A password will be e-mailed to you.

מטרות או לא להיות | חשיבות החזון והמטרות להצלחה העסקית

מאת: יואל סולם | 18 במאי 2017

מטרות בדרך להצלחה, על החשיבות של מטרות בעולם העסקי וגם בהיבט האישי

מטרות או לא להיות

לכל אחד יש מטרות, מי מאיתנו לא קרא או לפחות שמע על ספר הילדים “עליסה בארץ הפלאות” אשר כתב לואיס קרול , או בשמו האמיתי צ’ארלס לוטווידג’ דודג’סון, בשנת 1865. רבים מכם לא יודעים שקרול היה מרצה למתמטיקה אשר כתב למעשה ספר ששילב פארודיה על שירי ילדים של אותה התקופה אך מעבר לכך גם מסרים ותפיסת עולם שנלמדים בבתי ספר למנהל עסקים ברחבי העולם גם כיום.

כמי שליווה במהלך העשור האחרון עסקים רבים, מצאתי לנכון לכתוב הפעם על חשיבות החזון והמטרות להצלחה העסקית, ומעבר לכך גם להצלחה אישית בחיים בכלל. תשאלו לבטח מה הקשר בין מטרות ובין הספר “עליסה בארץ הפלאות”? אקח אתכם לאחד מהקטעים היותר זכורים מהספר, במהלך פגישתה של עליסה עם החתול:

“התואיל להגיד לי, בבקשה, באיזו דרך עלי ללכת מכאן?” שאלה עליסה

“זה תלוי במידה רבה לאן את רוצה להגיע.” – השיב החתול

“לא אכפת לי כל כך לאן. – ” אמרה עליסה

“אם כך, לא משנה באיזו דרך תלכי.” השיב החתול”.

בארבע השורות הללו הצליח לשלב קרול את כל תפיסת העולם בנוגע למטרות ולחשיבותן, שהרי אם איננו יודעים להיכן אנו רוצים להגיע כיצד נוכל לדעת באיזו דרך עלינו ללכת? בעלי עסקים רבים פותחים את עסקיהם ולא מייחסים חשיבות רבה למטרות, וחשוב מכך לחזון. חזון הוא למעשה מטרת העל של העסק, אותה מטרה שאליה אנו צריכים לשאוף להגיע, אם תרצו כוכב הצפון שעתיד לכוון את הפעילות העסקית שלנו בכל רגע.

על מנת שנצליח להגשים את החזון עלינו לבנות לעצמנו מפה עם מטרות ביניים, מעין אבני בוחן, ולכבוש את אותן המטרות אחת אחריי השנייה. מדוע חשוב להציב מטרות קטנות? רודי ג’וליאני , ראש עיריית ניו יורק לשעבר בספרו מנהיגות מדגיש בפנינו את חשיבותן של מטרות קטנות. לגרסתו מטרות קטנות וכיבושן מסייעות לנו ליצור תנופה, ליצור אמונה בדרך שבה אנו צועדים וחשוב מכך גם לרתום אחרינו את העובדים, שכן אנשים תמיד שמחים יותר לצעוד אחריי אנשים מצליחים.

יש לכם עסק? עליכם לקבוע את החזון, מה ברצונכם להשיג? בדרך כלל מדובר במטרת על שאותה אתם מתכוונים להשיג בתוך שלוש עד חמש שנים במקסימום, אם ניקח למשל שותפים צעירים שמחליטים לפתוח פיצריה שכונתית – מהי מטרת העל שלהם? אם למשל מטרת העל היא להפוך לפיצה המועדפת על תושבי חיפה עליהם להתחיל מצעדים קטנים: ראשית להוות את הפיצה המועדפת על תושבי השכונה ואז פשוט להרחיב את המודעות ואת תחום הפעילות שכונה אחריי שכונה במעין שיטת מעגלים עד שלמעשה בסוף התהליך הם ייצרו את המודעות המתאימה כדי להתמודד על התואר הנכסף “הפיצה המובילה בחיפה”.

אך האם מטרות חשובות רק בתחום העסקי? ממש לא. איך תגיעו למשהו בחיים אם אתם לא יודעים מה אתם רוצים להשיג? כדי להשיג משהו בחיים אתם צריכים שיהיה לכם גם חזון אישי, שאיפה שאליה אתם רוצים להגיע ואותה תוכלו לכבוש בצורה דומה צעד אחריי צעד. חשוב גם לדעת שבכל דרך יש עליות ומורדות, יש רגעים שבהם הדרך לעיתים קשה ובדיוק בשל כך עליכם להציב לעצמכם חזון, עמוד אש שיוביל אתכם קדימה גם בשעה שערפל ימנע מכם לראות את הדרך.

לסיכומו של עניין הצלחה, בין בחיים ובין בעסקים, נובעת בראש ובראשונה מהצבת מטרות, או במילים אחרות מטרות או לא להיות, אז מה החזון שלכם?

 

יש לכם מטרה לקבל מוצרים וחוויות בחינם? הצטרפו לWeLead בפייסבוק

מטרות