A password will be e-mailed to you.

צילמה תגובות של זרים כלפי אנשים כבדי משקל

מאת: תמיר ילינק | 22 בפברואר 2018

      כאשר הצלמת היילי מוריס-קאפירו החליטה לצלם את עצמה בסביבות שגורמות לה להרגיש לא בנוח, היא לא ציפתה לבוא עם פרויקט אחר לחלוטין ממה שהיא תכננה  “the wait watchers ” הוא ניסוי חברתי בצורה של סדרה של תמונות שנאספו לתוך ספר אחד שמציג איך עוברי אורח מסתכלים על אנשים ברחוב. בשנת 2010, לאחר […]

 

 

 

כאשר הצלמת היילי מוריס-קאפירו החליטה לצלם את עצמה בסביבות שגורמות לה להרגיש לא בנוח, היא לא ציפתה לבוא עם פרויקט אחר לחלוטין ממה שהיא תכננה  “the wait watchers ” הוא ניסוי חברתי בצורה של סדרה של תמונות שנאספו לתוך ספר אחד שמציג איך עוברי אורח מסתכלים על אנשים ברחוב.

Haley Morris-Cafiero

בשנת 2010, לאחר שצילמה דיוקן עצמי בכיכר טיימס, הבחינה הצלמת שאדם מאחוריה בוהה בה במקום להתבונן בתמונה שלה.”שמעתי אנשים מעירים על המשקל שלי, אבל אף פעם לא חשבתי שאוכל לתפוס את זה בסרט”, מוריס-קאפירו הסבירה עוד את רצונה להמשיך ולחקור מצבים כאלה.

 

היא הייתה מציבה מצלמה עם חצובה בכל מקום ציבורי שהיא חושבת שהיא מעניינת וצילמה את עצמה עושה דברים נורמליים כמו לדבר בטלפון או לאכול גלידה. היא מעולם לא התלבשה לכבוד המאורע, משום שלא רצתה שהבגדים שלה ימשכו תשומת לב, והיא מעולם לא עשתה דבר כדי לעורר את מראה האנשים שהיא לכדה בסרט.

 

Haley Morris-Cafiero

לאחר פרסום התמונות, מוריס-קאפירו קיבלה הרבה הערות המעודדות אותה להתחיל להתאמן, לשים יותר מאמץ להתלבש, ואולי להתחיל להתאפר כדי שאנשים לא יסתכלו עליה כמו שהם עושים. זה נתן לה השראה להמשיך בסדרה אבל הפעם היא ניסתה לצלם את תגובותיהם של זרים כאשר היא עושה בדיוק מה שהאינטרנט הציע לה לעשות. ובעוד האישה מנסה לשפר את עצמה עבור אחרים, התגובות שלהם היו עדיין אותו דבר.

הצלמת, אשר נאבקה עם הפרעות אכילה בעבר, טוענת כי לא אכפת לה מה אנשים חושבים עליה הפרויקט הזה לא נעשה כדי לגרום למישהו להרגיש רע. “אני לא עושה את זה מתוך כעס. אני רואה בזה ניסוי חברתי. זה לא סוג של סנסציה.”

Haley Morris-Cafiero

הסדרה עוררה מחלוקת באינטרנט, שכן לא כולם תומכים בטענותיה של הצלמת. בעוד התמונות ניסו ללכוד זרים מסתכלים על הצלמת, אף אחד לא יכול לטעון בוודאות מוחלטת כי כל המבטים הם ללעוג או לשפוט. על פי מספר רב של מפרסמים באינטרנט, הזרים אינם בהכרח שליליים כאשר מסתכלים על מישהו, הם פשוט היו סקרנים לגבי המצלמה או משהו מחוץ למסגרת.

ומה אתם חושבים?

Haley Morris-Cafiero

Haley Morris-Cafiero

 

 

Haley Morris-Cafiero

 

 

Haley Morris-Cafiero

 

 

Haley Morris-Cafiero

Haley Morris-Cafiero