A password will be e-mailed to you.

איך פותחים בלוג? המדריך המלא

מאת: קרן ילינק | 20 במאי 2017

הכתיבה בוערת בך? רוצה להתנסות במוצרים חדשים בשוק ולשתף את כולם בחוות דעתך? החלטתי לחשוף את כל הסודות ולתת לך טיפים לפתיחת בלוג משלך.

איך פותחים בלוג ומתחילים לקבל המון מוצרים וחוויות בחינם? כל מה שצריך לדעת

את רואה את החברות שלך מקבלות שלל מוצרים במתנה, רק בכדי שהן יוכלו להתנסות בהם לראשונה ולשתף את קהל הקוראים שלהם בדעתן האישית. תמיד מתקשרים לשאול אותך איפה מומלץ לאכול? איך להכין את הלזניה המושלמת שלך? או אולי איזה משחה לקנות לילדה? זה אומר במילים אחרות שאת מובילת דעה ואת פשוט חייבת לשתף את כולם בדעות שלך.

איך פותחים בלוג?

איך פותחים בלוג? צילום: shutterstock

איך מקבלים מוצרים להתנסות בחינם? איך פותחים בלוג? איפה כדאי לפתוח בלוג? רשמתי עבורך כמה טיפים שכל בלוגרית מתחילה צריכה לדעת, כולל סודות שאף אחד לא יספר לך:

נתחיל מההתחלה, החלק הכי חשוב בבלוג הוא קודם כל לפני הכל, בחירת הנושא המרכזי של הבלוג. מומלץ להתמקד בתחום אחד ולהשקיע בו את מרב המאמצים. במידה ובישול הוא הצד החזק שלך תתמקדי במתכונים וביקורות על מסעדות ומוצרי מזון חדשים. חובבת איפור ולייף סטייל תשקיעי את האנרגיות בזה וכך הלאה.

איך נקרא לבלוג? תחשבי על שם קליט, הוא יכול להשתלב למשל עם השם הפרטי שלך. הקפידו שהשם יעביר את הנושא העיקרי בבלוג.

אז  אחרי ששאלנו איך פותחים בלוג ובחרנו נושא לבלוג ואפילו עיצבנו לוגו. איפה מומלץ לפתוח את הבלוג? לכל דבר יש את החסרונות והיתרונות שלו. במידה ואת לא מעניינת להשקיע כספים בהקמת בלוג או אין לך ידע בתכנות, ניתן לפתוח בקלות בלוג חינמי באתר סלונה או נענע. אני ממליצה לפתוח בלוג עצמאי עם דומיין (כתובת) משלך. ניתן להוריד תבניות חינמיות של וורדפרס למשל ובעזרת מדריכים ברשת תוכלי להקים בלוג בעלויות מאוד נמוכות.

תוכן הוא המלך. תוכן ייחודי ורלוונטי הוא זה שיביא לך את קהל הגולשים. השקיעי בפוסטים ארוכים של מינימום 250 מילים בכל כתבה. בכל כתבה תכניסי תמונות שמושכות את העין. חשוב לעדכן את הבלוג על בסיס יומיומי או לפחות שבועי. בחרי כותרות מעניינות שיגרמו לגולשים להיכנס לכתבה שרשמת. על מנת להשאיר את הגולשים בבלוג שלך הכניסי כתבות נוסות בנושאים דומים שיכולים לעניין את הקוראים.

תמונות חינמיות שימי לב בשם אופן אל תשתמשי בתמונות שמצאת בגוגל בתוך הבלוג. את יכולה להסתבך בהפרת זכויות יוצרים ולקבל תביעה על כך. ישנם אתרים רבים שיש בהם מאגרי תמונות באיכות טובה ולגמרי בחינם. 2 אתרים מומלצים שאני אוהבת במיוחד – באתר flickr תמצאו תמונות להורדה בחינם, ובאתר freepik תמצאו גרפיקות להורדה בחינם.

איך ידעו שפתחת בלוג? דרך הרשת החברתית כמובן! פתחי עמוד עסקי בפייסבוק ופרופיל אינסטגרם (אם עדין אין לך) בהם תשתפי את הרשומות מהבלוג שלך בכל יום. תחילה צרפי חברים ובני משפחה שאת בטוחה שיתעניינו בבלוג שלך ובקשי מהם להזמין חברים שלהם לעמוד שלך. השתמשי גם בפרופיל האישי שלך. שתפי כתבות מתוך הבלוג בקבוצות שרלוונטיות לנושא שלך. הקפידי לבדוק בתקנון הקבוצה, שמותר לך לשתף את הכתבה שלך, אחרת את עלולה לעבור על חוקי הקבוצה ולמצוא את עצמך מחוץ לקבוצה.

שמרי על קשר הקוראים רוצים להכיר אותך ולדעת מי את. תהיי נגישה. תשיבי על כל שאלה ותגובה. תדאגי בבלוג שיהיו פרטי יצירת קשר איתך, כמו כתובת אימייל, קישורים לרשתות החברתיות שלך.

צברת קהל קוראים נאמן, הכניסות עולות ועכשיו לחלק הכיפי איך ניתן לקבל מוצרים במתנה? השלב הראשון הוא בהרשמה לפעילויות של WeLead leaders, ברגע שתהיה פעילות מתאימה עבורך יצרו איתך קשר. בנוסף מומלץ לעקוב אחרי העמוד פייסבוק של WeLead בכדי להיות מעודכנים תמיד בפעילויות שרלוונטיות עבורך. אופציה נוספת לקבל מוצרים לסקירה בחינם עבור הבלוג היא לפנות למשרדי יח”צ. את יכולה לחפש משרד מסוים דרך גוגל ולהשאיר פרטים בעמוד יצירת קשר.

איך פותחים בלוג? איך ניתן לקבל מוצרים במתנה?

איך פותחים בלוג? צילום: shutterstock

קבוצות פייסבוק קיימות קבוצות פייסבוק שהמטרה שלהם היא חיבור בין בלוגרים למותגים או לבין משרדי יחסי ציבור. בקבוצות תוכלי ליצור קשרים גם עם בלוגריות בדיוק כמוך וגם עם משרדים שמעוניינים להעניק לך מוצרים לסקירה עבור הבלוג שלך. דרך הקבוצות תוכלי לקבל הזמנות לאירועים נחשקים. הקבוצות שאני ממליצה להתחבר אליהם למשל- WeLead WeLead הקבוצה הרשמיתבלוגרים & יועצי תקשורת – הקבוצה לשיתופי פעולה ברשת או הבלוגוספירה – המקום של הבלוגרים ברשת. במידה ויש לך בלוג בסלונה אני ממליצה להתחבר לקבוצה ייעודית בלוגריות ובלוגרים בסלונה.

קולגות יש לך חברה טובה שהיא גם בלוגרית? תתייעצי איתה, תבקשי ממנה לחלוק איתך אנשי קשר, כאלה שיכולים לעזור לך בהמשך הדרך.

הבלוג משתלט על החיים תחזוק הבלוג דורש זמן והשקעה רבה. אם אין לך את הפנאי והתשוקה לכך, עדיף לא להתחיל בזה. חשוב לשמור על רלוונטיות ולעדכן את הבלוג בכל שבוע מספר פעמים. קחי בחשבון שפתיחת בלוג היא הכנסה לחיים הפרטיים והאישיים שלך וזה לא דבר שמתאים לכל אחד ואחת. המטרה העיקרית של הבלוג צריכה להיות קודם כל ההנאה והסיפוק שלך.

איך מרוויחים כסף מהבלוג? על מנת להתחיל להרוויח כסף מהבלוג נדרש כמות כניסות גבוהה במיוחד. במידה והבלוג שלך עוסק בתחום בו הקהל מאוד ממוקד כמו אימהות או טבעוניים למשל הסיכויים יותר גבוהים להתחיל לקבל כסף עבור הפוסטים מחברות אשר מעוניינות להגיע לקהל הקוראים שלך. במידה והכמות כניסות שלך גבוהה אני ממליצה לחבר את מערכת המודעות של גוגל למשל ולהתחיל לקבל כסף עבור פרסומות באתר. ככל שהכניסות יהיו גבוהות יותר כך תוכלי לדרוש תשלום גבוהה יותר.

איך משיגים עוקבים באינסטגרם? האינסטגרם הוא כלי מינוף שיכול גם להכניס לך הכנסה נוספת. לא ממזמן סיפרנו לכם פה, כי הפרסום בעזרת משפיעני רשת הולך להכפיל את את עצמו>> לכתבה המלאה לחצי כאן. הפעלת חשבון אינסטגרם דורש התעסקות וזמן רב. תחילה חשוב להקפיד על נושא וקו אחיד. השקיעי בתמונות ובקומפוזיציה של התמונות. בשלב השני צריך כל יום באופן עיקבי לעקוב אחרי אנשים אחרים, להגיב ולעשות לייקים לתמונות של אחרים. בצורה הזאת אנשים יעקבו אחריך בחזרה ויגיבו לך. כשאת מעלה תמונות באינסטגרם השתמשי בתגיות בכדי להגיע לקהל נוסף. קיימות אפליקציות פשוטות להפעלה לתגיות באינסטגרם.

איך פותחים בלוג?

איך פותחים בלוג? צילום: shutterstock

 

בלוגרית ותיקה? אשמח לשמוע את דעתך על המאמר “איך פותחים בלוג” ולקבל ממך טיפים נוספים שאת חושבת שיעזרו לאחרות. בלוגרית חדשה? אשמח לעזור בכל שאלה. אני זמינה עבורך במייל [email protected] או בפייסבוק.