A password will be e-mailed to you.

טיפים לאיטום הגג

מאת: נירלט Nirlat | 15 באוקטובר 2017

רגע לפני שהחורף מגיע ועימו הגשמים, ערן הרנשטט, מנהל הייעוץ הטכני בנירלט מספק כמה טיפים שיעזרו לכם לאטום את הגג נכון וישאירו את הגשם בחוץ ולא אצלכם בסלון.

התקופה הטובה ביותר לאטום את הגג היא התקופה הנוכחית, תקופת הסתיו, לפני תחילת הגשמים כאשר הטמפרטורה  בחוץ אינה גבוהה מידי. התנאים האידיאליים לאיטום הגג הינם כאשר משטח הגג יבש ואינו חם.

עדיף להקדים תרופה למכה – אחת מהטעויות הנפוצות היא להתחיל לטפל בגג רק אחרי שמגלים נזילה. כאשר יש נזילה, המים שחלחלו מהגג עלולים להיות כלואים בין שכבת האיטום ויציקת הגג ולהמשיך להשפיע על הרטיבות בתוך הבית לזמן ארוך כך שגם אם נטפל בנזילה בגג, לא בהכרח תיפתר בעיית הרטיבות בבית באופן מידי. דליפה של מים יכולה להיגרם ממספר סיבות, כמו: שיפועים לא נכונים, פתחי ניקוז סתומים, סדקים או פגיעות ברצפת הגג. כל אלו עשויים לגרום להצטברות מים עומדים בגג המובילים לחלחול מים ולנזילה המתבטאת ברטיבות בתקרה מתחת.

איטום גג

צילום: דן לב

שלוש-ארבע ולעבודה:

בשלב הראשון יש לנקות את הגג משאריות צבע ולכלוך. יש לבצע שטיפה של הגג ולהבריש עם מטאטא כביש לקבלת משטח נקי. לאחר ניקוי הגג, מומלץ לתקן סדקים, במידה וקיימים. (יש למלא אותם עם סטיק אקרילי גמיש כדוגמת נירוסיל סופר או נירוטקס). חשוב לאפשר ייבוש מלא (24 שעות) של חומר המילוי.

מומלץ להתחיל ביישום החומר על קירות מעקה הגג באמצעות מברשת רחבה ולאחר מכן לעבור ליישום המשטח כולו ע”י יישום חומר האיטום בצורת נחש ופיזורו באופן אחיד עם רולר פרווה. יש לחזור על הפעולה וליישם שכבה נוספת אחרי יום.

מומלץ להשתמש בחומר לאיטום גגות כדוגמת אקווה גארד של נירלט, שהינו ציפוי גמיש על בסיספוליאוריתן מה שיוצר שכבה גמישה ועמידה במים עומדים שמונעת הופעת סדקים. כמו כן כדאי לשים לב שהחומר עמיד בכל תנאי מזג האוויר ובקרינת UV. בנוסף, בזכות צבעו הלבן של החומר הנשמר לאורך זמן, יישום שלו מסייע בהפחתת טמפרטורת במבנה גם בחודשי הקיץ.

כשם שמכונית מזדקנת, כך גם הגג וההמלצה היא לתחזק את הגג ולבצע איטום  אחת ל 8-10 שנים. חשוב לציין שגגות שחורים מתבלים מהר יותר מכיוון שהם קולטים חום באופן קיצוני אשר מזיק לחומר האיטום.