השטיח האהוב עליכם מצוחצח ונקי. סודה לשתייה מצויינת להתמודדות עם כתמים על השטיח, פעם הבאה שמשהו נשפך לכם על השטיח תרססו סודה לשתייה מעורבבת עם מים על השטח, תנו לזה לעמוד 10-15 דקות ולאחר מכן רססו חומץ מעורבב עם מים. לכתמים קשים יותר שימו מגבת חמה על גבי הסודה שפיזרתם על גבי הכתם.

4. תכשיטים

Joy – Sujintana Kansakarn for RockYou

אם יש לכם תכשיטים מלוכלכים ומוכתמים נסו לשפשף אותם עם משחה סמיכה של סודה לשתייה ומים כדי להחזיר להם את הניצוץ המקורי. סודה לשתייה מעולה לניקוי תכשיטי כסף וזהב ואפילו ניתן להשתמש בה לניקוי יהלומים. אזהרה- אל תשמשו בסודה לשתייה לניקוי אבני חן עדינות ופנינים משום שהיא עלולה לפגוע באבן.

5. מזרנים

Joy – Sujintana Kansakarn for RockYou

יכול להיות שאף פעם לא חשבתם שצריך לנקות את המזרן, אבל אם תחשבו על זה פעם נוספת תגיעו למסקנה שזה דבר שממש דרוש. קל לרענן את המזרן בעזרת סודה לשתייה. העבירו מטלית ספוגה בסודה לשתייה ומים על גבי המזרן ושמרו עליו רענן, נקי מאבק וחיידקים.

6. מיטה של חיות מחמד

Joy – Sujintana Kansakarn for RockYou

המיטה של הכלבלב שלכם מריחה קצת מוזר לאחרונה? אל דאגה, יש לזה פתרון. העבירו מטלית רטובה עם סודה לשתייה על המיטה של הכלב או החתול ותוכלו למנוע ריחות רעים וכתמים.