A password will be e-mailed to you.

איך לימוד רוסית יכול לעזור לכם?

מאת: תמיר ילינק | 13 בפברואר 2018

אומרים, שלימוד שפות, כל שפה, היא דבר טוב. אנחנו אף פעם לא נדע, מתי אנחנו נצטרך אותה, מתי נעשה בה שימוש, מתי נמצא אנשים לדבר איתם או מתי נצטרך לדעת את השפה בשביל לעבוד עם אנשים שזוהי שפת אימם.

 

אין ספק בהקשר לכך, לימוד רוסית היא דבר הרבה יותר ייחודי מלימוד מרבית השפות שאנחנו מכירים, בוודאי עבור ישראלים שאינם דוברים את השפה. העלייה ההמונית מבריה”מ לשעבר בשנות התשעים ומאז, הביא לכדי מצב, שרוסית הפכה להיות אחת השפות הכי מדוברות במדינת ישראל, אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של חנויות, סרטים, ספרים, הצגות, מוזיקה ועוד שלל אלמנטים שמתבססים על לימוד רוסית. זה יכול ללמד אותנו עד כמה השפה חשובה עבורנו, עד כמה אנחנו יכולים לעשות בה שימוש.

St. Basil’s Cathedral on Red Square

לימוד רוסית יכול להתבצע בכמה מישורים. אנחנו יכולים להיעזר במורים פרטיים שדוברים את השפה ברמה של שפת אם, אנחנו יכולים להיעזר בבתי ספר ללימוד שפות, אנחנו יכולים להיעזר באמצעים שונים דרכם ניתן ללמוד שפה באופן עצמאי ועוד.

מן הסתם, תהליך לימוד רוסית אינו שונה מהותית מתהליך לימוד שפות אחרות. התהליך כולל לימוד קריאה וכתיבה, גיבוש אוצר מילים, הבעה, הבנת הנקרא ועוד. היתרון בלימוד רוסית בישראל, יש מספיק כלים בהם ניתן להיעזר על מנת ללמוד את השפה. במובנים רבים, כמו אנגלית או ערבית.

למה מומלץ לנו ללמוד רוסית?

כאמור, בישראל יש קהילה גדולה של עולים מבריה”מ לשעבר, חבר העמים. אם אנחנו רוצים ליצור תקשורת טובה איתם וליהנות מהתרבות שלהם, הרי שכל מה שעלינו לעשות זה ללמוד רוסית בצורה מסודרת וטובה.

אך זו לא הסיבה היחידה מדוע לימוד השפה יכול להועיל לנו. סיבה נוספת היא, התבססות הקשרים הכלכליים והתרבותיים בין ישראל לרוסיה. אנחנו יכולים להיעזר בידע וביכולת שלנו בשפה בשביל לבסס יחסים שכאלה. הרבה יותר קל לעשות עסקים עם אנשים שאנחנו דוברים את השפה שלהם מאשר בעזרת מתורגמן.

סיבה נוספת בגללה אנחנו יכולים ללמוד את השפה ולצאת מרווחים, זה שרוסית יכולה לפתוח לנו דלתות רבות. לא מעט עסקים, ארגונים ועמותות, מחפשים דוברי רוסית. אז נכון שיש מקום שיעדיפו לקחת עולים שזוהי שפת אימם, אך ייתכן מאוד ובמקרים מסוימים אנחנו דווקא נרוויח מזה שאנחנו למדנו את השפה ולא בהכרח דוברים אותה כשפת אם.

חשוב לציין, כל שפה שאנחנו לומדים היא טובה ויכולה להועיל לנו בטווח הקצר והארוך, לכן חשוב שאנחנו נדע כיצד לעשות בה שימוש בצורה נכונה, חשוב שנלמד אותה כמו שצריך, על מנת שנוכל לעשות בה שימוש על פי מה שחשוב לנו.

בסיכומו של דבר, אם נלמד את השפה בצורה נכונה, נוכל לעשות בה שימושים רבים לאורך זמן, ואין ספק שזה ישחק לטובתנו.