A password will be e-mailed to you.

איך לעשות קניות באופן בטוח באינטרנט

מאת: שי אלמוג | 21 בדצמבר 2016

רכישה באינטרנט היא רכישה חכמה אם עושים אותה נכון. אמנם אין בה מקום למניפולציות של ריח, מוזיקה ודיילת חיננית אבל הזמינות והמידיות הופכות אותה הרבה פעמים למסוכנת. אילו הרגלי קנייה חשוב שנאמץ על מנת שהרכישה תהיה כדאית?

צילום: shutterstock

צילום: shutterstock

לא כל יום– הקטינו את מספר הכניסות לאתרי קניות. תחליטו על יום קבוע בשבוע בו תערכו רכישה מרוכזת.

תבואו מוכנים– תגדירו רשימת קניות ותקציב לפני שאתם נכנסים לאתרי קניות.

תעשו שיעורי בית– תעזרו ברשימת המועדפים או מוצרים שנקנו בעבר על מנת להתמקד במה שבאמת צריך.

למדו מאחרים– במקרה של מוצר חדש או מוצר שאתם קונים בפעם הראשונה, קראו חוות דעה של גולשים אחרים לפני הרכישה.

בדקו בחנויות– אם אין לכם את הפרטים המדויקים של הדגם/ גוון של המוצר, קפצו לחנות סמוכה, רשמו את הפרטים ובצעו רכישה חכמה באתר הרלוונטי.

הישמרו ממבצעים– קנו רק מה שאתם באמת צריכים. מחקרים מראים שאגירת מוצרים בבית מובילה לצריכה בזבזנית יותר מצידנו.

גלו פתיחות למוצרים חדשים– הרגל הוא אחד מהכוחות החזקים שמניעים אותנו בקניה. פעמים רבות אנחנו לא טורחים לבדוק האם המוצר אכן נותן תמורה הולמת למחיר ובמרבית המקרים אין לנו את היכולת האמיתית לבדוק ולמדוד. לכן חשוב להשתמש בחכמת ההמונים – לקרוא, להתייעץ ולשמוע דעות של חברים ואפילו גולשים באינטרנט. צריך לדעת גם להתנסות ולא להיצמד להרגלים ישנים, כי לא תמיד הם באמת הטובים ביותר בשבילנו במונחי עלות תועלת.

בלי לחץ– נצלו בחכמה את הזמינות והנגישות של רכישה באינטרנט. בכל שעה ניתן להתחיל את הרכישה, לעצור, ללכת לראות סרט, לחזור, לקרוא, לבדוק חלופות ולבצע קניה חכמה. אף אחד לא יושב לכם על הראש, אין כאן קטע ש”לא נעים לא לקנות”, זה רק אתם והמסך. על מנת ליהנות ממשלוח חינם מומלץ לרכז רכישות. לכן אפשר להוסיף לסל, לסגור את המחשב ולחזור במועד אחר על מנת לרכז לרכישה אחת שתזכה במשלוח חינם.

בדקו את אמינות האתר– על אף שעסקה שנעשתה דרך האינטרנט ניתנת לביטול דרך חברת האשראי ביתר קלות מאשר עסקה שנעשתה בחנות, אסור לקנות באתר לא מוכר או שאין עליו משוב או חו”ד של מכרים וחברים. לא מכירים? לשאול לבדוק! לפני שמקישים את פרטי כרטיס האשראי לבדוק שהעמוד של “פרטי כרטיס האשראי” מאובטח, איך יודעים? בודקים אם מופיע סמל “מנעול” בקידומת שלו: https.

 עברו על החיובים– חובה לבדוק את החיובים בכרטיס האשראי וPAYPAL משתי סיבות:

בקרה תקציבית – כמה תכננתי להוציא החודש וכמה הוצאתי בפועל.

בדיקה שאין שימוש חריג באמצעי התשלום – היום לצערנו הרב נפוצה התופעה של גניבת פרטי כרטיס האשראי (הכרטיס פיזית לא נגנב). לכן חובה לבדוק שורה שורה ולוודא כי אכן הקניה הזו מוכרת.

בשורה התחתונה – רכישה אונליין היא חכמה יותר וחסכונית יותר לאורך זמן. היא מחזירה ללקוחות את הכוח לידיים, מונעת את הרכישה האימפולסיבית והמיותרת, ומחזירה לנו את השליטה בתקציב.