A password will be e-mailed to you.

הכן ביתך לחורף

מאת: winkler | 25 בדצמבר 2016

גם הבית שלנו זקוק לתשומת לב מיוחדת בחורף. הגשם והרטיבות עלולים לגרום לנזקים קשים לבית שתיקונם יכול להיות יקר ומעיק. למזלנו, ניתן לעשות כמה פעולות מנע שיקטינו את הסיכוי לנזקים וישמרו על הבית שלנו. אז איך ניתן למנוע או לכל הפחות להקטין את נזקי החורף?

 

בשנים האחרונות אנו מבחינים בשינויים דרמטיים במזג האוויר. פתאום אנו חווים מזג אוויר קיצוני- חום כבד בקיץ, ומטחי גשם נקודתיים קשים בחורף. ככל שמזג האוויר מקצין כך נדרשת הכנה מוקדמת ויסודית שתסייע לנו להתמודד איתו. נזקי מים עלולים לגרום לנזקים כבדים למבנה- קילופי טיח, חלודה בברזל ועוד- נזקים שעלות התיקון שלהם תהיה כבדה מאוד. ניתן למנוע חלק מנזקים אלה על ידי הערכות נכונה ופעולות מנע פשוטות:

גגות, מרפסות, מדרכות מרוצפות

את הגגות מומלץ לטאטא או להשתמש במפוח על מנת לנקות את האבק. עדיף לא לשטוף את הגג שכן אם ובמידה ויש יריעות ביטומניות פגומות או איטום לקוי, אזי המים עלולים להגיע ולהיספג בבטון מה שיקשה על טיפול באיטום הגג. יש לוודא כי הניקוזים פתוחים ולא חסומים- כדאי להזרים בהם מעט מים על מנת לוודא שהם פתוחים ויאפשרו מעבר מים. אם הגג שלכם מחופה ביריעות ביטומנית צריך לבדוק שהיריעות מחוברות אחת לשניה ולא ניתקו אחת מהשנייה או מהקופינג או מעקה-במידת והן ניתקו, ניתן להדביק ולאטום יריעה ליריעה או יריעה לבטון עם חומר איטום מקצועי כגון ווינסיל. יריעות שנראות נפוחות, צריך לפתוח ולהסיר על מנת לראות האם רטיבות כלואה היא זו שגרמה להן להתנפח. אם ישנו בטון חשוף בגג יש לבצע מריחה של חומר איטום עמיד למים עומדים. מומלץ לאטום את המרווח שבין צנרות מיזוג או צנרת “גבריט” שעשויים בד”כ מפלסטיק שחור לבין הקופינג או הבטון המקיף אותם- זהו מקור לחדירת מים. קופינג מעקה משיש- הקופינג עשוי בד”כ משיש. מומלץ לבדוק את המרווחים בין הפלטות ולבצע איטום באם נדרש עם רובה אוטמת. את הקופינג עצמו מומלץ למרוח בחומר איטום נספג. אם הקופינג עשוי מבטון חשוף, טיח וכדומה- ניתן לבצע לו איטום במריחה עם חומר ייעודי.

כמובן שאת הגגות, המרפסות והמדרכות המרוצפות יש לנקות ולבדוק ניקוזים, יש לבדוק את הרובה בין המישקים ובמידת הצורך להשלים אותו.

צילום: shutterstock

צילום: shutterstock

סדקים מחדירי מים

במידה ואיתרתם סדקים דרכם חודרים מים, ניתן לבצע תיקון הסדקים הללו באמצעות חומר ייעודי המתאים לאיטום והדבקת סדקים.

חזיתות מבנים, חיפויי אבן למבנים

כאשר מחפים בית בטיח או באבן, לעיתים מתגלות חדירות מים לתוך הבית. המקורות לחדירת המים יכולים להיות:

  • ספיגה מוגברת של האבן והעדר איטום או כשל באיטום שיושם על הקיר טרם החיפוי.
  • חורים באבן כתוצאה מהתפוררות שלה
  • הכוחלה- זהו החומר שממלאים בין מישקי האבן ואנו מאבחנים שתי בעיות עיקריות בו:
  1. חורים- מטופלים באמצעות רובה אוטמת
  2. סדקים נימיים-מטופלים באמצעות חומר ייעודי

מרתפים

במצב בו המרתף קיים, ולא ניתן לטפל בצד החיצוני של הקירות שנמצא תחת פני הקרקע מכל מיני סיבות, אזי יש לבחון את מצב הקיר:

  1. אם מדובר ברטיבות של ממש- מים שחודרים בזמן הגשם לתוך המרתף, ניתן לטפל באיטום הקיר הפנימי של המרתף בשיטת איטום המכונה “איטום שלילי” שפירושה חומר איטום ייעודי שימנע מהמים שבקיר לזרום לתוך המרתף.
  2. אם מדובר בהתקלפות טיח וצבע בלבד- ניתן ליישם טייחים מנדף רטיבות ייעודי וגמר מסוג צבע אקולוגי נושם.

 

מקווים שהמדריך המזורז הזה היה לכם, אין ספק כי הבית שלנו הוא הרכוש הכי יקר לנו הזנחה שלו פוגעת בשוויו, במראה שלו והכי חשוב  באיכות החיים שלנו.