A password will be e-mailed to you.

שיווק באמצעות מובילי דעה: 7 דרכים לעשות את זה נכון

מאת: תמיר ילינק | 30 בינואר 2017

שיווק באמצעות משפיענים זהו כלי חזק אבל עם הכוח מגיעה גם האחריות. איך לשווק נכון באמצעות מובילי דעה?

אנשים סומכים על המלצות מאנשים שהם מכירים. עבורם זהו הפרסום הכי אמין. המלצה שהם קיבלו ממשפחה, חברים ועמיתים לעבודה היא הכי אפקטיבית מבחינת פרסום.

אם זאת, צמיחתן של פלטפורמות כמו יוטיוב ואינסטגרם הובילו לגל חדש של משפיענים בכל סוגי התעשיות ולהם עוקבים רבים. ההמלצות שלהם מכוונות רבים מאיתנו  לגבי מה ללבוש מה לקנות ומה לעשות. הם יכולים להשפיע על לאן נטייל, איך נגיע לשם, על המוזיקה שאנחנו שומעים והמזון שאנו מכינים ואוכלים.

העובדה היא שהבלוגרים הצליחו להתברג לרשימה המצומצמת של אנשים שאנו סומכים על הדעה שלהם. מיד אחרי משפחה וחברים. כלומר זהו כלי מאוד חזק. לכן לא תמיד פשוט ליישם אותו בהצלחה. זה דורש תכנון מוקפד, אסטרטגיה, מעקב ומדידה. הנה כמה שיטות כדי לעשות שיווק באמצעות מובילי דעה כמו שצריך.

 

מובילי דעה

 

 

הגדירו מטרות

השיווק יצליח רק אם תקבעו מטרות לטווח הקצר ומטרות לטווח הארוך. עליכם להבין מה אתם רוצים להשיג, כדי לעשות זאת אתם צריכים לעשות שיעורי בית: להבין מיהו קלה היעד שלכם, מה המסר שאתם רוצים להעביר? לאלו פעולות אתם רוצים לקרוא? אל תזלזלו במענה לשאלות אלה. חשוב לעשות פה עבודה יסודית, תאפיינו את קהל היעד

 

יהיו רלוונטים

עליכם להיעזר במובילי דעה שרלוונטים גם לקהל שלכם וגם לקהל של מוביל הדעה, אתם רוצים שמוביל הדעה יהיה בררני כלפי המוצרים עליהם הוא ממליץ ומקדם ושלא יסכימו לעבוד עם כל מותג שכן האמינות שלהם היא מאוד חשובה להצלחה של כל מהלך כאן. היחסים פה צריכים להיות הדדיים, שניכם צריכים לצאת נשכרים משיתוף הפעולה שלכם. קחו את הזמן ללמוד את המשפיע, מיהו, מי הקהל שלו, מהו הסגנון שלו, איזה סוג תוכן הוא מייצרי

 

תהיו ריאלסטיים

אל תכוונו רק לאיי-ליסטים של מובילי הדעה, כי לא תמיד יהיה לכם אינטרס משותף וגם כי זה יקר. תכוונו גם למובילי דעה מ”הדרג השני” אם תרצו אלו אנשים המכובדים בתחום העשייה שלהם ויוצרים מעורבות. זה מה שנקרא הכח של האמצע.

 

העדיפו מעורבות על עוקבים

מספר עוקבים זהו לא המדד היחיד, כלומר זה יכול להיות הסנן הראשוני אך לאחר מכן בדקו כיצד הם מתקשרים עם העוקבים שלהם. ראשית מפני שניתן לזייף עוקבים בקלות או אפילו להשיג מאגר עוקבים בפשטות השאלה איך משמרים אותם וגם כמה באמת נחשפים לתוכן שלהם. ביוטיוב אל תסתכלו רק על מספר מנויים לערוץ אלא גם על הצפיות בסרטונים עצמם, באינסטגרם בחנו לא רק את מספר העוקבים אלא כמה לייקים ותגובות הוא מקבל לפוסט.

 

שחררו את השליטה

שמוביל דעה עמו אתה עובד מסכים לקדם את המוצר שלך הוא עושה לך טובה. נכון זה לא תמיד מרגיש ככה. בעיקר אם מעורב בזה תשלום אבל האמת היא שהכח באמת נמצא אצלם. לנסות לשלוט בהם עושים או אומרים על המוצר יכול להזיק ליחסים בינכם וגם המשפיענים האלה מכירים את הקהל שלהם הם יודעים כיצד להפעיל ולרגש אותו. כן עליכם לתת למובילים שלכם את כל המידע, החומרים והדימוי מותר לכם להציע רעיונות אבל תנו להם לעשות את העבודה שלהם.

 

עקבו אחר התוצאות

עקבו אחר הכל רק כך תוכלו להבין איזה קמפיין מצליח ואיזה לא. השתמשו בטכנלוגיות שונות כדי לנטר את המעקב הזה כמו כלים בוורדפרס ואתרים כמו SharedCount על מנת להבין כמה אנשים הגיעו אליך בעקבות מוביל הדעה.

 

אל תשפטו מהר מדי

אל תהיו מאוכזבים אם הקמפיינים שלכם באמצעות  מובילי הדעה לא יצליחו מיד לעתים זה לוקח קצת זמן לראות תוצאות ושינוי בהמרה אם אתם רוצים לסיים קמפיין הביעו את החששות שלכם בפני מוביל הדעה והתייעצו עמו.

 

תהיו מוכנים לשלם למוביל דעה

לעתים זה מספיק לשלוח מוצרים חינם אך לעתים תהיה גם דרישת תשלום. זהו דבר מובן לחלוטין. זאת העבודה שלהם וכפי שאתם לא הייתם רוצים לעבודה בחינם גם הם לא.

 


אתם גם מובילי דעה, קובעי טרנדים, יודעים מה נכון, מה נחשב, מה כדאי וגם מה לא, זה הזמן להצטרף לקהילת המשפיענים הגדולה והאיכותית בישראל, להרשמה לחצו כאן