A password will be e-mailed to you.

קורות חיים: כך תשדרגו אותם בעשרה צעדים פשוטים

מאת: WeLead | 19 ביוני 2016

כמה פעמים שלחתם קורות חיים לעשרים או שלושים מקומות שונים אם לא יותר, אך הטלפון סירב לצלצל עם ההזמנה המיוחלת לראיון עבודה? כמה פעמים עברתם על העובדות, ולמרות שהרזומה שלכם מרשים הרגשתם שמשהו חסר? רשמנו עבורכם 10 טיפים שיעזרו לכם במציאת עבודה.

עשרה צעדים פשוטים שאיתם תוכלו לרשום קורות חיים בצורה הטובה ביותר.

קורות חיים

צילם: איתן אלחד

 

  1. לפעמים עודף מידע זה יותר מדי: למשל כאשר מופיעה כתובת קורות חיים שנשלחו  למשרה שנמצאת במרכז הארץ, המעסיקים עלולים לחשוב כי המשרה לא רלוונטית בגלל המרחק, גם אם ישנה מוכנות לנסוע מדי יום למרכז. במקרה זה, למשל, כתובת אימייל ומספר טלפון יכולים להספיק.
  2. על מנת לשדר מקצועיות יש לשלוח את הקובץ ב-PDF בלבד משום שתבנית זו מבטיחה כי הקובץ ישמור על העיצוב המקורי שלו. במידה ולא יודעים כיצד לשמור קובץ וורד כקובץ PDFמומלץ להיכנס לקישור.
  3. בעולם של היום הרשתות החברתיות תופסות חלק ניכר מחיינו, במידה והמועמדים הינם מובילי דעה הפעילים ברשתות החברתיות ו/או מתמחים בתחום מסוים ואפילו בעלי בלוג פעיל, מומלץ להוסיף קישור מתאים. יש לציין כי הוספת הקישור יכולה גם לפעול כבומרנג ולכן כדאי לוודא כי המידע המופיע ברשת החברתית מייתג את המועמד/ת באור אטרקטיבי למעסיקים.
  4. במידה ויש לך תיק עבודות צרף אותו לקורות חיים, ייתכן שלא תהיה לך הזדמנות נוספת להציג אותו. עצה זו מתאימה בעיקר לאלו ששמו דגש על בניית ניסיון ולא תמיד עבדו בעבודות קבועות (לדוגמא גרפיקאים, צלמים). זוהי דרך המאפשרת למעסיק להתרשם מיכולותיך בפועל.
  5. במידה ויש לך הרבה עבודות זמניות בעברך המקצועי, מוטב לסנן ולהותיר רק את הרלוונטיות ביותר למשרה. מעסיקים בונים על מישהו לטווח ארוך ולא רואים בעין יפה מי שמחליף עבודה או קריירה כל כמה חודשים. מצד שני, במידה ועשית משהו משמעותי למען החברה (כמו אירוע התרמה גדול או גיוס לקוח חשוב) מומלץ לשלב זאת בקורות החיים.
  6. במידה והחלטת לשתף את המעסיק בתחביבים שלך רשום רק את הדברים שיהפכו אותך למועמד איכותי. למשל לקיחת חלק במרתון מראה על מסירות ועקביות. פעילות התנדבותית מראה על ראיית טוב הכלל ואופי חיובי בעיקרו. טיולים בטבע יכולים להעיד על סקרנות ורצון להרחיב אופקים.
  7. מומלץ לרשום מידע רלוונטי נכון להיום. המעסיקים מעוניינים לדעת מה המועמדים עושים כעת ופחות לקרוא על הצטיינות דיקן לפני 8 שנים או השתתפות בפעילות מבצעית בצבא לפני 10 שנים. התמקדות בשנים רבות אחורה לצד מיעוט מידע על השנים האחרונות, יכול להעלות את הספק שלגבי השנים האחרונות אין פרטים רבים מדי להתגאות בהם.
  8. מומלץ להקפיד לסכם את קורות החיים שלך בעמוד אחד בלבד. יש לשמור על תיאור תמציתי ולהימנע מלהרחיב בתיאורים מורכבים, יהיה לך זמן לכך בראיון עצמו. המעסיקים עוברים על הרבה קורות חיים ולפעמים יש עומדות לרשותם מספר שניות להציץ בכל קורות חיים.
  9. זה מובן מאליו, אך הרבה מחפשי עבודה שולחים את קורות החיים שלהם ללא שמם המלא כשם הקובץ שהם שולחים. יש לרשום את שם פרטי קו תחתון _ שם משפחה קו תחתון נוסף ושם התפקיד על מנת להקל על המעסיק למצוא אותך שוב.
  10. הדפיסו את קורות החיים שלך והביאו אותם איתכם לראיון, דבר זה מעיד על כך שאתם מסודרים ויגרום למעסיק לזכור אתכם לטובה.

רוצה לעבוד בWeLead?

לחצו כאן וצרו קשר

או שלחו לנו קורות חיים   [email protected]קורות חיים